Jag
önskar verkligen att det som hände inte var planerat,
att dessa bestialiska mord var något som hände på plats
att gm åkte dit med intentionen att "skälla ut", "skrämmas",
"klippa till T", vadsomhelst!
Jag tror inte många av de mord som sker på barn är noga planerade,
föräldrar som ruskar sina barn för hårt, som stampar på dem, som
gör en massa fruktansvärda saker...
T ex i ett så fruktansvärt fall som Bobby tror jag inte att det var
styvpappans
mål att döda honom....
Vissa njuter av våld, vissa låter sig dras med eller stressas av skrik
från chockade offer, de saknar helt enkelt en spärr som gör att de fortsätter.
I det här fallet är jag säker på att gm hade varit i Arboga tidigare, av den
anledning att söka upp offren, vad gm sedan tänkt göra med dessa från början är däremot svårt att veta.
I o m det hastiga förloppet ser det dock ut som att intentionen var att skada o resultatet vet vi...
Att mörda två små barn är en ond handling, de kan aldrig, rättsligt, ses som ett hot, inte två i den åldern som dessa.
Att det var mord är det ingen tvekan om anser jag men vi kan som sagt inte vara säkra på om det var överlagt mord.
Vad får en människa att gå över gränsen så till den milda grad?
Får vi någonsin en förklaring som gör att vi förstår vad som hände?
Jag förstår hur du tänker eloge, o det är inte alls otroligt att det du belyser är sant även om jag är övertygad om att en viss planering låg bakom.
Ondska som denna är fruktansvärd, obepriplig o mycket svår att förklara.
(med ondska menar jag då
resultatet)