• 1
  • 2
2008-04-02, 01:16
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Stackars

Jag vet nästan hur det känns... men jag har aldrig varit uppe i 20 tabletter/dag och för mig är det bara i 9 år... snart. Jag har legat på hälften av din dos ungefär. Vissa perioder bara 6 om dagen, men några enstaka ggr 15/dagen.

Finns en del som inte tror att abstinens på Citodon är något att bry sig i, men jag har haft helvetiska abstinens. Jag vet inte om mina är värre än andras då jag är väldigt mottaglig för Kodein. Behöver inte stora doser för att bli påverkad, vilket förmodligen gör att jag får abs lättare också.

Men den värsta jag haft... då yrade jag t.o.m. Var ju sängliggande då (som man alltid blir) & tillslut trodde jag att jag var en trädrot under vattenytan. Kände att jag behövde luft & började klättra över sänggavlarna & under sängen & hit och dit. På detta fruktansvärd mage, superont precis överallt, febervärk, kallsvettningar. Låg & gungade i sängen i flera dygn

På senare tid har jag lärt mig att trappa ned iaf lite innan dom tagit slut, men absen har jag aldrig kommit undan. Alltid rejäla sådana. Flera dagars sängliggande och efter det ytterligare nån vecka av mildare abs. Så ta det väldigt långsamt!

Jag har iaf gått över till annat då levern inte mår så bra av Cittar... För jag kommer aldrig kunna sluta.

Jag har läst om folk som blir beroende av vanliga receptfria "treo" alltså utan kodein i. De tar det för att orka lite mer under jobbiga dagar, det kanske började som en liten huvudvärk en peroid där du hade mycket att göra. Sen sitter den olyckliga kvinnan/mannen där med ett rör om dagen 10år efter att det hela började. De har på något sätt ställt om kroppen och måt mycket dåligt, även de som "bara" käkat det ett par år! Redan då kan det behövas inläggning i 2-3 veckor för att klara av den första jobbiga tiden! Även om medecinen inte ska vara beroende framkallande så blev det den till sist med en lång och besvärlig avgiftning! Så risker finns det me alla läkemelel även om de säljs över disk!
Citera
2008-04-02, 10:37
Medlem
Trollishs avatar
10 gram paracetamol dagligen haha du borde börja ansöka att få en ny lever.
Citera
2008-04-05, 14:16
Medlem
Hur länge/vilka mängder Kodein måste man äta för att få at? (äter codeisan och perdureta)

Jag har käkat 2* 230-290 mg dagligen i 5 dagar.. när jag vaknade idag hade jag det tyngsta huvudet någonsin och smärta i hela kroppen.. tog en 50 mg perdureta och två ibumetin.. 2 timmar senare är jag människa igen.

Nåja.. nu till frågan. Hur gör man lämpligast för att slippa at´n på kodein? idag ska jag kröka så det enda kodeinet jag tar idag var det som åkte i på morgonen. Imorgon kan man väl antagligen inte hålla sig ifrån burken.. men jag tänkte ta det lite lugnare i i veckan..

Jag vill inte må så jävla kasst igen. Förra gången så mådde jag dåligt i två veckor efter att ha slutat tvärt med kodeinet.. Dom tog slut för snabbt så någon minskning av intaget var tyvärr inte möjligt..
Citera
2008-04-05, 15:17
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fyllkaja
Hur länge/vilka mängder Kodein måste man äta för att få at? (äter codeisan och perdureta)

Jag har käkat 2* 230-290 mg dagligen i 5 dagar.. när jag vaknade idag hade jag det tyngsta huvudet någonsin och smärta i hela kroppen.. tog en 50 mg perdureta och två ibumetin.. 2 timmar senare är jag människa igen.

Nåja.. nu till frågan. Hur gör man lämpligast för att slippa at´n på kodein? idag ska jag kröka så det enda kodeinet jag tar idag var det som åkte i på morgonen. Imorgon kan man väl antagligen inte hålla sig ifrån burken.. men jag tänkte ta det lite lugnare i i veckan..

Jag vill inte må så jävla kasst igen. Förra gången så mådde jag dåligt i två veckor efter att ha slutat tvärt med kodeinet.. Dom tog slut för snabbt så någon minskning av intaget var tyvärr inte möjligt..

Det är väldigt olika vad som krävs för att bli beroende, jag skulle hålla mig till en dag i veckan och endast en gång den dagen utan påfyllning. Eventuellt kan du fuska någom dag i veckan utan att bli fast, men det känner du bäst själv!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in