2008-04-02, 22:10
Medlem
Achangras avatar
Jag vandrar i en värld, som kanske är den enda, men tänk om det finns en parallell värld, där en som är precis som jag, ser ut som jag, bara det att besluten är annorlundare, konsekvenserna är annorlundare, kanske lever mitt parallella jag ett bättre liv, kanske är hon det bättre jaget? eller tänk om det är tvärt om, tänk om jag är den paralella bättre personen, den som har ett bättre liv?

Är det möjligt med paralella världar?

Vad tror ni? Hur tror ni att erat parallella jag lever jämfört med er?
Citera
2008-04-03, 15:17
Medlem
Entropi84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achangra
Jag vandrar i en värld, som kanske är den enda, men tänk om det finns en parallell värld, där en som är precis som jag, ser ut som jag, bara det att besluten är annorlundare, konsekvenserna är annorlundare, kanske lever mitt parallella jag ett bättre liv, kanske är hon det bättre jaget? eller tänk om det är tvärt om, tänk om jag är den paralella bättre personen, den som har ett bättre liv?

Är det möjligt med paralella världar?

Vad tror ni? Hur tror ni att erat parallella jag lever jämfört med er?

Det går inte att motbevisa parallella världar så "möjligt" är det ju. Det är även möjligt tat det finns oändligt många parallella världar, vilket skulle innebära att det borde finnas oändligt många världar där jag existerar samtidigt och att jag beter mig på oändligt många sätt samtidigt. Noteras bör även att i oändligt många gånger fler världar så har jag aldrig och kommer aldrig existera. Din fråga är därför omöjlig att besvara utan oändligt med text, vilket jag inte har kapacitet att skriva. Dessutom tror jag inte personligen på parallella världar.
Citera
2008-04-03, 16:23
Medlem
Dr. Sjökvists avatar
Teorin säger väl att det finns ett oändligt antal paralella världar, så alla mina "parallelisar" gör allt som jag kan tänka mig och mer därtill.
Citera
2008-04-03, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Sjökvist
Teorin säger väl att det finns ett oändligt antal paralella världar, så alla mina "parallelisar" gör allt som jag kan tänka mig och mer därtill.
Jo, jag tror det är något sådant flum när man kommer upp i dimensionerna.
http://www.youtube.com/watch?v=qU1fixMAObI

Har bara sett den en gång.. Men jag tror det framgår i den videon att det finns ett oändligt antal.. världar.
Citera
2008-04-03, 19:32
Medlem
Grumbledocks avatar
Tror helt klart att det finns paralella världar som både liknar vår egen och som skiljer sig mycket, om man bara betänkerhur lite som behöver förändras för att man ska skriva om hela mänsklighetens historia (som i red alert-spelen).
Citera
2008-04-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbledock
Tror helt klart att det finns paralella världar som både liknar vår egen och som skiljer sig mycket, om man bara betänkerhur lite som behöver förändras för att man ska skriva om hela mänsklighetens historia (som i red alert-spelen).

Jo, men vad säger att det gör det?

Du menar att eftersom det finns så otroligt många val som kan göras vid en speciell tidpunkt, baserat på hur man själv är, så skulle det på något sätt flippa ut i alla olika val som kan göras? Varför skulle andra världar bli påverkade av oss? Och varför skulle vi då bli påverkade av dem när vi inte har någon som helst jävla aning vad som händer? Och hur ska vi då i praktiken få reda på det?
Citera
2008-04-03, 21:22
Medlem
Giorgis avatar
Enligt modern fysik så finns det en värld där alla olika saker som kan ha skett har skett.

T.ex.. du väljer mellan te och kaffe på morgonen, du väljer även mellan en bulle och en macka.

I en "värld" tar du kaffe och macka
I en "värld" tar du kaffe och bulle
I en "värld" tar du te och macka
I en "värld" tar du te och bulle

som jag har förståt det iaf.
Citera
2008-04-04, 07:12
Medlem
zpaxens avatar
Kan inte dessa världar ha att göra med tiden också. Ena världen är en kopia av dig kanske 10 dagar framåt. Medans en annan är 5 år bakåt?
Citera
2008-04-06, 14:06
Medlem
Achangras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zpaxen
Kan inte dessa världar ha att göra med tiden också. Ena världen är en kopia av dig kanske 10 dagar framåt. Medans en annan är 5 år bakåt?

Intressant teori det där... det skulle nog mycket möjligt kunna va på det sättet med... Alla olika alternativ för parallella världar är som sagt oändliga...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in