2008-04-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I_O_U
25 mg är väl knappast en hög dos i det sammanhanget? Jag är sjukt flygrädd och 25 mg sobril hade inte hjälpt mig ett smack. Skulle nog bli tvungen att smälla i mig hela paketet om det skulle hjälpa något.

Jag undrar om du vet vad du talar om. 25 mg påverkar kroppen starkt, och i samband med trycket kanske det inte är helt rekommenderat.

Ifall du knarkar sobril i sann Flashback-anda kanske du har andra referensramar. Men jag talar om vanliga människor här.
Senast redigerad av kshatriya 2008-04-03 kl. 13:17.
Citera
2008-04-03, 14:43
Medlem
slabadans avatar
Försök att rodda fram lite Stilnoct istället. Det har enligt min uppfattning bättre effekt än Sobril. Men jag kanske svamlar, har inte testat själv men enligt säkra källor (bland annat FB ) nåja, nära bekanta, är Stilnoct svårslaget när det gäller att dämpa oro och nervositet. Hur det funkar på flygrädsla vet jag inte. Men, du kanske inte har tillgång till Stilnoct?
Citera
2008-04-03, 14:59
Medlem
MagicMacks avatar
skulle jag vara i din situation så skulle jag testa nu på fredag eller lördag 25mg sobril, och känna efter hur det känns, om du fortfarande känner som du gör. Testa att dricka ett glas vin eller två till det, alkohol och sobril brukar ge ett ganska skönt lugnt rus.
Citera
2008-04-03, 15:01
Medlem
abcabcs avatar
En sak som jag skulle testa först om jag skulle ta mer än 25mg (som är standarddos) är att se hur påverkad jag blir. Det finns risk att man inte får komma in i landet om man upplevs för drogad eller kanske blir utsatt för "stora" knarkundersökningen om dom tror man är knarkare.
Citera
2008-04-03, 19:52
Medlem
Peta_Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcabc
En sak som jag skulle testa först om jag skulle ta mer än 25mg (som är standarddos) är att se hur påverkad jag blir. Det finns risk att man inte får komma in i landet om man upplevs för drogad eller kanske blir utsatt för "stora" knarkundersökningen om dom tror man är knarkare.

Är man orolig så knallar man till sitt lokala apotek och begär att få ett intyg på att dina narkotikaklassade tabletter är utskrivna legalt mot flygrädsla. Tar ett par minuter och är kostnadsfritt.
Citera
2008-04-03, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peta_E
Är man orolig så knallar man till sitt lokala apotek och begär att få ett intyg på att dina narkotikaklassade tabletter är utskrivna legalt mot flygrädsla. Tar ett par minuter och är kostnadsfritt.
Orolig och orolig, det är väl krav på att ha det, om man vill behålla tabletterna vill säga?
Citera
2008-04-03, 23:03
Medlem
Nedomanskys avatar
Är själv mkt flygrädd, brukar ta 2*15mg sobril 2 timmar innan start för att tabletterna ska ha full effekt innan start. Snacket att trycket där uppe skulle spela roll är skitsnack, du ska väl ändå sitta i flygplanet? OBS! Är ingen vaneknarkande tablettmissbrukare!
Citera
2008-04-07, 16:47
Medlem
coma.whatevers avatar
kolla upp sobril och andra benzodiazepiner på fass.se för info.

mvh Coma

Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaH
Har någonstans läst att Sobril 25mg skulle hjälpa mot flygrädsla. Jag har fått det ordinerat av läkare och undrar om det verkligen kommer hjälpa mig - jag ogillar verkligen och flyga.

Är skitnervös redan och har varit det den senaste veckan. Flyger på söndag.

Enligt läkaren ska jag ta en om dagen men jag känner att jag kan ta två. Enligt apoteket är det egentligen ingen fara att ta två.

Hur ska jag ta dem? Flyger tidigt på morgonen.

Hur är effekten på sobril 25mg?
Citera
2008-04-07, 21:35
Medlem
wääuus avatar
Jag hade knaprat i mig några tabletter några dagar innan och suttit glad med lite chips eller något och funderat över hur skönt det ska bli att flyga. Sen när det är dags så är det bara att tänka sig tillbaka till chipsen och den sköna ångesttomma tillvaron och samtidigt ha ätit ett par.

Nu vet jag iofs ingenting om dessa preparat, men jag fick midazolam innan en operation en gång och det är väl typ samma sak. Jag hade en trevlig stund. Som att vara barn igen, helt ovetandes om allting.
Citera
2008-04-07, 21:48
Avslutad
Jag är förvisso inte flygrädd. Men den senaste gången jag åkte till Thailand så knaprade jag Iktorivil, endast pga av rastlösheten plus att man inte fick röka. Det fungerade fint. Åt säkert 5 st á 2 mg på hela resan.
Citera
2008-06-29, 21:02
Medlem
hjälper stesolid mot flyggrädsla

--------------------------------------------------------------------------------

Hej alla jag är ny här jag önskar att få hjälp mot min flyg rädsla.när jag fyllde 30år hande min fru köpt en charter resa till oss ok hon gav mig den som födelsedags present ( till mig var det en döds dom ) jag viste inte hur jag skulle förklara att jag var flygrädd när jag gjort det så bestämde vi att jag skulle till min läkare för att få hjälp. Läkaren gav mig stesolid 10mg tabletter
4 st läkaren sa att jag skulle ta halva tabletten innan resan om jag tog hela skulle jag däcka sa läkaren väll frame på flygplasten tänkte va fan ta hela tableten hellre däckar jag änn siter som en myra på planet jag tog tabletten
men till min förvåning hände inget ( har aldrig tagit sån typ av tabletter för)
så jag tog en till men inget då heller altså 2 st 10mg stesolid.Jag opererades
för ett tag sedan då innan operationen så fick jag 2 st tableter ( vet inte vad det var för något) ca 45 min innan dom skulle söva ner mig.OCH JAG LOVAR DOM TABLETERNA GJORDE SUSET JAG BRYDDE INTE MIG OM DOM SKULLE KAPA AV MIN ARM SÅ BRA VAR DEM TABLETERNA.så till nu tid min fru och barn vill åka charter IGEN giick till min läkare som gav mig 2 st 10 mg stesolid
igen men jag vet att dom ite hjälper jag förklarade att jag vill ha något som när jag blev operaerad men läkaren sa att det inte går .så skall jag ta en 10 mg stesolid ditt plus dricka alkohol sammtidigt GÖR DET SUSET ELLER HAR NÅGON NÅGOT ANNAT TIPS BLIR GALEN KLARAR INTE AV DET tack för hjälpen på för hand
Senast redigerad av baba 74 2008-06-29 kl. 21:08. Anledning: skrev fel
Citera
2008-06-29, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelaH
Har någonstans läst att Sobril 25mg skulle hjälpa mot flygrädsla. Jag har fått det ordinerat av läkare och undrar om det verkligen kommer hjälpa mig - jag ogillar verkligen och flyga.

Är skitnervös redan och har varit det den senaste veckan. Flyger på söndag.

Enligt läkaren ska jag ta en om dagen men jag känner att jag kan ta två. Enligt apoteket är det egentligen ingen fara att ta två.

Hur ska jag ta dem? Flyger tidigt på morgonen.

Hur är effekten på sobril 25mg?

Prova att ta 2 st dit och 2 stycken på hemresan Har du aldrig tagit bensodiazepiner förut så räcker det. Du kommer att bli muskelavslappnad, rädslan för flyget blir lidrigare och så kan du bli seg och trött av dom. Helt enkelt ångesdämpad. Men slöheten går över efter en tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in