• 2
  • 3
2012-09-30, 19:52
Medlem
neqers avatar
Tja, ditt jävla troll!

Analklåda kan bero på dålig hygien, lös avföring eller svett.
Citera
2012-09-30, 19:54
Medlem
Slaf.Bahcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Tja, ditt jävla troll!

Analklåda kan bero på dålig hygien, lös avföring eller svett.

Dålig hygien i bajshålet då eller, typ att man inte torkar sig när man skitit?
Citera
2012-09-30, 20:31
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaf.Bahck
Lägg ner mannen. Om du vet vad analklåda beror på så fram med det.
Eller så skaffar du dig en butt-scratcher.
Citat:
Vad duktig du är!

Titta vad jag fann efter en minuts googling på "analklåda"-

"Analklåda beror ofta på att det är för fuktigt. Orsaken kan vara något så enkelt som att du slarvat med hygienen. Men såväl hemorrojder som sprickor i ändtarmen för också med sig flytningar."

"Analklåda är ett vanligt tillstånd som kan ha många orsaker. Klådan är i sig ingen sjukdom, utan ett symtom på någon bakomliggande anledning.

Klådan beror ofta på att den känsliga huden kring ändtarmen har blivit irriterad. Allt som gör analregionen fuktig kan ge klåda, exempelvis ofullständig tömning av tarminnehållet eller att ändtarmens slutmuskelfunktion av någon anledning försämrats."

http://www.egenvard.nu/se/Andtarm/Analklada/
Citera
2012-09-30, 20:40
Medlem
RUNeKAMrERs avatar
Om du får fartränder i kalsingarna så har du inte torkat dig ordentligt mannen. Tvätta röven när du kackat så ska du se att det slutar klia i din röv!
Citera
2012-10-01, 02:47
Medlem
swaydizzles avatar
Trådar sammanfogade.

MVH //mod
Citera
2018-10-11, 16:03
Medlem
Hej
Skulle behöva lite tips o råd.

För 2v hade jag diarre i 5-6 dagar och kom på att det va pga av kaffet, slutade med det och det gick över direkt, men under diarrén så torkade ja ganska mycket och det började svida runt analen, sökte läkare och fick utskrifit scheriproct salva och stolpiller, absolut känns det skönare men så fort ja slutar med skiten så kommer svider och klådan tillbaka,
Är detta vanligt ?
Även fått klåda på skinkorna samt små små prickar som kliar.
Läkaren säger att jag kanske har hemorrojder invändigt, inget blod har synts till någongång,

Nån som kan komma på vad detta kan vara eller har läkaren rätt med hemorrojder invändigt ?

Känns mera som något hände efter diarrén.
Citera
2023-01-30, 20:43
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Microvågsugnshet Cocosolja & ALoe Vera

Har inte hjälpt ännu

Vet inte var klådan sitter, i skitan eller kring?
Har iaf prövat köra buttplugg med cocosolja och aloe vera

Vad har ni för flera topikala husmorstips?
Citera
2023-04-27, 23:05
Medlem
Många som går runt med springmask utan att veta om det. Dom är små och syns ofta inte. Dock ger dom upphov till klåda, speciellt på nätterna. Kör en kur Vermox eller liknande och se om besvären försvinner.
Citera
2023-04-30, 18:13
Medlem
Citat:

Gör en rejäl bump, jag vet, men jag måste bara påpeka att man inte blir ren av att torka med papper i stjärten. Men visst, det verkar vara vad de flesta tror, så du behöver inte känna dig ensam.
Citera
2025-02-02, 13:38
Hade klåda i röven i 5+ år och tror jag äntligen löst det nu. Det finns en jäkla massa råd från både lekmän och läkare om att man ska tvätta försiktigt, "badda" osv. Jag kan inte tala för alla, men för mig var det ren bullshit. Det som hjälpte var att börja duscha med tvål där nere två gånger om dagen, en på morgonen och en på kvällen, samt torka riktigt rent efter man skitit, med blött om så behövs. Se sen till att vara torr där nere och pilla inte även om det kliar förjävligt i några dagar. Har provat diverse salvor och även om de inte skadar och kan ge lindring för stunden så har de aldrig hjälpt.

Lite off topic men var samma visa när jag hade galna mängder mjäll. Läste att man skulle ta det försiktigt med håret/hårbotten och endast shamponera 3 - 4 ggr i veckan osv. Trams. Jag började köra med H&S en gång om dagen och verkligen shamponera sönder skalpen. Efter två veckor var skiten borta. Det är inte dåligt att tvätta sig ordentligt. Det är något standardsvar folk inom sjukvården ger som uppenbarligen inte är baserat på någon vidare empiri.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in