Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Detta är mycket motsägelsefullt. Hur tänker du nu? Vi är olika här. Om jag vore säker på det ena skulle jag vara säker på det andra.
Jag får intrycket av att du gillar att leta fel i det jag och andra skriver och skriver egentligen inte så mycket mer i
tråden än ifrågasättanden av det ena eller det andra.
Om du inte tror mig kan du läsa bakåt bland dina egna inlägg.
Men för att svara på din fråga:
Jag har tidigare uttryckt en oro över att CS förr eller senare kommer att skada sig själv, kanske t o m begå självmord,
under den förutsatsen att hon kommer till full insikt över vad hon har gjort.
Detta baserar jag på följande två fakta:
Hon har redan tidigare försökt ta livet av sig.
Svenska häkten har problem med att fångar tar livet av sig, det vet vi från färska larmrapporter.
---------
Och om hon nu är gärningsman, sitter häktad och bevisen är överväldigande, då finns chansen att hon sakta, men säkert,
kommer till insikt över vad hon faktiskt har gjort. Att hon verkligen har kämpat för att vinna tillbaka T och att hon
bokstavligen har gått över lik och ovanpå det har hon misslyckats totalt med vad hon har förutsatt sig att åstadkomma.
Hon borde också vid detta laget inse att hon har mördat två små barn helt förgäves.
Klarar en människa att bära ett sådan börda inom sig?
Jag ser en stor risk i att hon tar livet av sig, eller att hon glider ner i en djup och långvarig depression.
Därav mina funderingar.