• 1
  • 2
2008-04-03, 16:16
Medlem
h-kans avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Master_boot_record
Citera
2008-04-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h-kan
http://en.wikipedia.org/wiki/Master_boot_record

Nu förstår jag lite iaf. Men jag kan inte boota Ubuntu-CD:n. Läste på Ubuntus hemsida att man skulle ställa in bios på att boota från CD, men jag kan inte ens komma in i inställningarna i bios. När jag trycker på F2 för att komma in i menyn så står det bara att jag kan välja att köra Windows Vista, och avancerade inställningar för det, typ som att starta i felsäkert läge osv. och sen kan jag välja Windows minnesåtgärder eller något sådant hette det. Men ingenstans hittar jag bios-inställningar.
Citera
2008-04-04, 22:43
Medlem
Såg på en hemsida att man skulle trycka in kombinationen Alt + Ctrl + Esc, och det gav lite effekt. Det enda som hände var att systemspecifikationer visades i typ en sekund och sedan bootades Vista igen.. Förstår verkligen inte vad jag ska göra.
Citera
2008-04-04, 23:59
Medlem
Santa Clauss avatar
Vad har du för moderkort? Bör stå i manualen hur du kommer åt BIOS inställningarna...
Citera
2008-04-07, 04:28
Medlem
Debords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyMeister
Ja, men det är det att när jag köpte min laptop var Vista redan installerat, och fick ingen skiva med. Dom sa att jag kunde få ut Vista på skiva på nåt sätt, undra om det bara är att kopiera WINDOWS-mappen då? För alla filer som musik och sånt ska jag ju spara ändå
Du har rätt att få en installationskiva med Vista när du köpte laptopen!
En del försäljare försöker komma omkring detta, så de kan köra in samma version på flera datorer, men om du har betalt för Vista har du rätt till installationsskivan.
Citera
2008-04-07, 04:31
Medlem
Debords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyMeister
Såg på en hemsida att man skulle trycka in kombinationen Alt + Ctrl + Esc, och det gav lite effekt. Det enda som hände var att systemspecifikationer visades i typ en sekund och sedan bootades Vista igen.. Förstår verkligen inte vad jag ska göra.
Testa dessa också;
Ctrl + Esc

Ctrl + Del

Ctrl + F1

Ctrl + F2
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto