2008-04-07, 19:17
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grisöra
Nej du "Herr DNA expert" nu har du länge nog fått leka förnumstig farbror härinne med dina så kallade expertkunskaper. Hennes DNA har ej funnits på brottsplatsen. PUNKT.

Man har ej funnit CS DNA på brottsplatsen ÄN. Vad jag förstått så är inte alla prover klara, och Hamilkar har ju alldeles rätt!
2008-04-07, 19:18
Bannlyst
Citat:
Nej du "Herr DNA expert" nu har du länge nog fått leka förnumstig farbror härinne med dina så kallade expertkunskaper. Hennes DNA har ej funnits på brottsplatsen. PUNKT.

hur kan du veta det när inte alla prover är klara. PUNKT.
2008-04-07, 19:19
Medlem
Citat:

Nej inte ännu i alla fall, men alla analyser är inte klara.
2008-04-07, 19:28
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:

Menar du hittats?

Tänker inte säga emot dig, för jag vet inte säkert hur det förhåller sig.
Men att GM inte lämnat något som helst DNA på brottsplatsen ser jag som högst otroligt, om sedan man lyckas finna/särskilja det är en annan sak.
Chansen/risken att h*n tappade ett hårstrå under dådet är bara den ganska
stor, lägger vi till hud, saliv, blod så kan vi nog vara ganska säkra på att spår finns.
2008-04-07, 19:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lily83
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
"jag ska bara lägga barnen". Det har jag tolkat som svar på en fråga. Men det behöver det ju inte vara. Om det var det sista hon sa vid den msnkonversationen så var det kanske bara en förklaring till varför hon försvann från den just då?
OT men. "jag ska bara lägga barnen" och sen kanske hon skulle komma tillbaka till datorn? eller titta på tv? eller, ja precis vad som helst. Behöver inte vara något svar på nån fråga.
Det låter lite som en oavslutad mening...

Hann E lägga barnen - dvs kan tidsfönstret krympas ytterligare? - Var barnen iklädda nattkläder när de hittades? - Eller låg gm/gk i bakhåll inne i huset och smög sig på E när hon satt vid datorn? De svåra skadorna i bakhuvudet kan ev. tyda på ett sådant scenario. - Datorns placering i förhållande till hallen?
2008-04-07, 19:30
Medlem
grisöras avatar
Ja har de inget mer går hon loss vid nästa häktningsförhandling.

Det otäcka är då att det lämnar oss med ett olöst barnamord.
Vi får väl då gå tillbaka till utgångspunkten och se vilka som verkligen fanns på brottsplatsen, i stället för att försöka leta efter någon som INTE fanns på brottsplatsen.
2008-04-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ja har de inget mer går hon loss vid nästa häktningsförhandling.

Det otäcka är då att det lämnar oss med ett olöst barnamord.
Vi får väl då gå tillbaka till utgångspunkten och se vilka som verkligen fanns på brottsplatsen, i stället för att försöka leta efter någon som INTE fanns på brottsplatsen.

Nej vad vi/du/man skall göra är att invänta svar på alla analyser som väntas innan vi uttalar oss i så säkra ordalag som du gör.
2008-04-07, 19:39
Medlem
[quote=ooooo]TÖNT!!! Det står ju, som crisscross skrivit 10000 ggr att man genom telefonsamtal kunnat koppla Tyskan till Arboga mordkvällen.

Och vaddå tyskhat?!?!?! Om det är så svårt för dig att fatta varför, så ska jag med enkla ord förklara varför jag hoppas att det är rätt GM som sitter i häktet i Tyskland:

FÖR ANNARS GÅR DET EN BARNAMÖRDARE LÖS!!!!!!! Så ja, jag hoppas och ber att det är rätt GM de har, inte pga nåt tyskhat som du försöker pracka på mig,´ , utan pga att jag hoppas att den som gjort detta bestialiska brott mot ,en för dig främmande människa men för andra här en brorsdotter; en gammal flickvän; en släkting: en nära väninna och hennes barn. Så för dig så kanske det här bara är en rolig lek, att såra människor (T) och förlöjliga folk, att bete dig som ett troll.

Men för oss som är mitt uppe i ett sorgearbete och en bearbetning är det här fullaste allvar!

IDIOT!!![/QUOTE

Det här är nog inte rätta stället för dig som är så personligt involverad.
Här är ordet fritt och ALLA har rätt att diskutera fallet från alla håll och kanter!
2008-04-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Man hittade DNA från räddningspersonalen och familjen på brottsplatsen. De och T borde väl i så fall rimligen misstänkas och gås igenom.

Nej, det går inte av följande argument:
T för att han är snäll och trevlig.
Ambulansföraren för han är också snäll och trevlig.
Ambulansvårdaren är också snäll och trevlig.

Konstigt att CS misstänks när hon beskrivs som snäll och trevlig.
Men det betyder att samtliga närvarande på brottsplatsen när polisen var där har varit föremål för utredning= gjort DNA prov.
2008-04-07, 19:40
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
återigen, vart har du fått information om att dna från t hittats på platsen? ingenstans!! hur skulle det vara om du svara på frågor imellanåt istället för att kasta ur dig en massa fantasidrömmar som inte finns.

T s DNA måste ha hittats på platsen på grund utav att

1. Han bor i huset
2. Han rörde vid offrens kroppar
2008-04-07, 19:42
Bannlyst
Citat:
T s DNA måste ha hittats på platsen på grund utav att

1. Han bor i huset
2. Han rörde vid offrens kroppar

kan du vara vänlig och läsa det som är skrivet till dig innan? ALLT DNA FRÅN PLATSEN ÄR INTE KLARA ÄN, dvs det är rimligt att t´s dna inte hittats på plats ännu. måste jag förklara mig mer för att du ska förstå?
2008-04-07, 19:46
Medlem
grisöras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystique
kan du vara vänlig och läsa det som är skrivet till dig innan? ALLT DNA FRÅN PLATSEN ÄR INTE KLARA ÄN, dvs det är rimligt att t´s dna inte hittats på plats ännu. måste jag förklara mig mer för att du ska förstå?

Nej nej du förstår inte. DNA tappas ju i massor, hår, hudceller, en människas bostad är ju full av hennes egen DNA. Det är därför helt orimligt att T´s DNA inte finns på platsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in