Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Hej!
Hur är det att bo i Bo01 i Västra Hamnen i Malmö? Jag och sambon letar efter gård på landet men det är ju så satans dyrt så vår "Plan B" om vi inte hittar en bra gård, blir att flytta till en 2:a eller 3:a i Västra Hamnen för det är billigare.
Så jag undrar följande:
* Hur är det att bo där rent allmänt?
* Finns det någon kriminalitet där? Typ bilinbrott, stölder, rån och misshandel?
* Hur är det med garage/parkeringsplatser till lägenheter under 2.000.000kr? Vi har tre bilar och en mc.
* Hur är det att bo där på sommar vs. vinter?
* Bor/finns det blattar där? (Blattar = araber och liknande pack
Tycker Dockan är det bästa området i västra hamnen, trevligt ställe men en egen hamn direkt utanför fönstret. Men det kan vara väldigt blåsigt, tyvär. Kriminaliteten är väl inte direkt hög, förutom dom bilkapningarna dom gjorde på Ica Maxi i höstas. Men en lägenhet under 2 miljoner vet jag fan alltså. Farsan bor där och den skulle nog gå för absolut minst 3 miljoner, och det är bara 2 r.o.k. Garage kostar 600kr i månaden för en bil, så du kan själv räkna på det med tre stycken plus en MC. "Blattar" bor där väl, men dom som bor där e ju folk som sköter sig oftast väldigt framgånsrika också.
Men du kan säkert hitta någon lägenhet under 2 miljoner i själva bo01 området, i något av dom nyproducerade husen. Men då kan man inte räkna med yta över 70 kvm eller havsutsikt.
Hoppas att det var till någon hjälp.