Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-04-07, 20:56
Medlem
Mr.yamamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallevink
Du kör installationen på samma sätt som du installerar ett vanligt program. Det borde gå att bara stoppa in CD'n som ska autostarta och ge alternativ för installation. Annars kör du installationsfilen, jag tror det var setup.exe från skivan.

Om det ändå krånglar så prova att plocka bort allt som inte är absolut nödvändigt som högtalare, ljudkort, kortläsare etc.

Om det ändå skiter sig, kör Memtest.

Lycka till.
Autostart verkar inte fungera
Jag kan heller inte nå skivan från Den här Datorn..

Asså jag får ju lust att gå till någon som kan fixa den... Jag blir så less att allt ska krångla hela tiden:P
Men jag får väll pröva att sätta in hårddisken i någon annan dator.
Behöver man installera några drivrutiner då eller är det bara att montera och starta?
Tack för hjälpen!
Citera
2008-04-07, 21:38
Medlem
Kallevinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.yamamoto
Autostart verkar inte fungera
Jag kan heller inte nå skivan från Den här Datorn..

Asså jag får ju lust att gå till någon som kan fixa den... Jag blir så less att allt ska krångla hela tiden:P
Men jag får väll pröva att sätta in hårddisken i någon annan dator.
Behöver man installera några drivrutiner då eller är det bara att montera och starta?
Tack för hjälpen!

Den installationen verkar ju totalkass så det är nog inget annat att välja på. Inga drivrutiner behövs, bara BIOS hittar den.
Citera
2008-04-07, 22:07
Medlem
Mr.yamamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallevink
Den installationen verkar ju totalkass så det är nog inget annat att välja på. Inga drivrutiner behövs, bara BIOS hittar den.
Perfekt. Då får man hoppas att det fixar sig då..
Citera
2010-05-23, 20:33
Bannlyst
Jag har ett liknande problem med en Windows 98 andra utgåvan som är full med massa gammla företags saker och det går inte att flytta hårdisken.. jag vill inte ta bort allt från hårdisken vad ska jag göra??

När jag ska köra normalt läge startar den som vanligt men plötsligt startar om

Vad ska ja göra ?? Har dessutom ingen tillgång till internet! från den datan HJÄLP
Citera
2010-05-23, 20:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows Support

//Mod
Citera
2010-05-23, 23:41
Medlem
Johan_08s avatar
Du kan ju alltid ringa till Microsoft support och fråga vad det är för fel på ditt Windows 98
Citera
2010-05-24, 06:04
Bannlyst
Det e ju sant
Citera
2010-05-24, 06:24
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevvan1
Jag har ett liknande problem med en Windows 98 andra utgåvan som är full med massa gammla företags saker och det går inte att flytta hårdisken.. jag vill inte ta bort allt från hårdisken vad ska jag göra??

När jag ska köra normalt läge startar den som vanligt men plötsligt startar om

Vad ska ja göra ?? Har dessutom ingen tillgång till internet! från den datan HJÄLP

Det första du ska göra är att koppla upp din Win98-disk mot en burk med nyare operativsystem.
Sedan skall du säkerhetskopiera all viktig information som du vill ha sparat undan.

Och jag vet heller inte riktigt vad du menar med att det inte går att flytta hårddisken.
Beroende på vad det är för typ av hårddisk i Win98-datorn så finns det olika lösningar.
Det allra enklaste är att du införskaffar en extern dockningsenhet för IDE-hårddiskar som kopplas till USB.
Här är exempel på en sådan produkt:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344906

Och det heter "datorn", inte "datan".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in