Dark Tranquillity ska vara förband åt Amon Amarth på dessas Europaturné. Dark Tranquillity är världens bästa melodiösa death metal-band och kommer att sopa mattan med Amon Amarth.
En liten och extremt betydelselös anekdot: jag träffade en koreanska (hon kan ha varit japanska) en gång i Bangkok, som hade varit tolk åt Dark Tranquillity. Första och enda gången jag hört talas om bandet. Ja, tills jag såg den här tråden då.
Dark Tranquillity är riktigt bra! Till skillnad från In Flames växer Dark Tranquillity med tiden och blir bara bättre och bättre. Dock har jag svårt för keyboard-band, men jag kan faktiskt inte ge en jättebra anledning till varför. Känns bara inte så "hårt" med det instrumentet. Nå väl, låtmässigt är Dark Tranquillity ett mästerverk.
Hej! Kan någon svensk tolka för mig vad har Dark Tranquillity menat med den där videon till låten "Forward Momentum"? Där verkar vara brinnande bilar och gator och en familj som vill flytta bort. Men sen river farfar sönder en migration flight och föräldrar stannar kvar. Mannen och dottern åker vidare... till Månen.
Det är alltså en ledsam video. Vad tror ni, har den något med närvarande situation med flyktingar att göra?
Det var åtminstone mina första tanken när jag såg videon...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!