Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Jag ställer då frågan, VEM är denna källa som sprider falska påståenden och troligtvis då mot betalning från A.B.
Är det någon som vill leda in utredningen på ett spår eller någon som vill skapa kaos eller någon som enbart vill tjäna pengar på sitt tips.
Av vilken anledning skulle det vara någon som vill leda utredningen åt fel håll? jag menar, kom igen alla hobbysherlocks i denna tråd, tror ni på allvar att polisens utredare sitter och kollar i aftonbladet som sin sanningskälla??? polisen bryr sig nog inte helt enkelt om just denna informationen. de sitter nog inne med betydligt fler saker än vad som media skriver om (tex vittnesmål och annan bevisning de inte gått ut med). de bryr sig nog inte överhuvudtaget om vad aftonbladet skriver. och att ab "kom på" att E hade pekat ut tyskan är väl inte en så märklig koppling, då man gått ut och sagt att tyskan är fortsatt misstänkt och att nya bevis framkommit - nya bevis är antingen DNA eller nya vittnen - E är ett vittne givetvis.
vidare (detta är inte bara mot dig agatha) av vilken anledning är T, och fortfarande NJ i vissa ögon härinne misstänkta fortfarande? båda har ju vattentäta alibin (dvs varit i annan stad eller i transport mellan städer) med ett flertal vittnet som givetsvis är kontrollerade till 100%.
Sedan tycker iallfall jag att det är ett konstigt ställningstagande en del tar här att det är ngt mystiskt med T för att killen "som annars är så mediakåt" (?) inte vill vara med på bild i ab. hans påstådda mediakåthet bottnar i att han har en blogg där han skriver att han är lycklig, finns med på lite bilder - kom igen, det är ju inte direkt en liten klick av sveriges befolkning i ålderskategorin 20-30 som har exakt samma sak, är aktiva på forum etc etc.
jag är helt övertygad om att den skyldige kommer att bli hittad och straffad, om det är tyskan eller någon annan rör mig faktiskt inte, jag vill bara att rätt person ska få stå till svars för detta otäcka dåd som skett i lilla Arboga.