2008-07-16, 07:37
Medlem
Veckans klubbas avatar
Efter att ha tittat på bilderna, så borde ju CS ha haft ganska god kännedom om trakterna. Har hon bara hittat "kåtan" av en slump och sedan också lyckats hitta en utkiksplats?
Vad får en stalker från annan ort att söka sig till en skog åtskilliga hundra meter bort ihopp om att kunna se huset? Har hon bestigit höjden och snavat omkring där på kvällarna också? Eller har allt skett på dagarna?
Träd brukar sedan allmänt sett vara i vägen i en skog. Det är väl mestadels barrträd på bilden? Har man verkligen fri sikt i mars månad? Och vad har de som bor i den röda träkåken sett?
2008-07-16, 07:47
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Efter att ha tittat på bilderna, så borde ju CS ha haft ganska god kännedom om trakterna. Har hon bara hittat "kåtan" av en slump och sedan också lyckats hitta en utkiksplats?
Vad får en stalker från annan ort att söka sig till en skog åtskilliga hundra meter bort ihopp om att kunna se huset? Har hon bestigit höjden och snavat omkring där på kvällarna också? Eller har allt skett på dagarna?
Träd brukar sedan allmänt sett vara i vägen i en skog. Det är väl mestadels barrträd på bilden? Har man verkligen fri sikt i mars månad? Och vad har de som bor i den röda träkåken sett?

Bor ingen i träkåken (som fö heter något med hammare, typ hammartorp!!)
Ev är den fortfarande sommarstuga men det undrar jag?
Ja, man strubblar inte bara över utsiktsplatsen!
Men det är möjligt att den finns beskriven någonstans i Arbogas historia?
Jo, man ser bra i mars!
2008-07-16, 07:56
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Bor ingen i träkåken (som fö heter något med hammare, typ hammartorp!!)
Ev är den fortfarande sommarstuga men det undrar jag?
Ja, man strubblar inte bara över utsiktsplatsen!
Men det är möjligt att den finns beskriven någonstans i Arbogas historia?
Jo, man ser bra i mars!

Jag tror ju att CS inte är gm, utan att det är någon (en man) som har god kännedom om trakterna. Att spana från skogshöjder med kikare låter heller inte som en kvinnlig gm (Jag brukar ofta ha rätt i mina fördomar).
2008-07-16, 07:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Jag tror ju att CS inte är gm, utan att det är någon (en man) som har god kännedom om trakterna. Att spana från skogshöjder med kikare låter heller inte som en kvinnlig gm (Jag brukar ofta ha rätt i mina fördomar).

Om du nu inte tror på CS som gm behöver du väl inte tro på kojan heller?
CS kan ju ha nyttjat kojan utan att ha mördat nån oxå?
2008-07-16, 08:07
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Om du nu inte tror på CS som gm behöver du väl inte tro på kojan heller?
CS kan ju ha nyttjat kojan utan att ha mördat nån oxå?

Det är möjligt att hon har använt kojan och verkligen stalkat T, självklart. Det är också möjligt att det är två personer inblandade. De kanske rentutav smidde sina planer i kåtan? Jag tror inte CS skulle kunna ha hittat den och utkiksplatsen på egen hand av en slump. Eller sedan hittat tillbaka till platserna? Kvinnor har BEVISLIGEN sämre lokalsinne. Nej, isåfall har en man visat vägen.
2008-07-16, 08:19
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Det är möjligt att hon har använt kojan och verkligen stalkat T, självklart. Det är också möjligt att det är två personer inblandade. De kanske rentutav smidde sina planer i kåtan? Jag tror inte CS skulle kunna ha hittat den och utkiksplatsen på egen hand av en slump. Eller sedan hittat tillbaka till platserna? Kvinnor har BEVISLIGEN sämre lokalsinne. Nej, isåfall har en man visat vägen.

Eftersom det finns EN stig som leder upp från huset där till utsiktsplatsen så är det inte så svårt att hitta tillbaka (tom jag klarar det!)

Hur hon hamnade där från början är däremot intressant, jag ser tre förklaringar:

1. Hon upptäckte utsikten på egen hand på en skogspromenad, av en slupm.
2, Hon räknade ut att man borde se huset från den höjden, som hon såg från sitt stalkande i området.
3. Hon har läst om platsen någonstans/fått den beskriven av någon.

Inget av dessa tre alternativ är otroligt.

Cs kanske hade mens då hon hittade utsiktsplatesen?
http://www.aftonbladet.se/kvinna/article322608.ab
Enligt tyska forskare...
Senast redigerad av miapetter 2008-07-16 kl. 08:23.
2008-07-16, 09:00
Bannlyst
Citat:
Eftersom kojan inte finns kvar i sitt ursprungliga skick blir det svårt.
Vad man ser från kojan har jag ingen aning om men utsiktspunkten är välkänd för Arbogabor då man ser stora delar av staden från den, inte nu när träden är belövade dock. Var säkert därför AB inte hade med någon utsiktsbild.

Att CS använde kojan ser jag som fastslaget (se varför jag anser det i tidigare inlägg, jag tänker inte upprepa det) däremot är det inte uteslutet att andra oxå använt den naturligtvis!
Nu har jag lusläst alla inlägg och hittar ändå ingenting som säger att det är helt bevisat att CS var i kojan. Att någon sett en kvinna med sort arsle där är väl inga bevis? Och i så fall så talar det emot att det var CS.
Har polisen säkrat dnaspår i kojan? Eller räcker det att någon säger sig ha sett en kvinna i kojan för att det ska vara CS?

För övrigt måste jag försöka få tag på AB där bilden fanns, för när man tittar på eniros flygfoton förstår jag inte hur någon kan se deras hus över huvud taget då de bor i mitten av ett område med många villor runtom.
2008-07-16, 09:13
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Nu har jag lusläst alla inlägg och hittar ändå ingenting som säger att det är helt bevisat att CS var i kojan. Att någon sett en kvinna med sort arsle där är väl inga bevis? Och i så fall så talar det emot att det var CS.
Har polisen säkrat dnaspår i kojan? Eller räcker det att någon säger sig ha sett en kvinna i kojan för att det ska vara CS?

För övrigt måste jag försöka få tag på AB där bilden fanns, för när man tittar på eniros flygfoton förstår jag inte hur någon kan se deras hus över huvud taget då de bor i mitten av ett område med många villor runtom.

Nej, det står nog ingenstans på vilket sätt det är fastslaget att CS var i kojan, det får du nog lugna dej med tills FUn släpps.
2008-07-16, 09:51
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo

Mariooo: Bara för att någon är pinnsmal betyder inte det att den människan inte kan ha stort arsel. Jag har flera vänner som är smala som stickor men som, pga av styrketräning och ridning i ett par fall, ändå har större rumpor än "normalt". Därmed inte sagt att CS har varken stor eller liten röv, det har jag ingen aning om ifall hon har eller inte.

Däremot har den stora röven ingenting med hur man fastställt att det är just CS som har använt kojan att göra. Detta har gjorts på andra sätt.
2008-07-16, 10:26
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Mariooo: Bara för att någon är pinnsmal betyder inte det att den människan inte kan ha stort arsel. Jag har flera vänner som är smala som stickor men som, pga av styrketräning och ridning i ett par fall, ändå har större rumpor än "normalt". Därmed inte sagt att CS har varken stor eller liten röv, det har jag ingen aning om ifall hon har eller inte.

Däremot har den stora röven ingenting med hur man fastställt att det är just CS som har använt kojan att göra. Detta har gjorts på andra sätt.

eloge vill ju ha till en rumpkonfrontation....
Tror h*n erbjuder sig som expertvittne då...

Ville egentligen bara lägga till att preferensramarna för vad som är en stor rumpa kan variera, jag personligen tycker inte det ser ut som att CS har en stor häck men beroende av klädval, position mm kan det ju se olika ut.
2008-07-16, 10:32
Medlem
Hunden är inte söktränad

Sen har jag aldrig påståt att kvinnan i skogen är tyskan, utan att det möjligen kunde vara hon. allt enligt vittnet
2008-07-16, 10:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wishmaster
Hunden är inte söktränad

Sen har jag aldrig påståt att kvinnan i skogen är tyskan, utan att det möjligen kunde vara hon. allt enligt vittnet
Nu är det slutsnackat om hund. Nu pratar vi katt istället.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1233441/tyskan-kan-fallas-av-haren

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in