2008-05-17, 03:11
Medlem
avans avatar
Jag tycker du kan sluta lipa nu ubersanta, vad folk skrattar åt ska väl du skita i? Passar det dig inte så läs inte trådarna, så enkelt är det. Ett cp-barn som lägger upp sig själv på internet får vara beredd på att bli trackasserad helt enkelt, lyteskomik kan vara jävligt roligt. Men tex jag då, jag raidar ingens gästbok, eller trackasserar nån, ska inte jag få skratta? Du har väl inte nån rätt att bestämma vad som är/inte är roligt?

Du försöker bara vara märkvärdig nu, försöker visa dig bättre än oss andra, för du e så präktig o duktig o vet vad som är rätt o fel, åh nej man ska inte skratta åt cp-barn, det har min mamma sagt, dom förstår precis lika mycke som oss andra osv osv osv...

Jag däremot, jag ser cp-barn som en börda för samhället, en utgiftspost som får finnas kvar för att feta kärringar som inte har några egna barn ska få dalta runt o känna sig betydelsefulla.. fan gardinhängarjobben är ju viktigare än att ta hand om ett jävla cp-barn.

BARA FÖR ATT DU HAR SÅ JÄVLA TRÅKIG HUMOR SÅ FÖRSTÖR INTE FÖR OSS ANDRA SOM GÄRNA SKRATTAR ÅT ANDRA MISSLYCKADE JÄVLA IDIOTER, BARA FÖR ATT DU TYCKER SKÄMT I STIL MED "VAD ÄR DAGENS LUNCH? -DET ÄR LEVER. -LEVER DEN?" O SÅ NÅN SKRATTMASKIN I BAKGRUNDEN HAHAHAHAHA O SÅ VAR DEN TRÅKIGA SKETCHEN MED STEFAN O KRISTER SLUT...

näfan nu e jag arg..
Citera
2009-09-15, 14:17
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Eftersom ämnet humor är så otroligt subjektivt och Flashback värnar om yttrandefriheten så förstår jag att det är omöjligt att egentligen sätta en gräns på vad som passar in i humor och dess delforum humorlänkar och roliga historier.

Det räcker väl med att ett fåtal personer finner något humoristiskt för att det skall få vara kvar?

Senaste tillskottet i humor (utöver mongobild-tråden) är en länk till en CP-skadad tjejs hemsida. Tjejen försöker inte framställa sig själv på ett humoristiskt sätt, utan vill framföra ett väldigt seriöst budskap.

Som vi alla vet så finns det ingen gräns för hur Flashback-användarna ger utlopp för sin "humoristiska" ådra - det vet ju alla som hört talas om bilder på döda barn som postas på diverse forum i minnestrådar under raiderna. De flesta av oss allmänbildade kan även sätta ihop ett och ett och förstå att även om endast 1% av läsarna i en tråd bestämmer sig för att "raida" någons gästbok, t.ex. en CP-skadad tjejs gästbok, så blir det rätt stora siffror.

Har det då inte övergått i trakasserier? Visst skall var och en av personerna hållas ansvariga för sina handlingar, men ingen kan ju förneka vilken "kraft" en flashbacktråd kan ha. Detta var väl en av anledningarna till varför raid-tråden stängdes.

Uppenbarligen tycker majoriteten av läsarna i CP-tråden att det inte är humor. Varför får tråden existera? Jag förstår självklart att Flashback inte är en demokrati och yttrandefrihet regerar - men över allt annars så upprätthålls en viss nivå och standard på modereringen. T.ex. kan du inte posta en tråd i Politik Inrikes om Monas Sahlins klädval oavsett hur mycket du än tycker att det handlar om politik. Majoriteten av användarna tycker inte det är politik.

Ponera sedan följande: Jag är en ung grabb som går i gymnasiet - i min klass finns det en tjej jag mobbar eftersom hon har lite utstående tänder och hon har en blogg. Jag går in på FB och startar en tråd i humorlänkar där jag länkar till tjejens blogg - i vetskapen att hennes annorlunda utseende kommer leda till en strid ström av elaka inlägg på hennes blogg.

Jag har då använt min yttrandefrihet till att ytterliggare skada denna tjej. Ungefär på samma sätt som om jag hade satt upp kontaktannonser eller liknande på Konsum och ICA:s anslagstavlor med tjejens hemtelefonnummer i vetskapen att det leder till många samtal.

Hur är Flashbackmoderatorernas syn på humor-forumet och dess delforum? Är det ok att forumet använs som ett redskap i att förstöra andras liv? Är det ok att man passivt underlättar för mobbare att direkt och indirekt förstöra andras liv?

Håller med till 100%! riktigt bra inlägg, props!
Citera
2009-09-15, 15:31
Medlem
StefanHeterJags avatar
Eftersom tråden ändå är bumpad så vill jag visa att jag håller med TS. FB ska inte användas till att mobba externa personer. Om humorlänkar misssköts på det viset så borde forumet bort. Då det forumet ändå inte är diskussioner "per se" utan bara är en bonus.
Citera
2009-09-16, 02:26
Medlem
FrasseFloyds avatar
Håller helt med. Forumraiderna förbjöds och jag ser ärligt talat inte att flashback förlorar på att plocka bort länkdelen också, som uppenbarligen inte alltför sällan handlar om att mobba ut någon som inte kan försvara sig själv. På flashback finns det många förbannat bra forumdelar där diskussioner många gånger hålls på hög nivå och att då locka hit människor för att mobba tycker jag inte är en styrka för forumet. Det sköts bättre på fragbite eller 4chan eller något annat liknande ställe.
Citera
2009-09-16, 04:25
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Eftersom tråden ändå är bumpad så vill jag visa att jag håller med TS. FB ska inte användas till att mobba externa personer. Om humorlänkar misssköts på det viset så borde forumet bort. Då det forumet ändå inte är diskussioner "per se" utan bara är en bonus.
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Håller helt med. Forumraiderna förbjöds och jag ser ärligt talat inte att flashback förlorar på att plocka bort länkdelen också, som uppenbarligen inte alltför sällan handlar om att mobba ut någon som inte kan försvara sig själv. På flashback finns det många förbannat bra forumdelar där diskussioner många gånger hålls på hög nivå och att då locka hit människor för att mobba tycker jag inte är en styrka för forumet. Det sköts bättre på fragbite eller 4chan eller något annat liknande ställe.
Självklarheter i mina ögon. Samtidigt är jag lite förvånad över att det ömmas för t ex utvecklingsstörda, medan det närmast är tabu att ta upp en diskussion om vad man skriver om minderåriga kändisar och kändisbarn, för att inte tala om de barn som vänds ut och in i Veckans Brott.
Citera
2009-09-16, 05:20
Medlem
Krafses avatar
Jag skrattar gärna åt extremt fula människor, det finns faktiskt en del underhållsvärde i det. Men samtidigt håller jag med, det är jävligt dumt att "sätta bollen i rullning" för den som blir utsatt mår nog inte lika kalas.
Citera
2009-09-16, 06:08
Medlem
Har ni ens TITTAT i humorlänkar på sistone!? Det är ju markant skillnad sedan ubersanta startade denna tråden.
Citera
2009-09-16, 07:43
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Har ni ens TITTAT i humorlänkar på sistone!? Det är ju markant skillnad sedan ubersanta startade denna tråden.
Nej, jag har inte det. Utan svarade bara utifrån principdiskussionen att jag tycker det är fel om FB används som plattform för att mobba IRL-personer.
Citera
2009-09-16, 09:30
Medlem
Mad monks avatar
Det roligaste är ju att dessa anonyma skitstövlar tror att någon tar dom på allvar. Det är kanske det som är humorn, man skrattar åt deras efterblivna sätt.
Citera
2009-09-16, 11:46
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Jag tittar in då och då och varje gång har det funnits något sånt här, men du har helt rätt i att det blivit mycket bättre. Egentligen borde inte den här diskussionen behöva hållas, eftersom problemet inte är att länkarna finns här och att folk på flashbacks domäner sitter och skrattar åt dem, utan problemet - i mina ögon - infinner sig som sagt i samma sekund man ger sig på objektet i fråga.

Även om saker rört sig i rätt riktning tycker jag, precis som SHJ att det kan vara vettigt att föra diskussionen trots allt.
Citera
2009-09-16, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag

Nej, jag har inte det. Utan svarade bara utifrån principdiskussionen att jag tycker det är fel om FB används som plattform för att mobba IRL-personer.

Ptja, visst är det kanske fel att FB används som plattform. Däremot tycker jag och många andra att det är kul.
Lösningen vore ju då att vi som tycker det är kul får göra ett eget forum för det helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det roligaste är ju att dessa anonyma skitstövlar tror att någon tar dom på allvar. Det är kanske det som är humorn, man skrattar åt deras efterblivna sätt.

Skitstövel kan du vara själv.

Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Jag tittar in då och då och varje gång har det funnits något sånt här

Jo, visst finns det. Men det är ju helt enkelt just för att det finns faktiskt människor som tycker det är humor med fula/korkade/allmänt jobbiga människor.
Citera
2009-09-16, 12:06
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ptja, visst är det kanske fel att FB används som plattform. Däremot tycker jag och många andra att det är kul.
Lösningen vore ju då att vi som tycker det är kul får göra ett eget forum för det helt enkelt.

Jo, visst finns det. Men det är ju helt enkelt just för att det finns faktiskt människor som tycker det är humor med fula/korkade/allmänt jobbiga människor.
Är det verkligen en stor förlust att inte få mobba dem? Jag har som sagt inga problem med att länkarna finns här, och att man skrattar åt dem här. Däremot (fast det kanske bara är jag som saknar humor och är allmänt tråkig?) tycker jag fan att man kan låta bli att organisera trakasserier från flashbacks domäner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in