• 1
  • 2
2008-04-05, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweet.thai
enklaste och säkraste sättet att nå filer på en mac är om man kan få tag i en annan mac. Sen använda sig av en firewirekabel. Koppla ihop datorerna och starta datorn du ska "hacka" och håll in tagenten T på tagentbordet.

Om allt funkar som det ska så kommer en stor ikon med firewire upp på skärmen på den "hackade" datorn och du kan då från din egen dator gå in på den andra datorns hårdisk med nästan tillgång till allt

Lycka till
Näää... så kan det väl inte funka...
Citera
2008-04-05, 10:41
Medlem
ariers avatar
jodå. Dock så är filerna han ser på datorn låsta och har bara behörighet till den datorn. Om dem inte ligger på skrivbordet dvs

Ett annat sätt är att göra ett admin konto. Sen startar du med root/terminal och ändrar det andra kontot till det adminkontot du har. Startar om datorn i root och döper om det första kontot igen. Woilla......du har du allt innehåll från det första kontot på ditt konto och viseverse. Du får söka hur man gör för det orkar jag inte säga. Men du har hinterna nu....
Citera
2008-04-06, 12:53
Medlem
s3vens avatar
tack alla för svaren, det hade redan löst sig nu, men ja det finns en del viktiga filer på den datorn, det betyder inte att han som har filerna har rätten till att ha dem.

tack.
Senast redigerad av s3ven 2008-04-06 kl. 12:59.
Citera
2008-04-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s3ven
tack alla för svaren, det hade redan löst sig nu, men ja det finns en del viktiga filer på den datorn, det betyder inte att han som har filerna har rätten till att ha dem.

tack.
Hmmm... låter spännande, berätta mer! Vem har rätten till filerna? Vad är det för filer?
Citera
2008-04-09, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nej
Haha. Eller hur.

givetvis vet jag inte detta, det jag vill få fram som inte bara följer denna tråd är: att han frågar hur man kommer inte i en låst mac. Inte hur man frågar ägaren om han får komma in i den. Jag tror han har kompetens till det. Men alla här inne på flashback har tyvär blivit mer eller minde fokuserade på allt annat än själva frågan i fråga!
Citera
2008-05-31, 12:17
Medlem
masterharens avatar
den här guiden funkade perfekt för mig

http://www.danielcurran.com/2007/09/...count-in-8.php
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto