2008-07-31, 22:57
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Du tycker så synd om arboga mamman du inte kan tänka klart?

Jag tycker synd om tyskan som är påväg bli dömd utan bevis, jobbigt!

Jag kan tänka klart jo.

Tyskan kommer säkert inte bli dömd, var inte orolig du.

Och på vilket sätt tycker DU att det är en normal reaktion och anledning att tycka synd om CS, när hon småler åt ett panikslaget sos-samtal?
2008-07-31, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeBaly
Det får rättegången utvisa.

Men visst visar väl förundersökningen på lite mer än stalkande tyska?

Kanske skulle man fråga henne vem som gick in i huset, slog ned E och dödade barnen, särskilt med tanke på att hon var på plats.

Men rättegången är igång och den bevisar inget alls än, Experter säger mamman inte kan komma ihåg, är rättens nämdemän bättre på att avgöra tyskans minnesstatus än en expert som dessutom kontinuerligt har följt kvinnans läkningsprocess?
Medlem
ttamizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Varför? Det är väl inget bevis i sig för att CS är oskyldig?

Ska vi tala sannolikhet?

CS var i Arboga på mordkvällen
CS hade motiv
CS har visat agg mot E
CS hade en bild i sin dator på huset i Arboga. Detta trots att hon säger sig inte veta vart dom bodde
CS har försökt kontakta E per telefon
CS säger sig inte ha något intresse för familjen. Sökningar i hennes dator motsäger detta.
Hon erkänner att hon var i Arboga under mordkvällen, men med andra kläder än dom som åklagaren säger att hon hade. Ingen med kläder som CS påstår sig bära finns med på någon bild/film från övervakningskameran på Arboga station
Hon har haft ett par skor i sin ägo som med stor visshet lämnar likadana spår som finns på mordplatsen. Dessa vet hon inte riktigt var dom finns nu. Möjligtvis i Berlin, säger hon

Är det sannolikt att någon annan som har dessa, eller liknande, förutsättningar finns i Arboga just den här kvällen och överfaller offren?

Tack för vettigheten.
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Visa mig en kvinna under de senaste 20 åren som ej varit allvarligt psykisktsjuk, som mördat två barn, utan något släktskap och dessutom med brutalt övervåld.

Att det sedan inte var denna kvinnan som hon blivit dumpad för bara gör det mer osannolikt.

Om man tar sig tid och läser lite om tyskans hat till familjen så är det verkligen inte osannolikt. Det må så vara att det är osannolikt att hon blir fälld , men det är knappast osannolikt att hon är förövaren. Det vore mer osannolikt att någon samma dag som tyskan är i Arboga mördar barnen som hon hatar och nästan mördar mamman och att gärningsmannen samtidigt råkar ha samma sorts skor med samma storlek som tyskan har.
2008-07-31, 23:00
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Jag pratar vanföreställningar och grav psykos vilket nog hade kommit fram eftersom hon vistats på psyke efter händelsen.

Att en kvinna mördar en annans barn utan släktskap finns inte i statistiken, oavsett psykisk hälsa. Så är det bara. Sen kan folk här på forumet fantisera och drömma, men statistiken kvarstår.
2008-07-31, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Jag kan tänka klart jo.

Tyskan kommer säkert inte bli dömd, var inte orolig du.

Och på vilket sätt tycker DU att det är en normal reaktion och anledning att tycka synd om CS, när hon småler åt ett panikslaget sos-samtal?

Det kan vara så hon inte lider med kvinnan? uppenbarligen hatar hon kvinnan och bara för att hon inte är ledsen är hon knappast en mördare?

eller så förstår hon inte vad som händer kan inte hantera sina känslor etc, sluta fokusera på rättsligt oviktiga saker.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttamiz
Från DN om SOS-samtalet:

"När samtalet spelades upp gömde mamman sitt ansikte mot sin sambos axel. Flera av åhörarna brast i gråt när mamman hördes kvida och stöna på inspelningen.

"Det är hack i huvudet på alla tre. Alla tre andas." hörs den chockade sambon säga.

"Jag vet inte vart det blöder. Det är hack i pannan på dem."

32-åringen tittade rakt fram, vred och vände sig i stolen, och smålog till en början."

Är hon oskyldig hade det varit en normal reaktion att börja gråta och bli berörd och känna/tänka "hur kan de tro att jag framkallat detta??" Men vadå småle??? Hon är ju djävulen på jorden i såfall.

Så skulle nog en människa som tappade huvudet reagera. Men vi vet ju ännu inte om CS har utfört dåden eller om hon ens blir dömd för dem. Först då kan vi tolka hennes reaktioner under rättegångarna. Javisst ska detta gå ett varv till.
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Att en kvinna mördar en annans barn utan släktskap finns inte i statistiken, oavsett psykisk hälsa. Så är det bara. Sen kan folk här på forumet fantisera och drömma, men statistiken kvarstår.
Självklart att statistiken säger detta. Men det är faktiskt inget bevis för att CS är oskyldig.
2008-07-31, 23:02
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Nej men hålla ett förhör innan man griper snubben kan juh vara på sin plats

Så de förhörde honom inte?
2008-07-31, 23:02
Medlem
ttamizs avatar
Precis, hur hög är sannolikheten att en random våldsman går in i Arbogahuset och åstadkommer det som hände? CS måste ju isåfall tänkt "wow! Han/hon gjorde precis det jag hade tänkt göra ju!"
2008-07-31, 23:03
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba

Ja statistiken kvarstår. Men ska vi enbart gå efter den så hade Tyskan aldrig suttit där hon sitter. Då hade NJ tagit hennes plats. Du kan säga mycket med statistik men inte allt. Dessutom så kan man ju inte bortse från allt som faktiskt gör det sannolikt att hon skulle kunna vara förövaren, bara för att statistiken talar för något annat. Därmed inte sagt att hon kommer att dömas.
2008-07-31, 23:03
Medlem
Frixys avatar
Någon som vet mer exakt vad som sades om minnet? Den statistik som finns över vad man minns lär väl vara baserad på folk som fått 1 slag i huvudet och då tuppat av. Säkert inte många som fått ett eller flera slag och fortfarande varit vid medvetande ett tag innan de tuppade av.

Jag har lärt mig att det tar 1,5-2 minuter tills att ett minne lagras. Från att hon öppnade dörren tills att allt blev helt svart (om det ens blev det, hon rörde ju sig och lät och fäktade när ambulanspersonalen var där - det gör man ju inte om man är helt medvetslös) kan denna tidsrymd väl ha passerat så att minnet hann lagras. I en trafikolycka säger det pang en gång, man slår huvudet 1 gång och tuppar av ganska direkt.

Fram med statistik för upprepade slag alltså där offret var vid medvetande alltså!

När det gäller hur hon påverkats, har ni aldrig upplevt exempelvis att någon pratar om något som hände för länge sedan och man först inte kommer ihåg det, men när man fått lite detaljer så minns man det plötsligt kristallklart?

Hypnos kan ju ta fram gamla minnen man inte visste att man hade, så varför är det så konstigt att någon som mår skit och är omtöcknad och skadad minns mer och mer allteftersom de orkar och "vågar" minnas. Har man varit med om något sådant här så kan det säkert vara en skyddsmekanism eftersom det är så skrämmande och plågsamt att minnas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in