2008-04-02, 20:27
Bannlyst
De har väl varit i studio i NYC nu ett tag så någon som vet något om kommande album?

Tyckte deras Termination Blizz va en jävligt bra skiva så har höga förhoppningar..
Citera
2008-04-02, 20:37
Medlem
Jag hoppas Deathstars ramlar och står sina skallar i trappan så det kommer tillbaka lite vett dit.. Lite vett, mycket våld och PAST REDEMPTION!
Swordmaster var en miljons miljard gånger bättre.
Citera
2008-04-02, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rargh
Jag hoppas Deathstars ramlar och står sina skallar i trappan så det kommer tillbaka lite vett dit.. Lite vett, mycket våld och PAST REDEMPTION!
Swordmaster var en miljons miljard gånger bättre.

Nu får du förklara dig bättre då google inte gav mig något på varkens Past redemtion eller swordmaster!
Citera
2008-04-02, 20:50
Medlem
nollans avatar
BLITZKRIEG, BLITZKRIEG!

Trevlig partymusik! Körde Termination Bliss under förfesten senast i helgen faktiskt. För min del är en ny platta välkommen även om jag knappast kommer köa utanför Sound Pollution

EDIT: Deathstars är före detta Swordmaster. "Past redemption" är väl en platta med dem?
Senast redigerad av nollan 2008-04-02 kl. 20:52.
Citera
2008-04-02, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
BLITZKRIEG, BLITZKRIEG!

Trevlig partymusik! Körde Termination Bliss under förfesten senast i helgen faktiskt. För min del är en ny platta välkommen även om jag knappast kommer köa utanför Sound Pollution

Precis!
Partymusik, eller metal for the masses?
Mer lättlyssnat för dem som inte orkar det riktiga manglet, så man får spela mer än en låt...
Senast redigerad av TheSerpent 2008-04-02 kl. 20:55.
Citera
2008-04-02, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSerpent
Nu får du förklara dig bättre då google inte gav mig något på varkens Past redemtion eller swordmaster!
http://www.metal-archives.com/band.php?id=3124

Swordmaster är bandet som senare blev Deathstars, Nicke Terror var den enda bandmedlemen som lyckades undkomma fjollsjukan (Lirar numera i Runemagick ochthe Funeral Orchestra som jag tror är de enda nu aktiva banden han pysslar med). Övriga kallade sig på den gamla hårda tiden Whiplasher, Night-Mare, Ricky Corpse och Thunderbolt. Mycket fränare helt enkelt!

Jag rekommenderar Death Rider 2000, Past Redemption och Postmortem Tales om du skulle känna att du har en stund över för att leta reda på lite hitlåtar.

Här finns en gammal intervju: http://www.mourningtheancient.com/sword.htm
Här finns lite hellbanging skullthrashing liveprylar: http://www.youtube.com/watch?v=GYPyMi4ulrM
Citera
2008-04-02, 21:21
Bannlyst
Citat:
text

-ThanX!
Är på humör för leta nytt till samlingen så nu har jag ett spår att gå efter.
Citera
2009-01-12, 11:22
Medlem
felstavadds avatar
Blåser liv i tråden då skivan finns att hitta nu. Nån mera som lyssnat på den?

Tycker själv den är helt ok, påminner väldigt mkt om förra tyker jag, lite för mkt körtjejer på låtarna drar ner betyget.
Ska lyssna igenom den några ggr till, tror det är en som växer ju mer man hör den.
Citera
2009-01-12, 13:02
Medlem
morgontrötts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Blåser liv i tråden då skivan finns att hitta nu. Nån mera som lyssnat på den?

Tycker själv den är helt ok, påminner väldigt mkt om förra tyker jag, lite för mkt körtjejer på låtarna drar ner betyget.
Ska lyssna igenom den några ggr till, tror det är en som växer ju mer man hör den.
Yes!
Ett mycket efterlängtat släpp, och är inte besviken efter att ha lyssnat igenom skivan ett halvdussin gånger; tycker som tidigare talare att den växer mer och mer.

Favvos just nu: Arclight, Chertograd, Opium.

Men finns det någon komplett release?
Den jag kommit över saknar några sekunder lite här och var i varje låt.
Citera
2009-01-12, 13:19
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
http://www.metal-archives.com/band.php?id=3124

Swordmaster är bandet som senare blev Deathstars, Nicke Terror var den enda bandmedlemen som lyckades undkomma fjollsjukan (Lirar numera i Runemagick ochthe Funeral Orchestra som jag tror är de enda nu aktiva banden han pysslar med). Övriga kallade sig på den gamla hårda tiden Whiplasher, Night-Mare, Ricky Corpse och Thunderbolt. Mycket fränare helt enkelt!

Jag rekommenderar Death Rider 2000, Past Redemption och Postmortem Tales om du skulle känna att du har en stund över för att leta reda på lite hitlåtar.

Här finns en gammal intervju: http://www.mourningtheancient.com/sword.htm
Här finns lite hellbanging skullthrashing liveprylar: http://www.youtube.com/watch?v=GYPyMi4ulrM

Hahaha, är du här också....du är fanimej ett levande lexicon, stor respekt!

Du är möjligtvis inte D***** Ek****h?

Deathstars bör väl kunna liknas med Satyricon, och dina argument där, om man ser till våran andra diskussion? Eller?
Citera
2009-01-12, 14:25
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Det släpps väll fröfan den sista januari?
Citera
2009-01-12, 15:48
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morgontrött
Yes!
Ett mycket efterlängtat släpp, och är inte besviken efter att ha lyssnat igenom skivan ett halvdussin gånger; tycker som tidigare talare att den växer mer och mer.

Favvos just nu: Arclight, Chertograd, Opium.

Men finns det någon komplett release?
Den jag kommit över saknar några sekunder lite här och var i varje låt.

Det finns två st på PB (vad jag hittat), den ena var med "klipp" i låtarna, den åkte i sopen, den andra som jag lyssnar på är helt ok, schysst kvalité.

Den nya ska vara på 66,19 mb. Den kassa som nu verkar vara bortplockad, var på ca 55 mb.
Senast redigerad av felstavadd 2009-01-12 kl. 16:37.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in