2008-04-02, 19:36
Medlem
antonivanssons avatar
Ja, då var det dags... Det blir Sertralin troligen och jag är skeptisk. Hur mycket biverkningar får man? Är det värt det alls? Om man mår sämre, vad är poängen? Tanken är väl att må bättre?
Sen är det de här med vikten. Har värsta skitnojan för att bli fet. Dessutom tycker jag redan jag blivit degigare sen jag blev deppig, så är det nåt kilo som ska förändras så ska de fasen av och inte !!!!
En polare sa att Fluoxetin gjorde att man tappade vikt, stämmer det?
Jag vill må bättre och sen vill jag absolut inte öka i vikt, snarare minska Så vilken ska jag ta? Vet inte ens om jag får välja... läkaren verkade absolut vilja ge Sertralin...
Ska tillägga att orsaken är främst GAD - har en massa nojor som gått överstyr. Sover ok (för mycket) och är snarare seg och får inget gjort än speedad och aggro. Har tappat suget alltså, ingen lust, ingen vilja, kan inte besämma mej för nåt, har fått nojor för typ allting osv...

Ska troligen få snacka med nån ett par gånger också, men oavsett blir det troligen också medicin i kombination. Asschysst om ni kan tipsa om vilken ja ska försöka få... (får man bestämma själv...?) Ok, peace.
Citera
2008-04-02, 20:03
Medlem
Merenwens avatar
Du tappar nödvändigtvis inte i vikt av Fluoxetin, absolut inte, men du ska heller inte gå upp av den. Därför ger man ofta den till anorexiapatienter till exempel, men även till folk med tvångssyndrom till exempel.
Olika mediciner är ju optimala för olika "åkommor", så är det ju helt enkelt. Diskutera din rädsla med läkaren, men lyssna på hans argument så kanske du blir övertygad.

Du kan ju kika lite på fass.se innan så är du lite påläst .
Citera
2008-04-12, 01:02
Medlem
_angels avatar
Gick upp ca 20kg av mina mediciner... kanske inte enbart av medicinerna, men jag kunde fan inte gå ner efter att jag gått upp... fick först zoloft, fungerade en stund sedan blev jag hysterisk och fruktansvärt ledsen... bytte till cipralex, samma veva där, fungerade en stund... jag hade då gått upp 12kg, bytte till cymbalta, gick upp 6kg till...
Under denna period med hoppande av mediciner försökte jag ständigt gå ner i vikt, jag åt inte onyttigt, jag tränade, promenerade och försökte verkligen gå ner (eftersom att jag alltid har sett mig själv som fet, även när jag vägde 46kg för att jag inte kunde äta)

Fick voxra utskrivet nu... och fast jag egentligen inte gjort något annorlunda mot för förut började jag faktiskt gå ner... dessutom känner jag mig inte lika avtrubbad... och jag blir pigg av den... vilket kan behövas då jag sov 14 timmar per dygn förut...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in