2008-04-04, 16:43
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror att man lägger ner all denna tid på CS för att man är helt säkra på att hon är skyldig, MEN man vill ta fram så mycket bevis som möjligt mot henne för att vara helt säkra på att hon är GM. Bevisen ska även vara vattentäta vid rättegången och därför lägger man ner en massa arbete på det.

Vad gör vi om polisen inte kan knyta CS som gärningsperson till fallet? vad händer om det polisen tar fram inte är vattentätt? Vad har vi då? Jo, vi har en svensk polis i Arboga/Västerås tillsammans med riksmordskommissionen, samt ett gäng här på Flashback som har begått mental harakiri. Polisen som är så övertygad om CS skuld kan omöjligen då söka andra GM för mna söker inte förutsättningslöst. Alla här som är så säker på CS skuld att en ny GM inte skulle kunna misstänkas.

Vi får då vårt andra Palmefall. Där polisen nu söker bevis som kan användas för att knyta CP till Palmemordet och ingen annan.

2 mars 2011 är jag säker att 20000 människor kommer att stövla in hos svenska polisen och erkänna Palmemordet, allt från 99-åringar till 17-åringar.
2008-04-04, 16:45
Medlem
swixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Varför skulle jag vara enfaldig? Bara för att jag inte bröklar på i et enda spår med en edna gärningsman, för at jag ifrågasätter polsiens alla "kan ha", "kanske" och "möjligen" som konkreta bevis i fallet?

Hur vet DU att polisen inte har följt en massa olika spår.
Det skulle nog inte vara så smart att nämna alla spår för media. (oj vilka spekulationer det skulle bli här)
Man nämner nog bara det som är huvudspåret.
2008-04-04, 16:45
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Jag anser inte att du är enkelspårig. Du har bollar i luften så länge inte gm är gripen.
Får inte glömma hur det var med tunnelseendet som var i Palmeutredningen.

Någon som vet när DNA proverna blir klara?
DNA proverna är vad jag förståt till största del färdiga, är väl i princip bara nagelskrap och hammare som man väntar på. Man har inte heller släpt CS så jag gissar på att de pekar mot henne.
2008-04-04, 16:46
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swix
Hur vet DU att polisen inte har följt en massa olika spår.
Det skulle nog inte vara så smart att nämna alla spår för media. (oj vilka spekulationer det skulle bli här)
Man nämner nog bara det som är huvudspåret.

Polisen har sagt att man söker bara sådant som kan peka mot CS.
2008-04-04, 16:48
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Polisen har sagt att man söker bara sådant som kan peka mot CS.

Har du en källhänvisning?
2008-04-04, 16:49
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyGarcia
Är du också från Skåne??
Med en sån poäng menar jag!

hej på er allihop, nu ska jag ha helg.
Fortsätt gärna spåna fram till nåt bra.
Syns igen under måndagen....hot eller inte... ta det som ni vill.
Ja.
Men SS ska verkligen söka in där, tänk så många oskyldiga som spärrats in, medan de kriminella kutat fritt.
2008-04-04, 16:50
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Har du en källhänvisning?

www.polisen.se
2008-04-04, 16:50
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Vad gör vi om polisen inte kan knyta CS som gärningsperson till fallet? vad händer om det polisen tar fram inte är vattentätt? Vad har vi då? Jo, vi har en svensk polis i Arboga/Västerås tillsammans med riksmordskommissionen, samt ett gäng här på Flashback som har begått mental harakiri. Polisen som är så övertygad om CS skuld kan omöjligen då söka andra GM för mna söker inte förutsättningslöst. Alla här som är så säker på CS skuld att en ny GM inte skulle kunna misstänkas.

Vi får då vårt andra Palmefall. Där polisen nu söker bevis som kan användas för att knyta CP till Palmemordet och ingen annan.

2 mars 2011 är jag säker att 20000 människor kommer att stövla in hos svenska polisen och erkänna Palmemordet, allt från 99-åringar till 17-åringar.
Om polisens bevis inte skulle hålla innebär det givevis att möjligheten till att gripa den skyldige är väldigt små. Jag är dock helt övertygad om att polisen har betydligt mer på fötterna än det dem släpper till media.

När det gäller din önskade granskning av T så tycker jag att han har alibi så att det räcker, men du kanske tror att alla som har gett honom alibi ljuger för att skydda honom?
2008-04-04, 16:51
Medlem
Lily83s avatar
Citat:
www.polisen.se
Hmm.. Bra källa! Vad sägs om att faktisk länka till var det står?
2008-04-04, 16:52
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
www.polisen.se

Gör om, gör rätt.

Länka till uttalandet från polisen som bekräftar ditt påstående.
2008-04-04, 16:56
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Om polisens bevis inte skulle hålla innebär det givevis att möjligheten till att gripa den skyldige är väldigt små. Jag är dock helt övertygad om att polisen har betydligt mer på fötterna än det dem släpper till media.

När det gäller din önskade granskning av T så tycker jag att han har alibi så att det räcker, men du kanske tror att alla som har gett honom alibi ljuger för att skydda honom?

Ja, naturligtvis! Ambulanspersonal, polis, hans vänner o alla Arboga-bor har som sitt främsta mål att "mörka" så att inte den verklige barnamördaren åker dit....
Vad säjer man???
2008-04-04, 16:57
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cask Strength
Gör om, gör rätt.

Länka till uttalandet från polisen som bekräftar ditt påstående.

Polisen har sagt att de nu "smalnar av sitt sökande efter andra gm",
antar att det är det SS högg på...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in