2008-04-03, 18:42
Medlem
beyonds avatar
Nu när alla pekkotrådar är låsta känner jag att ämnet inte är riktigt uttömt. Man var riktigt snabba med att slå ner på problemet och dela ut tillsägelser och avstängningar, förmodligen för att det (mycket riktigt) var "Laidbacktrams". Jag deltog i dessa korståg mest p.g.a. tristess (Hail pekko! Större än Allah) men också p.g.a av jag inte såg det som nåt större problem då såna här grejer har en förmåga att självdö ganska snart. Nu avlivade administrationen fenomenet blixtsnabbt och återigen kan man fråga sig vad som är prio egentligen?

Att Laidbackande inte ska spridas ut över hela FB är jag helt på det klara med och stöder idén fullt ut men å andra sidan kan jag inte riktigt ta ledningens intentioner med detta på allvar. Fortfarande syns inga tecken på att riktlinjer för vare sig SD-, Islam-, Balkan- eller Pedofil-trådsproblemet ska dyka upp. Tråd efter tråd startas upp som efterfrågar en lösning men inget händer. Däremot tar det 45 min för hela krisledningen att vara i full gång för att kväsa Laidbackande, då finns det plötsligt inga hinder alls för att verkligen GÖRA något åt problematiken. Någon besserwisser kommer att påpeka att "detta är ett diskussionsforum där Laidbackande inte hör hemma" men det gör å andra sidan inte islamisering, balkanisering, sossefiering™ eller rassefiering™ av alla trådar heller. Det är ingen större skillnad, istället för "Håller med pekko" består störningen av "Det är sossens/muslimens/SD:arens/pedofilens fel" i alldeles för många trådar.

Varför är det så, admin? Varför olika nivåer på problemlösningen, då jagandet av Laidbackare bevisar att det finns resurser till att lösa problem på stört istället för att jämt dra det i långbänk?
Citera
2008-04-03, 19:35
Medlem
El Zorros avatar
OT raderat.

Denna tråden handlar inte om Pecko.

/Mod
Citera
2008-04-03, 20:04
Medlem
Det klagas extremt mycket på Balkanifieringen och SDifieringen av de olika trådarna från i princip alla användare och Moderatorer, däremot är jag fan den enda som klagar på att ni LBare sprider erat trams över resten av forumet. Du kan ha varit hur uttråkad som helst, det spelar ingen roll.
Citera
2008-04-03, 20:23
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Det klagas extremt mycket på Balkanifieringen och SDifieringen av de olika trådarna från i princip alla användare och Moderatorer, däremot är jag fan den enda som klagar på att ni LBare sprider erat trams över resten av forumet. Du kan ha varit hur uttråkad som helst, det spelar ingen roll.
Du visar ju prov på äkta civilkurage som "ensam" vågar hacka på Laidbackare, kan jag få din autograf?
Laidbackare anses annars vara det lägsta av det lägsta, bara snäppet över KFK men kör du ditt korståg ändå. Det ser ju bra ut i skrift.

Läs noga: Jag skiter i om Laidback stängs och aldrig öppnas igen. <-- Begriper du vad jag precis skrev? Bra, då slipper vi mer tjafs om det.

Det jag vill diskutera i tråden är alltså varken pekko eller laidback, utan varför åtgärder mot just detta fenomen uteblir såvida det inte är Laidbackare som är skyldiga. Resultatet är ju detsamma = trådar dras rejält offtopic och inga direkta lösningar verkar dyka upp.
Citera
2008-04-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Det jag vill diskutera i tråden är alltså varken pekko eller laidback, utan varför åtgärder mot just detta fenomen uteblir såvida det inte är Laidbackare som är skyldiga. Resultatet är ju detsamma = trådar dras rejält offtopic och inga direkta lösningar verkar dyka upp.
Som jag ser det är administrationen överens om att det måste göras någonting, Moderatorerna har uttalat sig ganska tydligt om detta problem i de trådar som har varit. Jag skulle nog gissa på att detta är under diskussion i Outlaw.
Citera
2008-04-03, 20:46
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Som jag ser det är administrationen överens om att det måste göras någonting, Moderatorerna har uttalat sig ganska tydligt om detta problem i de trådar som har varit. Jag skulle nog gissa på att detta är under diskussion i Outlaw.
Man får ju hoppas att Idi nån gång kliver in och drar de stora riktlinjerna en gång för alla, för regelverket är ju redan fullproppat med direktiv som inte efterlevs särskilt effektivt förutom när det handlar om i-landsproblem som "rubriksättning" eller "inte tillräckligt tydlig frågeställning". Då är man jävligt snabba på att papperskorga tråden, men sida efter sida går det bra att tjafsa om vilket folk från Balkan som egentligen uppfann internet och att alla borde knulla varandras mammor oavsett topic. Vad är skillnaden?
Citera
2008-04-03, 20:49
Medlem
Lönnmördarens avatar
Vi kan ha ett forum där vi smädar islam och gör hundar av deras ledare, men absolut inte att man får skriva att man håller med pekko? >.> Okej, pekko kommer ändå alltid vara n.1 för mig
Citera
2008-04-03, 20:59
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lönnmördaren
Vi kan ha ett forum där vi smädar islam och gör hundar av deras ledare, men absolut inte att man får skriva att man håller med pekko? >.> Okej, pekko kommer ändå alltid vara n.1 för mig

Skillnaden är att i trådar där islam smädas etc. så pågår en diskussion om ett specifikt ämne, medan att i dessa trådar uttrycka medhåll för pekkos åsikter inte direkt tillför diskussionen (eller ens är relevant för densamma) något alls utan snarare tar fokus från det som debatteras.

Off Topic:
vTrill: Skapa gärna en tråd om problematiken att laidback-mentaliteten sprider sig till andra delar av forumet.
Frågan har onekligen nötts i andra former tidigare och jag personligen skulle tycka det vore kul att se vilka erfarenheter som finns efter longen spårade ur och laidback tillkom.
(håller dock ej med om dina åsikter så jag känner att jag inte har lust att starta en sådan tråd själv)
Citera
2008-04-03, 21:14
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:

Jaså? Vad är administrationen överrens om??? Vad vet du som vi andra inte vet???
Speak up!
Citera
2008-04-03, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Varför är det så, admin? Varför olika nivåer på problemlösningen, då jagandet av Laidbackare bevisar att det finns resurser till att lösa problem på stört istället för att jämt dra det i långbänk?
Jag reagerar också på att man från administrationens sida ibland prioriterar fel saker. Man jagar s k trams med blåslampa, men låter andra negativa yttringar flyta omkring på forumet, t ex uppenbara KFK-fall som begagnar sig av förtäckta hot och annat som definitivt inte hör forumet till.

De personer som har en benägenhet att ibland gå utanför ramarna (läs tramsa, som modsen så gärna uttrycker det), är man som sagt på som hökar. Man har t o m satt upp en sexmånaders väntetid för att få tillgång till tramsforat Laidback, något som istället indirekt medför att tramserierna breder ut sig i de ordinarie forumen.

Släpp ovillkorligen in alla i Laidback och en stor del av tramsproblemen i det övriga forumet kommer att elimineras. Eller slappna helt sonika av och lägg istället resurserna på viktiga saker, såsom att stoppa hot, outingar och kränkningar mot användare såväl som diskussionsobjekt.

För övrigt stavas Pekko som jag skrev det just nu, El Zorro!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in