2010-01-18, 09:56
Medlem
Richie Apriles avatar
Joy sitter inte längre i häktet http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6442765.ab
2010-01-18, 10:01
Medlem
jagkanflygas avatar
kan nån sammanfatta?

det han satt 8 år för "oskylidg", är han sannolikt skyldig ändå till det brottet?
2010-01-18, 11:14
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Det vore ju kul om det kunde startas ett "upprop" för Joy. Kanske något för FB! Med lite list skulle man få med tidningarna på detta. Riksdagsledamöter skulle ställas mot väggen - "Vad har DU gjort för Joy" Et c.

Bra idé! Nu är det verkligen läge för en insats av alla rättskaffens människor.
Här har vi en man med extrem otur - var än han dragit fram har han anklagats för mord...
Expressen och Thomas Mattsson kan behöva få upp tempot eftersom det går lite trögt med Davit Isaak. Varför inte träna med lite "Få hem Joy"?
2010-01-18, 13:33
Medlem
johannes Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Bra idé! Nu är det verkligen läge för en insats av alla rättskaffens människor.
Här har vi en man med extrem otur - var än han dragit fram har han anklagats för mord...
Expressen och Thomas Mattsson kan behöva få upp tempot eftersom det går lite trögt med Davit Isaak. Varför inte träna med lite "Få hem Joy"?

Gör en miljökonsekvensanalys på Joys existens.
2010-01-18, 20:33
Medlem
FidoDidos avatar
Ett verkligt glädjebud att denne otursförföljda svenska hedersknyffel släppts fri. Nu gäller det att massmedia och våra folkvalda engagerar sig i saken så att vi kan få hem Joy så snart som möjligt.
2010-01-19, 00:39
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagkanflyga
kan nån sammanfatta?

det han satt 8 år för "oskylidg", är han sannolikt skyldig ändå till det brottet?

Länkar till mina egna inlägg i kriminal-forat:

Sammanfattning till synopsis av Gabriel Stenströms bok och mina slutsatser av den(något bättre uppstaplade):
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14261106&postcount=276
Citat:
Försöker jag snabblista fakta som talar emot Rahman så är det tre saker:

1. Endast någon som hade nyckel och kunde ta sig in till den gamla gumman eller som var känd och blev insläppt kunde ha mördat henne.

2. Mordvapnet, bonadskanten har ifrågasatts, men en ingående analys har etablerat den som giltigt bevis som kopplas till en annan gammal gumma som hade Rahman som hemtjänstshjälp.

3. Inköpet av tändarvätska och kaffe binder Rahman till mordet. Althin låtsas att det går lång tid mellan inköpen, men i själva verket har Rahman antingen stått bredvid den som köpt tändvätskan, eller själv varit den som köpt den.

Ovanstående tre fakta gör att det måste varit någon på den hemtjänstavdelning där Rahman arbetade som mördat gumman. Dessutom är det någon som köpt tändvätska i samma kassakö nästan samtidigt som Rahman köpt kaffe. Så antagligen och troligast har han begått mordet själv, alternativt ihop med någon eller så har någon ansträngt sig för att sätta dit honom, men den personen måste ha blivit sedd av Rahman i kassakön.

Min slutsats, det är Rahman som är mördaren.

Varför han frikändes:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=14430372&postcount=327

Min slutsats:
Ja, han är skyldig som fan.
2010-05-17, 21:07
Medlem
pawitels avatar
Denne kamrat rättsfall är ett skräckexempel på svensk "sk rättvisa".

Mördaren betals med mångmiljonbelopp av våra skattepengar, bara för att vårt sketna domstolsväsen väljer att hellre fria än fälla.
Alla vet att han skyldig, bara att läsa all dokumentation i fallet, för att förstå.

Han är min avatar, för han representerar den ruttenheten som "kulturberikningen givit oss och rättsväsendet" i det politiskt korrekta betendet, som våra valda politiker dikterat i samförstånd mellan partierna.
2011-02-03, 22:11
Medlem
Vi (FKR) gillar inte Joy Rahman, så han är inte välkommen!
2011-02-03, 23:07
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Det är väl inte hans fel att han felaktigt sattes i fängelse till stora kostnader?

Mördare ska sitta i fängelse. Det felaktiga var att släppa ut honom. Och att ge honom skadestånd var ännu mer felaktigt.
2011-02-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Mördare ska sitta i fängelse. Det felaktiga var att släppa ut honom. Och att ge honom skadestånd var ännu mer felaktigt.
Instämmer!

JR är en mördare, jag har gjort en noggran analys som åklagaren tagit del av.
2014-02-27, 18:42
Medlem
Äntligen har den oskyldigt dömde fått frid
Citat:
Joy Rahman, friad för ett kvinnomord i Sverige, har dött, skriver expressen.se.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/joy-rahman-dod/
2014-02-27, 18:49
Medlem
KometenKommers avatar
Har den gråtmilde mulat?! Då blir det väl en kampanj i pressen snart om att få hem liket för en statsbegravning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in