2008-03-31, 15:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
men det är väl minst blattar...

föreslår att du tar en promenix i området och bildar dig en egen uppfattning..Här kan vi hålla på hur länge som helst..
Citera
2008-03-31, 16:12
Medlem
Skulle kanske rekommendera Pirområdet istället, där Kockumskranen varit. Verkar vara bättre kvartersstruktur osv. Bo01 var väl mest ett jippoområde, medan man verkar tänkt till vid piren.
Citera
2008-03-31, 16:18
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
föreslår att du tar en promenix i området och bildar dig en egen uppfattning..Här kan vi hålla på hur länge som helst..
Har nyss varit där och gått. En del muslimer fanns det men annars fint. Verkar bara vara dåligt med parkeringsplats.
Citera
2008-03-31, 16:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Har nyss varit där och gått. En del muslimer fanns det men annars fint. Verkar bara vara dåligt med parkeringsplats.

fast det finns väl underjordsgarage..eller?
Citera
2008-03-31, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
fast det finns väl underjordsgarage..eller?

Det borde det verkligen finnas, det var en av de saker som Jan Gehl påpekade i sin jämförelse västra hamnen vs Rosengård.
Citera
2008-03-31, 23:18
Medlem
ja oh gud västra hamnen är sååå farligt och det finns jättemånga dumma blattar som skrämmer dig, buhuhuhu...

helvete varför är vi så jävla rädda för allt egentligen?

det finns inte en storstad (nåja, malmö får väl ändå räknas som storstad med nordiska mått mätt) utan kriminalitet eller problem.. det är en sak man får räkna med när man bosätter sig i ett sånt pass centralt område..
men nej, västra hamnen är inte en samlingsplats för några dumma läskiga personer. däremot har jag fått uppfattningen att en hel del ungdomar rör sig i området under sommartid, fast ifall detta skrämmer dig så tycker jag synd om dig..
man up!
Senast redigerad av Conando 2008-03-31 kl. 23:22.
Citera
2008-04-01, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conando
ja oh gud västra hamnen är sååå farligt och det finns jättemånga dumma blattar som skrämmer dig, buhuhuhu...

helvete varför är vi så jävla rädda för allt egentligen?

det finns inte en storstad (nåja, malmö får väl ändå räknas som storstad med nordiska mått mätt) utan kriminalitet eller problem.. det är en sak man får räkna med när man bosätter sig i ett sånt pass centralt område..
men nej, västra hamnen är inte en samlingsplats för några dumma läskiga personer. däremot har jag fått uppfattningen att en hel del ungdomar rör sig i området under sommartid, fast ifall detta skrämmer dig så tycker jag synd om dig..
man up!

Han pratade om Bo01 i första hand, vilket mest är/var ett jippoområde med allt det innebär. Dålig kvalitet i byggnader, dåliga planer osv.
Citera
2008-04-01, 12:40
Medlem
Citat:
Har bott i Malmö hela mitt liv. Tycker om staden men inte packet som bor i den. Malmö har allt jag behöver + blattar som jag verkligen inte behöver eller vill ha. Sen så kvittar det för det finns blattar över allt i hela landet ju.
Om du nu har bott i Malmö hela ditt liv som du säger så kan du ju inte missat hur det är i V:a hamnen? Det har skrivits massor i tidn. här om buslivet på sommarkvällar (mest) Bluffar du oss eller????
Citera
2008-04-01, 13:40
Medlem
Det finns två flerbilsgarage, ca 800 kr i månaden för boende är väl det billigaste man kan få då. En del lägenheter har garage under husen, vet inte exakt vad det kostar men antar att dem inte är billiga dem heller.

www.parkering.malmo.se har de två flerbilsgaragen.
Citera
2008-04-01, 20:24
Medlem
Trinnits avatar
Det är väl närmast blattefritt, för att vara malmö, förutom att någon enstaka kan slinka med besökarna. Det kryllar av besökare så fort solen är framme. Det blåser som sagt något överjävligt eftersom det ligger såpass öppet, och i allmänhet ser det ut som en byggarbetsplats.

Lägenheterna, det lilla jag sett av dem, är väl snygga på utsidan men ganska trista på insidan. Men visst, de är väl stilrena och allt det där, med öppna planlösningar och så vidare. Vissa av lägenheterna är så mycket i glas att man sitter som på utställning i dem.

Men det blir säkert fint där längre fram. Det är dock inte det område jag skulle välja i första hand. Sedan vet jag väl inte om det direkt kryllar med lägenheter för under 2000 000 där, som inte är ettor eller studentbostäder, men några borde det finnas.
Citera
2008-04-01, 22:33
Medlem
Bo01 är ett trevligt område. Det är hur mysigt som helst att ta en cykeltur från Gamla Väster ner dit på sommaren och njuta av vind och hav och störa de boende. Men aldrig i helvete att jag hade velat bo där. Dyrt, blåsigt och dålig närservice och invaderat av sådana som mig på sommaren.
Citera
2008-04-02, 08:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Kan vi inte komma överens att använda det korrekta namnet "Västra Hamnen". Bo01 var namnet på utställningen å inget annat. Det är väl ingen som kallar radhusområdet på Segevång för Bo86 eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in