Kör Scandisk med ytkontroll
Installera Win98 över bef installation utan formatering.
Starta i felsäkert läge med nätverk och för över viktiga filer innan formatering.
Installera hårddisken i en annan dator och för över viktiga filer innan formatering.
Där har du några alternativ, testa det du tycker funkar bäst. Scandisk är det jag rekommenderar i första hand.
Starta i felsäkert läge med nätverk och för över viktiga filer innan formatering.
Installera hårddisken i en annan dator och för över viktiga filer innan formatering.
Där har du några alternativ, testa det du tycker funkar bäst. Scandisk är det jag rekommenderar i första hand.
Okej, tack . Jag prövar imorgon.
Fast alternativ 3 går ej, då jag inte kommer in på internet när jag startar den i felsäkert läge...
Hoppas att ovanstående hjälper dig att få igång burken.
Vill du ha tips hur du skapar motsvarigheten till XP:s
'Systemåterställning' i W98, så skicka mig ett PM. Hade
du haft den lösning jag kör så hade du inte hamnat i nöd-
läge öht.
Jag menar "Felsäkert läge med nätverk", Internet och andra nätverk ska funka då.
Lycka till.
Jo, det finns ju "felsäkert läge" och "felsäkert läge med nätverk"
Men jag kommer ändå inte in på internet om jag väljer "felsäkert läge med nätverk"
Kan de ha något att göra med att någon viktig drivrutin försvunnit?
Hade ett liknande problem men då i form av virus. Skulle ta bort ett virus som satt sig i normal uppstart. När jag tog bort det så gick det inte nästa gång att starta datorn vanligt, så jag var tvungen gå in på felsäkert läge. Väl där gjorde jag systemåterställning. Nu har vi inte liknande problem. Men det äär värt ett försök.
Attl gick bra ända till "Part 6"
När allt var färdiginstallerat och Windows höll på att starta, så kom felmeddelandet "Windows skyddsfel. Du måste starta om datorn. Tryck på valfri tangent för att fortsätta........."
Den guiden handlade ju om att installera på en formaterad hårddisk. Har du formaterat? Du har inte provat att köra installationsprogrammet inifrån Windows?
Den guiden handlade ju om att installera på en formaterad hårddisk. Har du formaterat? Du har inte provat att köra installationsprogrammet inifrån Windows?
Nej jag har inte formaterat. Men när jag började installationen så sa den att det redan fanns en windows version installerad, och den frågade om jag ville installera denna version över den gammla, så jag tänkte att det skulle fungera...
Hur gör man om man ska köra installationsprogrammet inifrån windows då?
Tack
Du kör installationen på samma sätt som du installerar ett vanligt program. Det borde gå att bara stoppa in CD'n som ska autostarta och ge alternativ för installation. Annars kör du installationsfilen, jag tror det var setup.exe från skivan.
Om det ändå krånglar så prova att plocka bort allt som inte är absolut nödvändigt som högtalare, ljudkort, kortläsare etc.