• 1
  • 2
2009-09-26, 00:44
Medlem
Alternativ

På ett sett var detta en alternativ anime, det var en annan nyans.. men av samma FÄRG - JA E SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ DEN HÄR JÄVLA 'NEVER SAY DIE'-SKITEN! DET MÅSTE JU VARA STYRT OCH KORIGERAT FRÅN NÅT HÅLL, DET MÅSTE JU INTE VARA SÅ JÄVLA POLITISKT KORREKT DE E JU BARA EN ANIME. VISA MIG MOTSATSEN FÖR FAN, JA TROR DOM KALLAR DE "TRAGEDI"! Om någon kan tipsa mig om någon sådan serie skulle jag gjärna vilja se den, Tack!
Citera
2011-05-09, 05:20
Medlem
Unizeros avatar
någon som vet någon bra sida för att ladda hem death note i Hd eller åtminstone bra kvalite?
Citera
2011-06-21, 17:52
Medlem
Såg precis om denna för att min flickvän som normalt sett har samma inställning som jag haft till anime (att det suger) inte hade sett den. Tyvärr vart hon inlåst så hon han inte se klart den, men iaf, hon verkade gilla storyn när jag sa vad det handlade om, men med pytteliten engelsk text som går fort som fan ibland och det irriterande japanska språket och sättet de talar/låter så att man inte ens förstår om de är arga eller glada verkade döda hennes intresse. Dock upptäckte jag nyss att det finns med engelsk dubbning, och jag tyckte själv att den vart ännu bättre än jag mindes den då. Dubbning i regel är ju irriterande men i tecknat gör det inte så mycket. Så jag ville mest tipsa om det för alla andra anime-hatare som ändå är villiga att ge det en chans.

Dock måste jag hålla med om det som många skriver om här att serien blir sämre. För mig har det inte så jättemycket med Ls död att göra även om jag gillar honom mycket mer än efterträdarna, utan direkt när light gör sig av med minnena och blir god för en ganska lång period så blir det ganska långtråkigt. Dock är det jävligt upplyftande när man får reda på planeringen bakom det, samt att det tar en ganska skön ny fart framåt slutet över lag.

Någon som vet fler dubbade animeer som kan vara värda att se? Än så länge har jag hittat denna och gungrave som iaf första säsongen var strålande på (när allting blir överdrivet och monster så blir det lite mycket för mig även om jag kan gilla något inslag av det). Code Geass ska jag kolla upp, finns det dubbat så kör jag på den, men den verkar rätt kort tyvärr.
Citera
2011-06-21, 22:01
Medlem
Gameboy92s avatar
Någon som vet fler dubbade animeer som kan vara värda att se? Än så länge har jag hittat denna och gungrave som iaf första säsongen var strålande på (när allting blir överdrivet och monster så blir det lite mycket för mig även om jag kan gilla något inslag av det). Code Geass ska jag kolla upp, finns det dubbat så kör jag på den, men den verkar rätt kort tyvärr.[/quote]

Black lagoon och Blue gender.

Ontopic, tyckte serien var rätt så dryg. Åtminstone rejält överskattad.
Citera
2011-12-19, 20:24
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Början är otroligt bra och riktigt spännande fram tills L dör, då gick serien åt helvete, satt och spolade lite i de sista 10 avsnitten... Dom borde göra om serien och göra den till 25 avsnitt och ändra slutet
Citera
2011-12-20, 14:17
Medlem
Kupos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Början är otroligt bra och riktigt spännande fram tills L dör, då gick serien åt helvete, satt och spolade lite i de sista 10 avsnitten... Dom borde göra om serien och göra den till 25 avsnitt och ändra slutet

De har ju redan gjort om serien när de gjorde live action-filmerna. Slutet de gjorde där är faktiskt bra (bortsett från tredje filmen som är värdelös). Istället blev de dock lite sämre i första delen.
Citera
2011-12-29, 12:33
Medlem
Gillade också denna fram till Ls död. En riktigt bra serie trots allt. : )
Citera
2014-03-24, 12:48
Medlem
Gillade Serien skarpt men efter att ha kollat lite kort på filmerna på youtube så har jag bestämt mig att ej se hela filmerna. Skådespeleriet suger, karaktärerna är inte ens särskilt lika de i mangan, man ser att den är filmad med en låg budget. Nej... Filmerna klarar jag mig utan
Citera
2014-03-24, 20:24
Medlem
FuckingCooks avatar
En underbar serie enligt mig, jag tycker inte att den är överskattad överhuvudtaget. Visst blev den lite sämre efter att L dog, men den var fortfarande mycket bra. Jag höll på riktigt på att dö av spänningen i sista avsnittet, ville ju så gärna att Light skulle lyckas.
Det enda dåliga med den som jag kommer på just nu är att de bytte intro efter avsnitt 19. "What's up people" är ju hemskt.

Citat:
Fisksos
Skådespeleriet suger, karaktärerna är inte ens särskilt lika de i mangan, man ser att den är filmad med en låg budget.
Håller verkligen med, det såg fan inte bra ut alltså.
Citera
2014-04-03, 22:52
Medlem
chessjamts avatar
Har precis sett klart Death Note. Hade hoppats på att det skulle sluta annorlunda än vad det gjorde, blev lite ledsamt när det gick såsom Near sa att det skulle gå. Hade hoppats att Light skulle överlista dem på slutet.

Håller med att serien tappar på slutet. Efter att L dör så känns det svårt att bli lika engagerad/intresserad i de nya superdetektiverna Near och Mello. Kul dock att de följer i Ls fotspår och käkar sötsaker hela tiden (utan att gå upp i vikt ) och kör med olika introverta sysselsättningar som att bygga med lego och tärningar, använda leksaksfigurer m.m.

Tycker att den är den smartaste animen jag sett hittills. Mycket hjärna och tanke, man blir sugen att börja öva upp sin egen analytiska förmåga och perception medan man ser den. Vore häftigt att ha samma snabba och precisa slutledningsförmåga som Light, L och Near har.
Citera
2014-04-03, 23:37
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Har precis sett klart Death Note. Hade hoppats på att det skulle sluta annorlunda än vad det gjorde, blev lite ledsamt när det gick såsom Near sa att det skulle gå. Hade hoppats att Light skulle överlista dem på slutet.

Håller med att serien tappar på slutet. Efter att L dör så känns det svårt att bli lika engagerad/intresserad i de nya superdetektiverna Near och Mello. Kul dock att de följer i Ls fotspår och käkar sötsaker hela tiden (utan att gå upp i vikt ) och kör med olika introverta sysselsättningar som att bygga med lego och tärningar, använda leksaksfigurer m.m.

Tycker att slutet är bra. Men efter L's bortgång blir allt mycket sämre. Inte lika smart och lite väl billiga tankegångar, eller hur man ska säga

Citat:
Tycker att den är den smartaste animen jag sett hittills. Mycket hjärna och tanke, man blir sugen att börja öva upp sin egen analytiska förmåga och perception medan man ser den. Vore häftigt att ha samma snabba och precisa slutledningsförmåga som Light, L och Near har.

Smart som fan, men "Monster" är bäst!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in