Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Kontantbiljett är en bra idé men man bör nog köpa den långt i förväg så att den inte kan kopplas till en viss dag och i rusningstid så att biljettförsäljaren inte minns en.
Men du hamnar ju lik förbannat på övervakningskamerorna på Arboga station. Kan man snedda över spåren på något sätt? Det kan förstås väcka uppmärksamhet det också.
Kan man gå av vid någon närliggande station och ta någon lokalbuss till Arboga? Det finns risk för att bli ihågkommen förstås.
Men du hamnar ju lik förbannat på övervakningskamerorna på Arboga station. Kan man snedda över spåren på något sätt? Det kan förstås väcka uppmärksamhet det också.
Kan man gå av vid någon närliggande station och ta någon lokalbuss till Arboga? Det finns risk för att bli ihågkommen förstås.
I FUP:en står det att polisen bett SJ om information om alla som köpt kontantbiljett mellan Sthlm och Arboga den 12, 14 och 17 mars. Enligt SJ har det då bara sålts en kontantbiljett var dessa tre dagar.
Därefter tänkte jag att de är bättre då att köpa biljett till Göteborg, eftersom de lär vara fler som köper biljett mellan Sthlm och Göteborg än mellan Sthlm och Arboga, och dels så att polisen inte får en direkt information om att det just är Arboga man åkt till.
Ang övervakningskamerorna så var ju mitt förslag att använda kläder man aldrig annars använt, annan gångstil och helskägg.
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det man skall göra är att köpa biljett en månad i förväg på annan ort.
Jag skulle ha åkt till Västerås och köpt biljett där för den aktuella tidpunkten och kontant över en månad innan. Sedan till den aktuella dagen köpt en biljett till Västerås fram och tillbaka.
Jag skulle ha åkt till Västerås och köpt biljett där för den aktuella tidpunkten och kontant över en månad innan. Sedan till den aktuella dagen köpt en biljett till Västerås fram och tillbaka.
Ja, men jag skulle ändå inte köpt en biljett med slutstation Arboga. Nu verkar CS både haft tidbrist och pengabrist, men om jag hade haft både tid och pengar så skulle jag åkt till Göteborg, slaggat på hotell där, tagit ett tåg tillbaka till Stockholm tidigt nästa dag, hoppat av i Arboga, utfört dådet och sedan hoppa på nästa tåg som går till Stockholm.