2008-04-03, 06:06
Medlem
Golonkas avatar
Men det kann vael inte bli saa att man blir raderad eller tillsagd bara foer att man raakar haalla med pekko....
2008-04-03, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Jag vill höra Pekkos åsikt om det hela innan jag tar ställning.

I second that.

Pekko är vår ledstjärna i detta, precis som i allting annat!
2008-04-03, 08:45
Medlem
lordos avatar
Ja, pekko är vår ledstjärna. Och man kan nämna detta OCH vara ontopic. Faktiskt.
Jag fick visst en tillsägelse fastän jag tycker att jag både hyllade pekko och höll mig ontopic.

Förresten: Detta håller på att likna raiderna, i alla fall i responsen vi pekkoiner får från övriga användare.

Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Varför inte ett allmänt meddelande på forumet att alla Pekko-kommentarer resulteras med tillsägelse?

Gestapo-fasoner! Kommentarer ang. pekko borde tillåtas ifall dessa även blandas med en god dos av ontopic i inlägget.
Senast redigerad av lordo 2008-04-03 kl. 08:54.
2008-04-03, 08:48
Medlem
Herr_Oins avatar
Det hela blev lite av en hysteri ja, en slags cago-kult i stil med filmen "Gudarna måste vara tokiga". Pekko är bara vår colaflaska!
2008-04-03, 08:52
Medlem
Bluebeast72s avatar
Hela grejen känns mer än lovligt utspårat o om man betänker användarens garanti på anonymt medlemskap tycker jag flera av er har passerat gränsen snart. Nämast kartläggning av denna användare är fullkommligt fel.

Hur hade ni själva kännt det om en hel mob förföljde er o varje inlägg blir en last istället för ngt kul,skönt o trevligt?
Lägg ner nu, grabben förtjänar lugn o ro enligt mig.
Senast redigerad av Bluebeast72 2008-04-03 kl. 08:59.
2008-04-03, 08:55
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Men det kann vael inte bli saa att man blir raderad eller tillsagd bara foer att man raakar haalla med pekko....

Problemet som uppstod när jag skulle rensa tråden från trams var att det var svårt att särskilja dem som verkligen höll med honom från dem som bara skulle tramsa och hålla på. Det kan vara så att jag raderade något inlägg där man försökte föra en seriös och vettig diskussion, ber om ursäkt i sådana fall.
2008-04-03, 11:01
Medlem
Det är klart vi kan hålla oss på topic men samtidigt slänga in en liten line som hyllar pekko också! Vår frälsare!
2008-04-03, 12:37
Medlem
Ankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordo
Förresten: Detta håller på att likna raiderna, i alla fall i responsen vi pekkoiner får från övriga användare.
Håller med. Jag tycker det är ganska fjantigt (men roligt, precis som forumraiderna) och harmlöst, men sålänge pekkoiterna håller sig OnTopic tycker jag de får hylla pekko hur mycket de vill
2008-04-03, 12:44
Bannlyst
Ja vad skall man säga... Denna tråd känns lite speciell att läsa, dels för att det finns så många som håller med mig men även för att jag inte direkt känner mig välkommen på Flashback av en stor skara.

Bland annat Squalo som börjar med personpåhopp efter det att h*n höll med mig och blandannat tyckte "Men för i helvete din skitunge... Är det ingen måtta på det?"
Enbart eftersom att jag försökte "försvara" allas rätt till egen åsikt i tråden.

Det här med att utfärda varningar och tillsägelser till alla som håller med mig är nog bland det dummaste jag har hört på länge, det är ju pricis som att sätta alla som röstar på Sverigedemokraterna i nästa val i koncentraionsläget för att dem har en åsikt som inte är tillräckligt "PK". Det räcker väl att ge varningar för upprepade OneLiners där allt bara går ut på att "hylla" en person som skrivit ett visst inlägg. Däremot skall varningar/tillsägelser ges för personangrepp, jag saknar en tillsägelse till Squalo för att ha brutit mot regel 1.07 där hon först idiotförklarar ett tio-tal användare och sen går på mig som om det skulle vart mitt fel!

/pekko
2008-04-03, 12:53
Medlem
fraess avatar
Ja, squalo var verkligen otrevlig och borde få en tillsägelse, så där kan man inte hålla på ostraffat. Att bestraffa positivitet och se otrevligheter mellan fingararna tycker jag är fel. Och Pekko, det var en väldigt bra liknelse det där med sverigedemokraterna.
2008-04-03, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pekko
Ja vad skall man säga... Denna tråd känns lite speciell att läsa, dels för att det finns så många som håller med mig men även för att jag inte direkt känner mig välkommen på Flashback av en stor skara.

Bland annat Squalo som börjar med personpåhopp efter det att h*n höll med mig och blandannat tyckte "Men för i helvete din skitunge... Är det ingen måtta på det?"
Enbart eftersom att jag försökte "försvara" allas rätt till egen åsikt i tråden.

Det här med att utfärda varningar och tillsägelser till alla som håller med mig är nog bland det dummaste jag har hört på länge, det är ju pricis som att sätta alla som röstar på Sverigedemokraterna i nästa val i koncentraionsläget för att dem har en åsikt som inte är tillräckligt "PK". Det räcker väl att ge varningar för upprepade OneLiners där allt bara går ut på att "hylla" en person som skrivit ett visst inlägg. Däremot skall varningar/tillsägelser ges för personangrepp, jag saknar en tillsägelse till Squalo för att ha brutit mot regel 1.07 där hon först idiotförklarar ett tio-tal användare och sen går på mig som om det skulle vart mitt fel!

/pekko
Jag håller med pekko, och jag säger inte detta pågrund av pekko-tråden i Laidback. Jag håller verkligen med honom, det är verkligen inte hans fel att vi "tramsar" oss. Och jag hoppas Pekko förlåter oss då vi endast gjorde det som en kul grej.

P4P - Pekko for president
2008-04-03, 13:19
Medlem
Kvasar2000s avatar
Citat:
Det här med att utfärda varningar och tillsägelser till alla som håller med mig är nog bland det dummaste jag har hört på länge, det är ju pricis som att sätta alla som röstar på Sverigedemokraterna i nästa val i koncentraionsläget för att dem har en åsikt som inte är tillräckligt "PK".

Ja det är precis samma sak

Citat:
Det räcker väl att ge varningar för upprepade OneLiners där allt bara går ut på att "hylla" en person som skrivit ett visst inlägg. Däremot skall varningar/tillsägelser ges för personangrepp, jag saknar en tillsägelse till Squalo för att ha brutit mot regel 1.07 där hon först idiotförklarar ett tio-tal användare och sen går på mig som om det skulle vart mitt fel!
/pekko

Kan hålla med om att den spamming av one-liners som skett i dessa trådar borde rendera tillsägelse vilket det också gjort. Vad det gäller personangrepp borde du läsa igenom reglerna

Citat:
Personangrepp bör undvikas, men är inte nödvändigtvis förbjudet. Att kalla någon för idiot, dumskalle eller imbecill framställer möjligen den som skriver som en dålig debattör, men det är tillåtet att ha ett grovt språk (oavsett man är användare eller moderator). Upprepade personangrepp som inte räknas till grova kan resultera i en tillsägelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in