2008-04-02, 19:25
Medlem
SandaPandans avatar
Hej, har blivit erbjuden att delta i en nyemission (före den stora, allmänna) av Svensk Företagsfinansiering.. Har någon hört talas om detta bolag och vet att dem är seriösa?
Citera
2008-04-02, 19:35
Medlem
El Zorros avatar
Är det dessa: http://www.foretagsfinansiering.se/index.html

Adress till en box och ingen besöksadress.

Taskigt språk på hemsidan som inte ser helt förtroendeingivande ut.

Ett telefonnummer som jag inte får någon träff på och ett mobilnummer som går till en privatperson.

Kan inte hitta något org. nr. och får ingen träff på något bolag med det namnet.

o.s.v.

Vad värderar de företaget till?
Citera
2008-04-02, 19:39
Medlem
SandaPandans avatar
Här är det senaste mejlet jag fick:

Det finns en post kvar i projektemissionen á 100.000 kronor. Den motsvarar 1,5% av bolaget.

Under april beräknas den stora emission påbörjas, 1,5% är VÄSSENTLIGT dyrare i denna fas.
Det är bra respons på kontakter med ett antal storinvesterare inför denna. (totalt volym 14 mkr)

Allting runt projekt och projektering löper på mycket bra. Information finns på hemsidan
www.recyclingrubber.eu där uppdateras också löpande.

Med vänlig hälsningar
Svensk Företagsfinansiering

Anders Fintling
Citera
2008-04-02, 19:55
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandaPandan
Här är det senaste mejlet jag fick:

Det finns en post kvar i projektemissionen á 100.000 kronor. Den motsvarar 1,5% av bolaget.

Under april beräknas den stora emission påbörjas, 1,5% är VÄSSENTLIGT dyrare i denna fas.
Det är bra respons på kontakter med ett antal storinvesterare inför denna. (totalt volym 14 mkr)

Allting runt projekt och projektering löper på mycket bra. Information finns på hemsidan
www.recyclingrubber.eu där uppdateras också löpande.

Med vänlig hälsningar
Svensk Företagsfinansiering

Anders Fintling

Förefaller vara blåsare. Hemsidorna ser likadana ut med samma dåliga språkbruk hittade ingen info om Svensk Företagsfinanisering på sidan. Att han inte kan stava ordentligt ens i mailet till dig gör inte saken bättre. Men de anser alltså att 7 miljoner är ett kraftigt rabatterat pris för bolaget. Hur sätter de det värdet? Vad är omsättningen, vad är vinsten? Fråga vad de har för org. nr. så att du kan kolla upp det.

Hans övriga bolag hittar du här: http://www.allabolag.se/?wich=bef:105f637f8a394dc7f432cf432ca7fb86&wstr=Fi ntling%2C+Nils+Anders&search=1

Svedab har inte omsatt en krona: http://www.allabolag.se/?what=svedab&where=&search=1&report=1&id=4&rorg=55 66891940&sort=0&sfield=&smode=&xb=&xab=0&xs=1&xl=& xal=0&xv=&xav=&xo=&clist=&wich=&wstr=&from=1&to=10 &next=&prev=&page=

De har tillgångar på ca 100.000 och lån på nära 60.000. Och det värderar de till 40 miljoner

Älskar svenskan här: "Christer Sjöström är teknisk docktor vid Högskolan i Gävle"

edit: Aha, missuppfattade dig. Trodde att emissionen rörde Svensk Företagsfinansiering. Men då är det ännu enklare. De har i stort sett samma hemsida. Svensk Företagsfinansiering verkar inte existera. Och de värderar ett helt tomt företag utan någon omsättning till 40.000.000 men du får köpa in dig till en värdering på 7.000.000. Solklar jätteblåsning.
Senast redigerad av El Zorro 2008-04-02 kl. 20:01.
Citera
2008-04-02, 21:23
Medlem
SandaPandans avatar
fick svar på min förfrågan angående hur dem lagt upp emissionen, och fick detta svar:

Totalt erhåller 1 mkr, 15%, och de 14 mkr får totalt 35% av bolaget.

Posten är kvar, när detta mailas.

Mvh

Anders Fintling

svarade med att fråga efter deras organisationsnummer..
Citera
2008-04-03, 18:14
Medlem
SandaPandans avatar
då fick man svar på sitt mejl.. han verkar dock ha missförstått.. det jag frågade efter var org-nummer till svensk företagsfinansiern.. men men, får se om jag orkar skriva och påpeka det..

ag har inga kontaktuppgifter till dig, annat än en anonym E-postadress. Vilket
gör det svårt veta vem man överhuvudtaget talar med.

Emissionen är i Svedab i Söderhamn AB 556689-1940

Svensk Företagsfinansiering är en plattform för olika uppdrag.
Uppdragen görs av olika företag.

Du har på samma sätt t.ex. Svensk Företagsförmedling www.sffab.se/
som jag har mycket att göra med, även många andra exempel jobbar på detta
sätt, där de faktiska uppdragen görs av en mängd olika bolag.

Hälsningar
Anders Fintling
Citera
2008-04-03, 18:47
Medlem
El Zorros avatar
Han är för rolig som jämför sig med Svensk Företagsförmedling som, till skillnad från honom, har kontor landet runt, är inregistrerade som företag, har ordentliga telefonnummer, inte har i stort sett samma hemsida som företagen de förmedlar o.s.v.
Citera
2008-04-03, 22:19
Medlem
Sidan ser riktigt skum ut, inget jag skulle ha chansat på .
Citera
2008-04-04, 14:20
Medlem
techmans avatar
Jag är inte speciellt gammal här på flashback. Men mina varningsklockor ringer iaf..
Citera
2009-10-22, 09:01
Medlem
manuell-vaxelladas avatar
Varningsklockor här med

Citat:
Ursprungligen postat av techman
Jag är inte speciellt gammal här på flashback. Men mina varningsklockor ringer iaf..

Mannen i fråga verkar även ha skrivit en bok om att gå i konkurs.

https://www.vulkan.se/Presentation.aspx?itemid=11701

Verkar dessutom vara frikyrklig. Inget fel i det men känns skumt i alla fall. Varför så genomkasst språk på hemsidan?
Citera
2010-09-29, 22:32
Medlem
Dear Ol Blightys avatar
A F är dömd för ekonomiska brott. Skakat galler!
Citera
2010-10-21, 14:28
Medlem
Citat:
A F är dömd för ekonomiska brott. Skakat galler!

Intressant, kan du berätta mer om vad du vet om detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in