2008-05-13, 00:02
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Antagligen när förundersökningen är färdig, vilket den inte är än.

Jag tror att polisen kommer att få skära ut en stor del av den. Som det ser ut nu har de väldigt tunt mot CS. Skulle det visa sig att hon inte har med dådet att göra kommer jag inte att vara nådig mot västeråspolisen eller de inblandade åklagarna i fallet.

Mörkläggningen från åklagarna sker ju enkom när man har dåligt på fötterna. Precis det som sker just nu.

I dag fick jag info om att en av personerna på listan som har varit runt sista tiden sitter inne sedan december. Dock ej bekräftat då jag inte sökt vidare eller fått veta av annan källa.
2008-05-13, 00:16
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag tror att polisen kommer att få skära ut en stor del av den. Som det ser ut nu har de väldigt tunt mot CS. Skulle det visa sig att hon inte har med dådet att göra kommer jag inte att vara nådig mot västeråspolisen eller de inblandade åklagarna i fallet.

Mörkläggningen från åklagarna sker ju enkom när man har dåligt på fötterna. Precis det som sker just nu.

I dag fick jag info om att en av personerna på listan som har varit runt sista tiden sitter inne sedan december. Dock ej bekräftat då jag inte sökt vidare eller fått veta av annan källa.

Oj, nu blir polisen rädd!
Vad är skillnaden, du är inte nådig mot polisen nu heller. Kan aldrig tänka mig att de skulle gå ut med vad de har och vad de inte har.
Varför skulle de inte mörka mitt i en utredning.

Vi vet inte om foton från Arboga stn före / efter brottet.
Kanske köpte hon biljetter med Visa-kort?
Vi vet inte vad hennes telefon visat.
Vi vet inte vad vittnen sagt/sett.

Sen listan på pm. Behåll kommentarerna i pm också.
2008-05-13, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Jag har fått info som är bra mycket intressantare för det här fallet än alla eventuella PM-listor du kan hitta på. Infon jag har motsäger ganska rejält vissa saker du skrivet i ditt inlägg.
2008-05-13, 08:19
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RäjserSnigeln
Jag har fått info som är bra mycket intressantare för det här fallet än alla eventuella PM-listor du kan hitta på. Infon jag har motsäger ganska rejält vissa saker du skrivet i ditt inlägg.
Jag fick ett pm med en massa namn på dömda brottslingar. Vet inte varför avs. trodde jag skulle vara intresserad
Varför de som skickat listan, tror att det skulle ha med morden att göra, har jag ingen aning om.
Det som är konstigt, är hur en del här bara kan avföra CS för att ha något med morden att göra, begriper jag inte. Vad skulle hon i Arboga att göra, just DEN dagen? Konstigt sammanträffande eller...?

Polisen har säkert uppgifter. Kanske från E? Eller något annat vittne.
2008-05-13, 08:24
Medlem
enrA Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Jag fick ett pm med en massa namn på dömda brottslingar. Vet inte varför avs. trodde jag skulle vara intresserad
Varför de som skickat listan, tror att det skulle ha med morden att göra, har jag ingen aning om.
Det som är konstigt, är hur en del här bara kan avföra CS för att ha något med morden att göra, begriper jag inte. Vad skulle hon i Arboga att göra, just DEN dagen? Konstigt sammanträffande eller...?

Har inte fått något PM, vad var det för dömda brottslingar?
Allt från Jackie till Quick eller?

Jadu, innan vi får reda på hennes plausibla förklaring kan vi bara spekulera.
Hon kanske var där och hjälpte en kompis lägga nytt tak?
Kanske var där och smög i buskar...
Kanske helt enkelt bara tog en promenad i vackra Arboga?

Och jo, i värsta fall skulle det kunna vara ett otroligt sammanträffande, konstigare saker händer faktiskt.

Men det hade varit kul att få höra förklaringen hon lämnat, oavsett vad den är.
2008-05-13, 08:32
Bannlyst
Citat:

Jag har den uppfattningen att ingen direkt avfärdar CS som gm. Men många med mig tvekar och det har ju tydligt gått fram att polisen har svårt att knyta henne till brottsplatsen, "det är ett indiciemål" Det kanske finns något som vi inte vet om? Det sägs att hon var i Arboga även den 12:e, kan ha varit för att reka men det kan också varit i något annat ärende.
CS har lämnat upplysningar till polisen.., hon har lämnat en väldigt sannolik anledning till att ha varit i Arboga den 17:e. Det är nog inte bara jag som är nyfiken på dessa uppgifter?
Hennes advokat sa att hon är misstänkt för väldigt allvarliga brott och CS har därför valt att berätta varför hon var där. För mig låter det som att hon tvekat om att berätta något, var det frågan om om några icke rumsrena affärer?
Vidare undrar jag om CS kommer få närvara vid sin mammas begravning? eller får man inte det när man är häktad?
2008-05-13, 08:44
Medlem
Waadis avatar
Får en känsla av att det i mamma E's avskedsbrev till lille Max ligger mer bakom orden "Du är den modigaste pojke som vandrat på denna jord.", än bara en allmän beskrivning av sonen. Fyraåringar i spiderman-fas brukar ju som sig bör vara väldigt modiga, men modigast ...
Minns E? försökte Max skydda/försvara sin syster, sin mamma?
Kan vara troligt ...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2443315.ab?service=galleryFlash
2008-05-13, 08:51
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag har den uppfattningen att ingen direkt avfärdar CS som gm. Men många med mig tvekar och det har ju tydligt gått fram att polisen har svårt att knyta henne till brottsplatsen, "det är ett indiciemål" Det kanske finns något som vi inte vet om? Det sägs att hon var i Arboga även den 12:e, kan ha varit för att reka men det kan också varit i något annat ärende.
CS har lämnat upplysningar till polisen.., hon har lämnat en väldigt sannolik anledning till att ha varit i Arboga den 17:e. Det är nog inte bara jag som är nyfiken på dessa uppgifter?
Hennes advokat sa att hon är misstänkt för väldigt allvarliga brott och CS har därför valt att berätta varför hon var där. För mig låter det som att hon tvekat om att berätta något, var det frågan om om några icke rumsrena affärer?
Vidare undrar jag om CS kommer få närvara vid sin mammas begravning? eller får man inte det när man är häktad?

Hon har ju haft gott om tid, att hitta på en bra förklaring. Men visst, ska bli intressant att höra den.
Om hon får vara med på begravningen, har jag ingen aning om. Vet inte om det har någon betydelse, vilket brott man är häktad för? Men å andra sidan, borde inte begravningen ägt rum, hon dog den 15 april?
2008-05-13, 08:55
Bannlyst
Citat:
Hon har ju haft gott om tid, att hitta på en bra förklaring. Men visst, ska bli intressant att höra den.
Om hon får vara med på begravningen, har jag ingen aning om. Vet inte om det har någon betydelse, vilket brott man är häktad för? Men å andra sidan, borde inte begravningen ägt rum, hon dog den 15 april?

Begravningen behöver inte ha ägt rum. Det kan ta ett par månader innan den sker. Och jag kan tänka mig att de avvaktar ett tag ifall hon får tillstånd att delta. Hon är ju än så länge oskyldig..
Många ifrågasätter varför CS var i Arboga vid upprepade tillfällen, men varför undrar ingen varför T då och då åkte till Stockholm? Träffade han CS? Jag har inte en aning.
2008-05-13, 09:00
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Begravningen behöver inte ha ägt rum. Det kan ta ett par månader innan den sker. Och jag kan tänka mig att de avvaktar ett tag ifall hon får tillstånd att delta. Hon är ju än så länge oskyldig..
Många ifrågasätter varför CS var i Arboga vid upprepade tillfällen, men varför undrar ingen varför T då och då åkte till Stockholm? Träffade han CS? Jag har inte en aning.

Fast det är väl ändå lite skillnad? Jag har också vart i Stockholm måååånga gånger, utan att ha åkt dit för att träffa nån särskild. Stockholm är en stor stad, finns många fler anledningar att åka dit än att åka till lilla Arboga.

Hade Togge däremot åkt till just Skarpnäck, hade man ju kunnat börja fundera. Hade dessutom CS mördats/misshandlats svårt samma dag och tid som T var där så skulle nog T ha blivit den första misstänkta. Precis som CS är idag!

OT; Jag undrar också om CS ev. kan få vara med (ÖVERVAKAT) vid begravningen, eftersom hon än så länge bara är häktad och inte dömd. Kan man få "permission" från häktet? Skulle hon, mot all min förmodan, vara oskyldig vore det ju hemskt om hon missade sin mors begravning.

Är hon däremot skyldig (vilket jag tror starkt att hon är), så kan hon fan sitta där hon sitter även under begravningen.
Senast redigerad av ooooo 2008-05-13 kl. 09:04.
2008-05-13, 09:09
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Det var väl något med jobbet, eller musiken som gjorde att han åkte till Stockholm. Inget han har smugit med i alla fall. Tror absolut inte att han träffade CS. Varför skulle han bry sig? Han hade sin E och barnen
2008-05-13, 09:14
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Det var väl något med jobbet, eller musiken som gjorde att han åkte till Stockholm. Inget han har smugit med i alla fall. Tror absolut inte att han träffade CS. Varför skulle han bry sig? Han hade sin E och barnen

Mailen vi sett talar ju dessutom mot att han skulle ha träffat CS, samt hennes rumskompis kommentar om att intresset enbart verkade komma från CS, att T inte verkade intresserad. Något som CS själv ska ha erkänt för rumskamraten, varför skulle hon ha sagt det om han brukade smyga iväg från E och barnen för att åka till henne?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in