2008-07-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chanel
Ja men hon har ju sett bilder på tyskan innan familjen attakerades!
Sambon hade bilder på Christine och visade dom för henne, det var ju en tjej han hade ett förhållande med samt inte tyckte om!!!!!!!!!!!
Så nog hae Emma sett bilder på tyskan allt innan hon nästan dog.
Dessutom finns det videofilmade förhör med henne gjorda innan hon fick komma hem och innan hon kunde besöka FB.
2008-07-30, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Hur lätt som helst att lura någon att se något som de kanske inte vill se. Bara att skapa en länk som ser ut att gå till något helt annat än vad det verkligen gör. (1)

Och avatarmöjligheten också, att ha CS som avatar samtidigt som man förklarar tydligt att det är just CS. Finns hur många sätt som helst.(2)

Och om det hela inte vore ett problem, varför har då polisen bett henne att inte befinna sig på FB?(3)

Hur som helst, hon har brutit mot lagen pga att hon har yppandeförbud.(4)

SKANDAL!

Fråga 1:

Har det gjorts här i tråden? SVAR: NEJ!!

Fråga 2:

Har detta gjorts i tråden medans E var hemma? SVAR: NEJ.

Fråga 3:

Har polisen sagt åt henne specifikt att inte befinna sig på FB? Källa?

Fråga 4:

Hon har inte yppandeförbjud. Och aldrig sagt NÅGOT som inte redan funnits i media. Snarare skulle jag vilja säga att hon inte sagt något om händelsen överhuvudtaget förutom svaret på vem som gjort dådet: En sjuk person. Har du sett bilderna på barnen? Det är väl rätt självklart att det är en sjuk person, varken pekat ut eller inte pekat ut någon i sammanhanget.
2008-07-30, 22:41
Medlem
Finns det någon bild på tyskan? hittar inte det i de förra delarna av diskussionen
2008-07-30, 22:41
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Men hon har ju beskrivit tyskan innan hon lämnade sjukhuset, iiiiiinnan hon var på FB överhuvudtaget

Sa hon inte att det blev så tyst utan TVn när hon flyttades?
2008-07-30, 22:42
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Varför inte be svenska polisen expert hjälp från andra länder? Fråga FBI, scottlandyard, C.S.I m.m. ? Svenska polisen har visat sig inkompetenta tidigare (Engla fallet) Inget DNA spår? Hur är det möjligt? Det är fan en skandal att de inte be om hjälp när utredningen kört fast!

Jag har även läst att man kan göra hjärnscanning med magnetröntgen som kan visa om en personen ljuger eller inte. Man visar bilder från brottsplatsen m.m. som endast gärningsmannen kan känna igen. Om det sker kommer hjärnan att sända en signal som kommer att synas på en monitor. Tillskillnad från traditionella lögndetektor är denna metod 100% säker. Varför använder man inte detta?

Min uppfattning är att poliserna inte har använt alla resurser som finns för att lösa fallet! Bara för det så hoppas jag att Tyskan frias! Ni som misstro Tyskan borde istället rikta er ilska på den svenska polisen!

Du önskar alltså att den nu misstänkte är oskyldig? Vilket skulle betyda att den verkliga GM springer fritt. Bara för att få befästa att polisen är idioter?
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Det fanns hårrötter med i tussen, annars hade den väl inte gått att analysera öht.
Jodå, för mitokondrie-DNA går det att analysera. Hårstrån innehåller mitokondrier, iofs färre ju närmre spetsen man kommer , men ändå ett fullt analyserbart antal.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Grove up!
E är satt med yppandeförbud och har av egen fri vilja sökt sig till ett diskussionsforum som handlar om fallet och debatterat om det.
Hur många fler vittnen finns här inne och skriver?

Hur kan man ha yppandeförbud samtidigt som man talar med media? Hur fan får ni till detta? Hon har INTE diskuterat något, ge mig ett exempel på en diskution ifrån hennes sida?
2008-07-30, 22:44
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Sa hon inte att det blev så tyst utan TVn när hon flyttades?

Jag tror att hon hade tv innan hon flyttades, men att hon inte tittade särskilt mycket. Dessutom så var hon under bevakning under den tiden. Vill minnas att hon hade någon med sig om hon skulle röra på sig utanför rummet te x, ifall hon skulle "stöta" på dagstidningar os v som kunde tänkas rapportera om fallet.
2008-07-30, 22:46
Bannlyst
Citat:
Bara det att Emma har varit inne här på fb betyder att hon KAN ha sett bilder på tysken, vilket majoriteten här inne har gjort.
Det skulle betyda att hennes vittnesmål ogiltigförklaras, med all rätt. Missförstå mig inte, jag vill gärna se gärningsmannen/kvinnan åka fast men det är lätt att bli påverkad om man sett bilder innan samt läst allt som stått.

Majoriteten av oss har dessutom själv VALT att se bilder, inte tvingats till det genom att vara här. Står inte så mycket om den misstänkta enligt mig, mer om sambon o hans gärningar samt pappan. Detta har konspiratörerna från FB sett till. Nej nu skiter jag i denna tråd och ska ha ett långt samtal med TV4. Tack och hej.
2008-07-30, 22:46
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Fråga 1:

Har det gjorts här i tråden? SVAR: NEJ!!

Fråga 2:

Har detta gjorts i tråden medans E var hemma? SVAR: NEJ.

Fråga 3:

Har polisen sagt åt henne specifikt att inte befinna sig på FB? Källa?

Fråga 4:

Hon har inte yppandeförbjud. Och aldrig sagt NÅGOT som inte redan funnits i media. Snarare skulle jag vilja säga att hon inte sagt något om händelsen överhuvudtaget förutom svaret på vem som gjort dådet: En sjuk person. Har du sett bilderna på barnen? Det är väl rätt självklart att det är en sjuk person, varken pekat ut eller inte pekat ut någon i sammanhanget.

Nummer 4 kan jag ju verifiera eftersom det var jag som frågade henne vem som var gm. Naturligtvis är det ett riktigt psycho som har mördat barnen.
2008-07-30, 22:47
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Sambon hade bilder på Christine och visade dom för henne, det var ju en tjej han hade ett förhållande med samt inte tyckte om!!!!!!!!!!!
Så nog hae Emma sett bilder på tyskan allt innan hon nästan dog.
I vittnesförhör med E så säger hon typ om GM.
Vem är det, vad vill hon osv..med då antydan att hon aldrig tidigare sett kvinnan.
Sen framkommer det att E tidigare sett tyskan på bild som T haft.
Så visst måste hon väl veta isåfall vem kvinnan var som utförde detta hemska, tragiska dåd.
2008-07-30, 22:47
Bannlyst
Citat:
Så nog hade Emma allt sett bilder på tyskan innan hon nästan dog.
Borde inte sambon pratat med henne om c med tanke på allt hon gjort, jag menar påstådd adoption samt självmordsförsök utanför ett slott!

WOW, hon har sett en bild av tyskan En gång? Samtidigt som det finns fler där man inte ens känner igen henne? WOW.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in