Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-01, 11:16
Medlem
TWISTRs avatar
Jag upptäckte för några dagar sedan att jag fått min nya MBP med 200Gb HDD (dvs. custom), fastän jag beställt uppgraderingen på den med 50 xtra Gb till 250. Hårdvaran saknades alltså, men inte pappret på det beställda eller prislappen. Hur vanligt är detta egentligen? Vad kan man kräva för kompensation? Därutöver beter sig brännaren mysko och man kan närapå grilla korv på den efter en längre stunds användning.

/T
Citera
2008-04-01, 11:35
Medlem
Ring 0771-199519 (Apple) omgående så att de får rätta till felet.
Citera
2008-04-01, 16:11
Medlem
Det är nog inte så vanligt. Men ring de du köpte den av. Någon kompensation lär det nog inte bli tal om. Du har knappast blivit lidande av att ha haft en mindre HDD än du beställt, även om det såklart var klantigt gjort att leverera fel.
Citera
2008-04-01, 16:17
Medlem
Menas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronto
Det är nog inte så vanligt. Men ring de du köpte den av. Någon kompensation lär det nog inte bli tal om. Du har knappast blivit lidande av att ha haft en mindre HDD än du beställt, även om det såklart var klantigt gjort att leverera fel.

Nej jag menar de spelar ju ingen roll att han har betlat mer for en uppgraderad harddisk en den vanliga custom, om du inte far nagaon ersatning sa ar de bara att lamna tillbaka datorn och sedan fa pengarna tillbaka och kopa en ny.
Citera
2008-04-01, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mena
Nej jag menar de spelar ju ingen roll att han har betlat mer for en uppgraderad harddisk en den vanliga custom, om du inte far nagaon ersatning sa ar de bara att lamna tillbaka datorn och sedan fa pengarna tillbaka och kopa en ny.

TS kommer nog få byta sin dator mot den h*n beställt, men någon kompensation utöver detta är inte troligt. H*n har ju inte blivit lidande.
Citera
2008-04-02, 15:59
Medlem
TWISTRs avatar
..

..först var det snack om att skicka in burken, därefter få en ny utskickad igen ( dvs. 2-3 nya veckor lev.tid), men då jag gnällde lite och förklarade att jag typ "bor" framför datan varje dag med studier/arbete/övrigt, så kunde dom skicka mig en ny korrekt dator, jag länkar den gamla och den nya för att på ett smidigt sätt föra över alla apps. mm. och sedan skicka in den "gamla", allt detta för att minimera mina probs. Jag frågade iaf. efter ngn sorts kompensation, det ska man alltid göra och det drabbar ingen fattig. Jag är övertygad om att de människor som gapar mest, "står på sig mest" får mest för sina pengar i alla lägen.

Kolla bara på den senaste tidens klagomål på internetleverantörer, det enda som dom lever upp till är ju typ sina priser, skitdåligt (har haft ett flertal lev. och ingen jag varit 100% nöjd med). Det värsta som kan hända med att man kräver kompensation är att man får ett NEJ, det kan man ju leva med, eller hur? En annan sak som man kan tänka på är att "ta i lite i överkant" för att få ett bra slutresultat. Som t. ex. om man vill ha 100 kr i ersättning så ska man nog hävda att man vill ha typ 500kr, då kanske man får de där 100 kronorna, om man säger att man vill ha 100kr , så får man i många fall bara typ 20... detta funkar för mig iaf., ..tack för input:en...cya

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in