2008-03-31, 05:22
Medlem
Okej, jag har följande problem:

Min dator gick nyligen sönder och investerade i en bärbar att ha tillsvidare. Alla mina filmer från min gamla dator ligger numera på min nya, men problemet är att de inte går att spela upp.
Med tanke på att det är exakt samma filer som jag spelade upp på min förra dator, är det inget fel på filmerna eller dessa i några konstiga format, vi pratar i princip avi här.
Det blir en svart bild, fast ljudet går fram.
Jag har provat i VLC, powerdvd, windows media player, divX och media classic player. Samma resultat överallt.

Min första tanke var att jag möjligtvis fattades en drivrutin eller så till mitt grafikkort - jag gick alltså in på tillverkarens hemsida och försökte mig på att ladda ner. Vid installationen av drivrutinen fick jag meddelandet att det inte gick att installera pga att jag har en bärbar dator, skulle kontakta tillverkaren av min dator och sådant tjaffs.

Nästa försök var Codecs, laddade ner "K-Lite Codec Pack" och försökte med detta, ingen framgång här inte, och därmed så har jag slut på idéer.

Mitt operativsystem är Win Xp, så att det inte kommer några "har du vista" frågor.

Uppskattar alla sorters svar och sådär, sjukt irriterande problem tbh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in