2008-04-20, 08:06
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Dessutom har inte morfar J dementerat det som stod i gårdagens AB,
En annan källa dementerade till rapport o morfar J säjer att han inte hört något om det som står i AB,
LÄS FÖR FAN!

Det man KAN lita på är det polisen sa i Nyheterna igår kväll i TV4!
Tyvärr kan jag inte citera ordagrannt [finns citerat i nåt inlägg bakår, hittar det inte] är att ..... "man inte vill att den misstänkte ska ha tillgång till den informationen polisen har... "Polisen varken dementerar eller bekräftar det E sagt till dem ang. utpekandet av CS som gärningsman.

Vad AB sen skriver om vad morfar J säger kan man nog ta med en nypa salt.
Jag litar mer på polisen :-)
2008-04-20, 08:16
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Det man KAN lita på är det polisen sa i Nyheterna igår kväll i TV4!
Tyvärr kan jag inte citera ordagrannt [finns citerat i nåt inlägg bakår, hittar det inte] är att ..... "man inte vill att den misstänkte ska ha tillgång till den informationen polisen har... "Polisen varken dementerar eller bekräftar det E sagt till dem ang. utpekandet av CS som gärningsman.

Vad AB sen skriver om vad morfar J säger kan man nog ta med en nypa salt.
Jag litar mer på polisen :-)

Har AB nu oxå skrivit om morfar J? O vad han ska ha sagt om det här?
Var då?

Jag såg oxå tv4 nyheterna o har citerat det som sas där tidigare i tråden.
2008-04-20, 08:22
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Var då?

Jag såg oxå tv4 nyheterna o har citerat det som sas där tidigare i tråden.
Jag tror nog att det är Expressen och inte AB som menas
Citat:
Arbogamammans pappa, Roland Jangestig, har inte heller hört något om att dottern ska ha pekat ut tyskan.
- Jag vet inte var de uppgifterna kommer ifrån, säger han.
http://www.expressen.se/nyheter/1.1129457/tyskan-till-sverige-redan-nasta-vecka
2008-04-20, 08:23
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Var då?

Förlåt , det kanske inte var i AB han uttalade sig...fasiken, blandar ihop de olika blaskorna.
2008-04-20, 08:24
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tror nog att det är Expressen och inte AB som menas

http://www.expressen.se/nyheter/1.1129457/tyskan-till-sverige-redan-nasta-vecka

Nä just det!
svt text har det oxå på sid 112 (igår 109)
Det skulle oxå vara till svt Rapport dementin om vad AB skrivit kom igår, från OKÄND källa!

Nu har vi rett ut de begreppen som vissa tycks vägra förstå!

...o då menar jag INTE dej mirran_H
2008-04-20, 08:49
Medlem
knallkorks avatar
Begravning

Detta kan kanske klargöra lite om vad hon sagt eller ej, men det är fortfarande media
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1154267.svd
2008-04-20, 08:54
Medlem
miapetters avatar
Ett riktigt skolexempel på hur även media handskar ovarsamt med ord!
Att RJ dementerar uppgifterna eller att polisen gör det är FEL, de säjer att de inte känner till det!

svd idag.
2008-04-20, 09:01
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Jag ställer då frågan, VEM är denna källa som sprider falska påståenden och troligtvis då mot betalning från A.B.
Är det någon som vill leda in utredningen på ett spår eller någon som vill skapa kaos eller någon som enbart vill tjäna pengar på sitt tips.

Jag tycker Aftonbladet borde gå ut med en ursäkt till alla för att de tog upp en nyhet som ingen kan bekräfta. Om CS framledes bedöms vara oskyldig till dådet borde Aftonbladet lägga ner sin tidning och ägna sig åt annat. En spå-verkstad kanske.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1154267.svd
Citat:
Ursprungligen postat av Artikel i SvD
Polisen i Västmanland förnekar också att kvinnan skulle ha pekat ut någon för morden.

– Det är inga uppgifter som vi har, säger Maria Rupla, polisens ledningsbefäl i Västerås till svd.se.

Hon har inte hört om några andra framsteg i förundersökningen.

Den 23-åriga mamman vet enligt sin pappa att hon är och har varit på sjukhus, men hon vet inte varför. Veckan före morden och misshandeln har hon bara lösryckta minnesfragment av, och sedan minns hon ingenting förrän hon kom till lasarettet i Västerås från Uppsala.

Tydligen så är det enligt Roland inget som E kommer ihåg från kvällen för hon har ingen minnesbild av det. Det är en källa SvD har och skriver ut.

Enligt den namngivna källan Svd har i polisen Maria Rupla så känner polsien inte till uppgifterna Aftonbladet gick ut med.

Aftonbladet har en icke namngiven källa och det är besvärligt at veta trovärdigheten i materialet då. Nu vet vi att det har ljugits friskt i Aftonbladet. Jag tror att Aftonbaldet, likt visa debattörer här på FB, har haft ett önsketänkande om att det skulle vara CS som är GM.

Sedan funderar jag på detta kryptiska meddelande och vad som skulle kunna dölja sig bakom de orden och vad har den personen för kunskap som vi inte har fått ta del av?
http://www.flashback.org/showpost.php?p=10540588&postcount=5783
2008-04-20, 09:19
Medlem
miapetters avatar
Singlestar:

Aftonbladets trovärdighet håller jag med om känns sådär..
Har de bara tagit det ut luften borde de verkligen skämmas!
Däremot undrar jag om det finns folk som "vill" att CS ska vara gm?
Snarare så "vill" vi att en gm ska kunna fällas!
Länken till ett tidigare inlägg av en okänd känns helt "off"
Ser inget som helst intressant i det o inget som tyder på att
personen i fråga har mer insyn än någon annan!
2008-04-20, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agatha Christie
Jag ställer då frågan, VEM är denna källa som sprider falska påståenden och troligtvis då mot betalning från A.B.
Är det någon som vill leda in utredningen på ett spår eller någon som vill skapa kaos eller någon som enbart vill tjäna pengar på sitt tips.

Av vilken anledning skulle det vara någon som vill leda utredningen åt fel håll? jag menar, kom igen alla hobbysherlocks i denna tråd, tror ni på allvar att polisens utredare sitter och kollar i aftonbladet som sin sanningskälla??? polisen bryr sig nog inte helt enkelt om just denna informationen. de sitter nog inne med betydligt fler saker än vad som media skriver om (tex vittnesmål och annan bevisning de inte gått ut med). de bryr sig nog inte överhuvudtaget om vad aftonbladet skriver. och att ab "kom på" att E hade pekat ut tyskan är väl inte en så märklig koppling, då man gått ut och sagt att tyskan är fortsatt misstänkt och att nya bevis framkommit - nya bevis är antingen DNA eller nya vittnen - E är ett vittne givetvis.

vidare (detta är inte bara mot dig agatha) av vilken anledning är T, och fortfarande NJ i vissa ögon härinne misstänkta fortfarande? båda har ju vattentäta alibin (dvs varit i annan stad eller i transport mellan städer) med ett flertal vittnet som givetsvis är kontrollerade till 100%.

Sedan tycker iallfall jag att det är ett konstigt ställningstagande en del tar här att det är ngt mystiskt med T för att killen "som annars är så mediakåt" (?) inte vill vara med på bild i ab. hans påstådda mediakåthet bottnar i att han har en blogg där han skriver att han är lycklig, finns med på lite bilder - kom igen, det är ju inte direkt en liten klick av sveriges befolkning i ålderskategorin 20-30 som har exakt samma sak, är aktiva på forum etc etc.

jag är helt övertygad om att den skyldige kommer att bli hittad och straffad, om det är tyskan eller någon annan rör mig faktiskt inte, jag vill bara att rätt person ska få stå till svars för detta otäcka dåd som skett i lilla Arboga.
2008-04-20, 09:47
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.S
Av vilken anledning skulle det vara någon som vill leda utredningen åt fel håll? jag menar, kom igen alla hobbysherlocks i denna tråd, tror ni på allvar att polisens utredare sitter och kollar i aftonbladet som sin sanningskälla??? polisen bryr sig nog inte helt enkelt om just denna informationen. de sitter nog inne med betydligt fler saker än vad som media skriver om (tex vittnesmål och annan bevisning de inte gått ut med). de bryr sig nog inte överhuvudtaget om vad aftonbladet skriver. och att ab "kom på" att E hade pekat ut tyskan är väl inte en så märklig koppling, då man gått ut och sagt att tyskan är fortsatt misstänkt och att nya bevis framkommit - nya bevis är antingen DNA eller nya vittnen - E är ett vittne givetvis.

vidare (detta är inte bara mot dig agatha) av vilken anledning är T, och fortfarande NJ i vissa ögon härinne misstänkta fortfarande? båda har ju vattentäta alibin (dvs varit i annan stad eller i transport mellan städer) med ett flertal vittnet som givetsvis är kontrollerade till 100%.

Sedan tycker iallfall jag att det är ett konstigt ställningstagande en del tar här att det är ngt mystiskt med T för att killen "som annars är så mediakåt" (?) inte vill vara med på bild i ab. hans påstådda mediakåthet bottnar i att han har en blogg där han skriver att han är lycklig, finns med på lite bilder - kom igen, det är ju inte direkt en liten klick av sveriges befolkning i ålderskategorin 20-30 som har exakt samma sak, är aktiva på forum etc etc.

jag är helt övertygad om att den skyldige kommer att bli hittad och straffad, om det är tyskan eller någon annan rör mig faktiskt inte, jag vill bara att rätt person ska få stå till svars för detta otäcka dåd som skett i lilla Arboga.

När media skriver något triggas folks huvuden. Då kan de avge de vittnesmål som styr in en utredning i oönskad riktning, d.v.s. man syftar att få vittnen att peka ut en specifik person. Då får polisen en felaktig beskrivning och ett felaktigt lopp i händelseutvecklingen som inte överensstämmer med verkligheten.

Jag håller fullständigt med dig i sista stycket.
2008-04-20, 09:52
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
När media skriver något triggas folks huvuden. Då kan de avge de vittnesmål som styr in en utredning i oönskad riktning, d.v.s. man syftar att få vittnen att peka ut en specifik person. Då får polisen en felaktig beskrivning och ett felaktigt lopp i händelseutvecklingen som inte överensstämmer med verkligheten.

Jag håller fullständigt med dig i sista stycket.

De eventuella vittnen som finns har funnits med redan från början i utredningen o har således inte påverkats av media då! Deras vittnesmål finns naturligtvis nedtecknade med datumanggivelse!

Håller oxå med om sista stycket!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in