2008-08-02, 19:45
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Kontantbiljett är en bra idé men man bör nog köpa den långt i förväg så att den inte kan kopplas till en viss dag och i rusningstid så att biljettförsäljaren inte minns en.

Men du hamnar ju lik förbannat på övervakningskamerorna på Arboga station. Kan man snedda över spåren på något sätt? Det kan förstås väcka uppmärksamhet det också.

Kan man gå av vid någon närliggande station och ta någon lokalbuss till Arboga? Det finns risk för att bli ihågkommen förstås.

I FUP:en står det att polisen bett SJ om information om alla som köpt kontantbiljett mellan Sthlm och Arboga den 12, 14 och 17 mars. Enligt SJ har det då bara sålts en kontantbiljett var dessa tre dagar.

Därefter tänkte jag att de är bättre då att köpa biljett till Göteborg, eftersom de lär vara fler som köper biljett mellan Sthlm och Göteborg än mellan Sthlm och Arboga, och dels så att polisen inte får en direkt information om att det just är Arboga man åkt till.

Ang övervakningskamerorna så var ju mitt förslag att använda kläder man aldrig annars använt, annan gångstil och helskägg.

Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det man skall göra är att köpa biljett en månad i förväg på annan ort.

Jag skulle ha åkt till Västerås och köpt biljett där för den aktuella tidpunkten och kontant över en månad innan. Sedan till den aktuella dagen köpt en biljett till Västerås fram och tillbaka.

Ja, men jag skulle ändå inte köpt en biljett med slutstation Arboga. Nu verkar CS både haft tidbrist och pengabrist, men om jag hade haft både tid och pengar så skulle jag åkt till Göteborg, slaggat på hotell där, tagit ett tåg tillbaka till Stockholm tidigt nästa dag, hoppat av i Arboga, utfört dådet och sedan hoppa på nästa tåg som går till Stockholm.
2008-08-02, 19:47
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Nog för att alla vet att du har en förkärlek för att diskutera T-spåret, men jag måste fråga dig:

Anser du att det är troligare att T attackerade familjen än att CS gjorde det?
Eller vill du inte släppa T för att du tycker att möjligheten finns också?

Chansen att T har utfört det är ganska liten även om den mikroskopiska möjligheten finns.

Det som skulle vara intressant att få veta är om Torgny och Christine har mötts i smyg. Hur ofta har Christine varit i Arboga?
2008-08-02, 19:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ja du, fly undan frågan som du och dina gelikar alltid gör och stå där som de banjospelande byfånar ni är.

Vem upplyste polisen om Christine? Svar: FK gjorde det.

När gjorde FK det? Det gjorde han 03:10 på morgonen den 18 mars 2008.

Vad har Fredrik för relation till Torgny och Emma? Okänd.
Från FU: "Han har en bekant som känner en kille som känner nuvarande pojkväns f.d. F.d. skall enligt uppgift till FK bekant uppgett på ngt sätt att hon vill ha tillbaka sin numera f.d pojkvän".

Så lätt blev man misstänkt för att så grovt brott och så lite behövdes.

Nej, FK är inte en okänd person du har säkert stött på honom många gånger den senaste veckan! Hans relation till E o T är oxå välbekant för de som känner dem. Som vi tidigare sagt var det ren "tur" att CS kom på tal så tidigt, någon gjorde en långsökt tankevurpa (2st av varandra oberoende för att vara exakt) o det visade sig ha substans.
2008-08-02, 19:53
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
När vi som ville att Torgnys förehavanden skulle utredas mer blev kallad för T-hatare så svarade jag tillbaka med myntet CS-hatare, dock var jag inte först med det ordet. Så CS-hatare är ett ord som svarade tillbaka och inte tvärtom.

Varför var så många så måna om att inte Torgny skulle utredas vidare? Svaret på den frågan kommer i en debatt på en annan sajt.

Jag vänder mig givetvis till alla de som överhuvudtaget babblar om hatare hit eller dit. Fånigt resonemang vem det än kommer ifrån. Jag är dock en av dem som inte anser att man behöver kika så mycket närmre på T än vad man har gjort. Räcker det inte med att han inte funnits på brottsplats under den tid som brott begåtts?
2008-08-02, 19:53
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
I FUP:en står det att polisen bett SJ om information om alla som köpt kontantbiljett mellan Sthlm och Arboga den 12, 14 och 17 mars. Enligt SJ har det då bara sålts en kontantbiljett var dessa tre dagar.

Selektivt med bara dessa tre dagar. Man borde ha gått genom sedan början på året.

Citat:
Ang övervakningskamerorna så var ju mitt förslag att använda kläder man aldrig annars använt, annan gångstil och helskägg.

Jag skall tänka på det till nästa gång.

Citat:
Ja, men jag skulle ändå inte köpt en biljett med slutstation Arboga. Nu verkar CS både haft tidbrist och pengabrist, men om jag hade haft både tid och pengar så skulle jag åkt till Göteborg, slaggat på hotell där, tagit ett tåg tillbaka till Stockholm tidigt nästa dag, hoppat av i Arboga, utfört dådet och sedan hoppa på nästa tåg som går till Stockholm.

Låter som du varit med förr.
2008-08-02, 20:01
Medlem
BoISarens avatar
Under rättegångens första dag så läste jag att polisen/FG trodde att hammaren/mordvapnet hade dumpats när CS kom tillbaka till Stockholm. Har några seriösa försök gjorts för att försöka hitta detta? Är det en "omöjlig" uppgift med tanke på alla ställen som den kan ha dumpats på?

Har inte du hört något från farbror blå, SingleStar? Borde man inte vara intresserad av den plats du har pekat på som "idealisk" för att göra sig av med en hammare?
2008-08-02, 20:03
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, FK är inte en okänd person du har säkert stött på honom många gånger den senaste veckan! Hans relation till E o T är oxå välbekant för de som känner dem. Som vi tidigare sagt var det ren "tur" att CS kom på tal så tidigt, någon gjorde en långsökt tankevurpa (2st av varandra oberoende för att vara exakt) o det visade sig ha substans.

Ok, jag kommer läsa in mig mer på sakerna framledes.

För mig så har det vid en första genomläsning framstått som minst två personer har varit inblandade.

Det som är mest graverande är det bessiningslösa våld som har riktats främst mot Maximilian. Det finns något i det som får mig att tvivla på en del saker.
2008-08-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Och den mörkgröna jackan kanske också kunde grävas fram ur klädkammaren i Skarpnäck?

Då hon redan berättat att hon brukar stjäla kläder från UFF-containrar kan man med fog förmoda att liknande ställen även blir bra gömplatser för kläder man inte vill ha.
Minns inte var jag läste det... nån annan?

Jo, en sak minns jag plötsligt. Hon hade en svart sweater på sig som någon av hennes vänner inte kände igen och denna sa CS (som svar på en fråga) att hon tagit från en "dumper", ett ställe där folk slängde kläder de inte ville ha. Men var?
2008-08-02, 20:10
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag vänder mig givetvis till alla de som överhuvudtaget babblar om hatare hit eller dit. Fånigt resonemang vem det än kommer ifrån. Jag är dock en av dem som inte anser att man behöver kika så mycket närmre på T än vad man har gjort. Räcker det inte med att han inte funnits på brottsplats under den tid som brott begåtts?

Jag tycker att all info är nödvändig, även det runt om och även om det inte direkt har med dådet att göra. Hans tid han anländer till villan låter alldeles för väljtajmad och välregisserad a la Hollywood. Det är så osannolikt att det blir svårt att tro på.

Avbröt gärningspersonen tidigare än avsett, d.v.s. tillfoga fler skador på offren, och i så fall vad fick gärningspersonen att avbryta sin handling och sedan lämna brottsplatsen på den aktuella tiden och därmed missa Torgny?

Jag har med stöd av polisens rekonstruktioner och eget test kommit fram till att gärningspersonen har haft minst 5 minuter på sig från avslutat dåd och innan Torgny kom hem.
2008-08-02, 20:10
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Under rättegångens första dag så läste jag att polisen/FG trodde att hammaren/mordvapnet hade dumpats när CS kom tillbaka till Stockholm. Har några seriösa försök gjorts för att försöka hitta detta? Är det en "omöjlig" uppgift med tanke på alla ställen som den kan ha dumpats på?

Har inte du hört något från farbror blå, SingleStar? Borde man inte vara intresserad av den plats du har pekat på som "idealisk" för att göra sig av med en hammare?

Jag skulle oxå gärna höra mer om hammarletande i Skarpnäck,
jag känner inte till platsen alls men det borde ju finnas fler i tråden än SS som kan göra en insats?
Var inte Budda-någonting därifrån?
2008-08-02, 20:11
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
Intressant. Kan det vara en ålders/generationsfråga? Jag har i ärlighetens namn aldrig hört talas om Vans. Än mindre någonsin sett några, före det att bilderna på CS publicerades vill säga...(å andra sidan hade jag spontant tagit dem för Converse).

Till det hör att jag bl.a. bott i USA under slutet av 90-talet. Och jag har idag lärt mig att Vans funnits sedan 1966.
"Än mindre sett några"?
Du har garanterat sett Vans men vem fan går och läser vad folk har för skomärke på fötterna?
2008-08-02, 20:12
Medlem
Citat:

Det som är mest graverande är det bessiningslösa våld som har riktats främst mot Maximilian. Det finns något i det som får mig att tvivla på en del saker.

Det kan vara så att gärningmannen tog ut sina krafter först på Max och inte "orkade" med att slå lika frenetiskt på Emma och Saga
Eller ett par slag som däckade E först och fortsatte sen i blint raseri med Max och sen Saga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in