Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-04-12, 09:48
  #1
Medlem
Hunk V Helvetes avatar
Hur är stränderna, folket, utelivet,priser, aktiviteter, shoping etc? Shoot nu vetja...
Citera
2005-05-18, 22:01
  #2
Medlem
supahs avatar
turkiet side

något som har varit där ? hur mycket kostar en öl ? mycket ungdomar ? sevärdigheter ? vågar man gå ensam hem från nån krog på natten lr är det många rån å skit ?
Citera
2005-05-18, 22:02
  #3
Banned
jakobsson_s avatar
Side är väll en lugn stad jämfört med Alanya och Alanya e också större o där blev man då inte rånad. MEn säker är man aldrig.

http://www.travelpix.nu/forum2/frameindex.php -- Ett reseforum
Citera
2007-06-08, 18:59
  #4
Medlem
beastieboy99s avatar
Side, tips och trix mottages gärna!

Hola bandola!

Åker till side den 16/6, en vecka.

Någon som har några avgörande matchtips för att dra hem en kanon vecka?

Shopping, bad, uteliv, mat, ilskna turkiska tanter?

Tell me!
Citera
2007-06-09, 01:02
  #5
Medlem
Hmm då ska vi se. Var där förra året med mitt ex och vi bodde på Hotel Tropic. Ett vettigt hotel som uppfyllde de krav vi hade. Trevlig personal också.

Det ska tydligen finnas en fin strand på andra sidan hamnen. Vi orkade aldrig gå dit i den 40 gradiga värmen.

Det finns en restaurang jag inte vet namnet på i hamnen, som hade väldigt god mat. Den var i "hörnet" av hamnen typ, Vit byggnad som jag har för mig skröt över att man kunde se sköldpaddor i vattnet nedanför. Rakt mittemot den restaurangen är dock en ni ska akta er för. Sega och inte allt för bra mat, och flera dolda avgifter än den vanliga. Ca 100 meter därifrån, där man behöver gå upp för en trappa för att komma in.

Från den "vanliga stranden" finns det ett trevligt promenadstråk bort mot hamnen med billiga o bra klädbutiker. De hade bättre priser än marknaden i manavgat, som jag för övrigt ändå rekommenderar. Riktigt stor marknad väl värd att besöka, spec om man är bra på att pruta! Akta er för att bli blåsta av vätskeförsäljare som ber er dricka upp innan ni betalar. 20cl pepsi kostade mig 50kr.

Det var en trevlig resa men kommer aldrig återvända. Sjuke påflugna alla turkar, och visa var du står direkt. Du ska inte skämmas för att ignorera dem totalt. Låter du dem prata med dig kan du lita på att det dröjer innan de släpper taget om dig.

Restaurangen på Tropic är förresten riktigt bra, och de som arbetar där sjukt trevliga. Blev riktigt bra "vän" med en av de som jobbade där, o han var alltid trevlig och gav oss tips inför dagen på förmiddagarna.

Se till att ta turkish bath. Riktigt najs shit
Citera
2007-06-09, 14:40
  #6
Medlem
beastieboy99s avatar
Ok, det lät ju rätt bra.

Vad ligger priserna på för att käka middag och så?

Shoppingpriserna? T-shirts och sånt?
Citera
2007-06-09, 23:29
  #7
Medlem
100kr och du får det finaste på restaurangen typ. Be om mer ris och skit. Ofta får man 3 riskorn och resten kött i princip. Detsamma gäller med pommes. Helt omvänt från oss här hemma som är vana med mer pasta/ris/potatis än kött.

Kläder är inte jättebilligt längre. 2 t-shirts för 100 kanske eller så. Kommer verkligen inte ihåg alltså. Dock är det bättre kvalitet än tidigare.
Citera
2007-07-17, 15:10
  #8
Medlem
NoRegretss avatar
Hey hey!

Nu är de så att jag har precis bokat en 1 veckas resa ner till Turkiet - Side.
Hoppas på att någon har lite mer info och annat trevligt om detta ställe!?

Hur är de med dykning och hyra av vattenskoter osv, som vore skit kul att hålla på med där nere?

Tack så mkt på förhand.
Citera
2007-07-17, 20:37
  #9
Medlem
patabcns avatar
OK......... och var ligger det har stallet da? Side? Svenskt charter stalle?
Citera
2007-07-18, 00:25
  #10
Medlem
NoRegretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patabcn
OK......... och var ligger det har stallet da? Side? Svenskt charter stalle?


Vart tror du att det är när jag skriver: "Nu är de så att jag har precis bokat en 1 veckas resa ner till Turkiet - Side."



Citat:
Hey hey!

Nu är de så att jag har precis bokat en 1 veckas resa ner till Turkiet - Side.
Hoppas på att någon har lite mer info och annat trevligt om detta ställe!?

Hur är de med dykning och hyra av vattenskoter osv, som vore skit kul att hålla på med där nere?

Tack så mkt på förhand.
Citera
2007-07-18, 10:16
  #11
Medlem
patabcns avatar
Sorry, laste lite for snabbt och sag inte det dar. Ligger det i Marmaris trakten, Izmir trakten eller ingetdera?
Citera
2007-07-19, 09:56
  #12
Medlem
NoRegretss avatar
Haha.. jag har ingen aning om vilken trakt de ligger i närheten utav.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f650793

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback