2008-04-03, 00:29
Medlem
fredde_bajens avatar
Jag är trött på att sl tågen ska komma sent allt offtare, idag vart tåget försenat i 25 min..vad är det för fel alla gånger? borde inte staten ta tag i det här? jämför med andra länder så funkar det bättre där..
Citera
2008-04-03, 01:45
Medlem
Förstår inte ur man ens orkar att åka komunalt.
Citera
2008-04-03, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aboo_re
Förstår inte ur man ens orkar att åka komunalt.
För att det är så mycket billigare och smidigare... för att göra det enkelt. Nu har jag i och för sig bil, flera bilar, men jag föredrar att åka kommunalt då det är bekvämare och snabbare.
Citera
2008-04-03, 09:56
Medlem
suocas avatar
förseningar suger hårt, har blivit sen till möten pga av det. Men om man ska in centralt tycker jag ändå bil är onödigt, parkering och köer är bara jobbigt.
Citera
2008-04-03, 13:22
Medlem
fredde_bajens avatar
Det är konstigt att det lönar sig att ta bilen in till stan än vad att ta tåget..att åka en station som har 3 min restid koster 20kr, samtidigt så skriver tidningarna allt om glaciärer som smälter, naturkatastrofer som påverkas av förbränning av fossila bränslen.
Citera
2008-04-03, 13:23
Medlem
k0rv3ns avatar
I stockholm kasnke nuss/tåg är bra och smidigt. Men i en småstad som jag bor i, (ca 30-40 tusen) Så tar man gärna bilen. Detta för att här går inte bussarna ofta och det har blivit förbannat dyrt. 25kr därifrån jag bor in till torget och det är cirka fem km. Och det kostar cirka 5kr i bensinkostnad.

Och så är det alltid försenat. Västtrafik som kör här.
Citera
2008-04-03, 14:54
Medlem
rebbans avatar
Kommer nog aldrig börja åka kommunalt min tillit till SL med underleverantörer existerar inte.
Varje gång jag åker så är det nått som strular och det hjälper inte min tillit att jag bärgat bussarna i 7år och sett vad dom lyckas med dagligen.
Citera
2008-04-03, 15:07
Medlem
Santa Clauss avatar
SL... stockholm!?

Där är det väl inga problem alls. Är värre här.

För det första så går det inte en enda buss på helgen. På vardagarna går det 2 på förmiddagen, och 3 på eftermiddagen åt varje håll...

Hösten:
Bekvämare att åka komunalt!?

Tar jag bilen så går jag ut på morgonen i ett lungnt tempo, sätter mig i en varm bil, i ett bekvämt säte.
Tar jag bessen så lär man först stressa på morgonen för att vara i tid till hållplatsen, gå strax över 1 km, för att sedan sätta sig och frysa i över 1 timme i en iskall buss på ett hårt obekvämt säte.

Om det mot förmodan skulle bli varmt så blir det så varmt att man svettas istället...
Citera
2008-04-03, 15:47
Medlem
audios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Kommer nog aldrig börja åka kommunalt min tillit till SL med underleverantörer existerar inte.
Fler som säger emot, desto mer pengar kommer våran miljö-älskande diktatur regering punga ut på oss bilförare
Citera
2008-04-03, 16:49
Medlem
Germanpilsners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredde_bajen
Jag är trött på att sl tågen ska komma sent allt offtare, idag vart tåget försenat i 25 min..vad är det för fel alla gånger? borde inte staten ta tag i det här? jämför med andra länder så funkar det bättre där..

Då tar man en taxi och låter SL stå för notan genom den sk resegarantin. Visst, det är inte en lösning på problemet men om alla resenärer skulle välja att ta en taxi vid försening så skulle det vara incitament för SL att lösa problemen med förseningarna. Tycker inte att resenärerna verkar utnyttja resegarantin i ngn större omfattning idag.

SL får i sin tur ersättning av entreprenörerna vid förseningar och den överstiger förlusten, varför förseningar är en vinst för SL.
Citera
2008-04-03, 17:38
Medlem
Dagge1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredde_bajen
Det är konstigt att det lönar sig att ta bilen in till stan än vad att ta tåget..att åka en station som har 3 min restid koster 20kr, samtidigt så skriver tidningarna allt om glaciärer som smälter, naturkatastrofer som påverkas av förbränning av fossila bränslen.

Tidningarna skriver det ja..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in