• 1
  • 2
2008-04-01, 14:12
Medlem
guzzos avatar
Tjena
Nu är det såhär att min skärm lägger av helt plötsligt, oftast när jag spelar spel och datorn måste ladda. Skärmen släcks men allting fortsätter i bakgrunden av vad jag kan höra från högtalarna...

Alltså, skärmen släcks när den måste ladda mer än vanligt och det ända jag kan göra är att starta om datorn genom att trycka på knappen, då fungerar den som vanligt igen.
Vad är detta för problem och kan det enkelt lösas?

Tacksam för snabba svar
Citera
2008-04-01, 15:50
Medlem
antagonistens avatar
Jag hade samma problem en gång i tiden och då berodde det på att jag hade en för gammal version av DirectX installerad.
Problemet uppstod endast när jag skulle starta vissa spel, så jag vet inte om det är samma sak som har hänt dig.
Det kan ju vara värt ett försök i alla fall.
Citera
2008-04-01, 16:01
Medlem
Kan ju även vara nåt fel på ditt grafikkort? Min skärm fick ett ryck för ett tag sen, när jag precis kommit förbi bootupen så stängdes skärmen av och på ända tills jag fick stänga av på powerknappen på datorn.
Citera
2008-04-01, 17:47
Medlem
zpaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Jag hade samma problem en gång i tiden och då berodde det på att jag hade en för gammal version av DirectX installerad.
Problemet uppstod endast när jag skulle starta vissa spel, så jag vet inte om det är samma sak som har hänt dig.

Tack för tipset. Har samma problem just nu efter jag byggt ihop min datorn. Måste vara det eftersom den funkar i felsäket läge utan att stänga av skärmen.
Citera
2008-04-01, 17:59
Medlem
John Tarmacks avatar
Varning

Kom ihåg och avinstallera den gamla versionen av DirectX, annars tar det hus i helvete och blir en konflikt utan dess like som jag tror att du vill unvika.

Tack för det, Microworth...
Citera
2008-04-01, 20:22
Medlem
guzzos avatar
Tack så mycket för svaren!

Har installerat nya directX dock utan att avinstallera det gamla men ja har inte märkt av några problem, inte än iaf.. Hoppas detta löser problemet annars återkommer jag!
Citera
2008-04-02, 10:40
Medlem
zpaxens avatar
Hmm, har ett problem. Eftersmon skärmen stänger av sig titt som tätt så lyckas jag aldrig installera directx. Och jag hade fel om felsäkert läge. Det funkar inte där heller.
Citera
2008-04-02, 15:49
Medlem
jag har ett liknande problem med en utav datorerna, där får jag inte ens igång datorn för skärmen funkar inte. hur ska jag gå till väga? nån som kan hjälpa
Citera
2008-04-03, 13:29
Medlem
guzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten

Tyvärr så har ja märkt att detta inte löste mitt problem, någon som vet vad problemet kan vara? Grafikkortet kanske?
Citera
2008-04-03, 13:45
Medlem
fairyfellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guzzo
Tyvärr så har ja märkt att detta inte löste mitt problem, någon som vet vad problemet kan vara? Grafikkortet kanske?

Mycket möjligt att det har med ditt grafikkort att göra. Mitt tips är att du antingen avinstallerar dina gamla drivrutiner och installerar nya, eller att du provar ett annat grafikkort och ser om problemet fortfarande kvarstår.
Citera
2008-04-03, 14:52
Medlem
jEffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guzzo
Tjena
Nu är det såhär att min skärm lägger av helt plötsligt, oftast när jag spelar spel och datorn måste ladda. Skärmen släcks men allting fortsätter i bakgrunden av vad jag kan höra från högtalarna...

Alltså, skärmen släcks när den måste ladda mer än vanligt och det ända jag kan göra är att starta om datorn genom att trycka på knappen, då fungerar den som vanligt igen.
Vad är detta för problem och kan det enkelt lösas?

Tacksam för snabba svar

Kan det inte vara skärmen som är trasig? Testa med en annan skärm!
Citera
2008-04-09, 17:46
Medlem
guzzos avatar
okej tack, fixar en ny skärm inom kort och får prova det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in