2008-03-31, 06:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
Jag struntar i hurvida du inte orkar gå in på det, jag vill höra hur du har kollat upp dessa siter och vilka bevis du har för att de är fuskare. Och kom inte och påstå att du har varit inne i deras databaser, för det hade kommit upp här på FB för länge sedan isf.
Jag vill även höra om du har koll på hurvida zebido.com fuskar, och isf hur.

Jag behöver inte förklara mig för dig.
Du får gärna för min del gå in på deras sajter och kasta bort dina pengar om du vill. Förhoppningsvis lär sig människor att man inte ska ge någon av dessa sajter några pengar då dom kan bluffa om dom bara vill. Vilket jag skulle gissa på att dom flesta, om inte alla, gör.

Du kan ta och läsa artikeln om personen som förlorade 212.000 kronor på Bidster.com. Bara när man läser ägarnas kommentarer till det hela så hör man hur jävla bluff det är.

Har aldrig varit inne på Zebido.com.
Men det skulle förvåna mig om dom inte bluffade.
Citera
2008-03-31, 08:11
Bannlyst
Haha..
Har dem blivit hackade igen?

http://www.bideazy.com/
Detta står på sidan nu:
Citera
2008-03-31, 08:15
Medlem
Samma hackare som skrev tråden?

Tydligen valde man att göra en deface när admin bara tog ner sidan och skrev: "Serverunderhåll, tillbaka snart". Antagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbz0r^
Haha..
Har dem blivit hackade igen?

http://www.bideazy.com/
Detta står på sidan nu:
Citera
2008-03-31, 08:49
Medlem
R.Rs avatar
Bra gjort, nu går meddelandet fram till fler än oss FB:are. Och vilket effektivt serverunderhåll som skedde igår då, uppenbarligen lyckades man inte stänga ute HUG ändå
Citera
2008-03-31, 09:10
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steingren
Jag behöver inte förklara mig för dig.
Du får gärna för min del gå in på deras sajter och kasta bort dina pengar om du vill. Förhoppningsvis lär sig människor att man inte ska ge någon av dessa sajter några pengar då dom kan bluffa om dom bara vill. Vilket jag skulle gissa på att dom flesta, om inte alla, gör.

Du kan ta och läsa artikeln om personen som förlorade 212.000 kronor på Bidster.com. Bara när man läser ägarnas kommentarer till det hela så hör man hur jävla bluff det är.
Jag får väl erkänna att det slunkit iväg ett SMS eller två någon gång, mest för att testa. Men personligen finner jag trygghet i garantin att om man tjänar ihop pengarna så kan man köpa sakerna själv. Porsche kanske ligger litegrann bortom mig, och skraplotter kanske inte är en så het investering.

Men men, du kan ju inte sitta och påstå att du har bevis för att det är fusk och sedan när någon vill se det, för att få det bekräftat, hålla det bakom ryggen och lipa med tungan som en liten unge.

Och i ett försök att hålla mig objektiv i alla situationer så måste jag påstå att reaktionen från ägarna inte är särskilt oväntad. När du inte får täckning på ditt Telia-abonnemang och vill veta varför så kan jag garantera att Telia kommer med ett slentrianmässigt svar om hur deras täckning är bäst i Sverige.
Citera
2008-03-31, 10:03
Medlem
the_d0ct0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mi:ne
...Och kom inte och påstå att du har varit inne i deras databaser, för det hade kommit upp här på FB för länge sedan isf...
Du tror alla databaser som dumpas dyker upp på fb? Bara en liten del av den svenska hackingscenen håller på och scenhorar som VFH och liknande, men i detta fallet var det med alla rätt imo, bra jobbat hug!
Citera
2008-03-31, 10:06
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_d0ct0r
Du tror alla databaser som dumpas dyker upp på fb? Bara en liten del av den svenska hackingscenen håller på och scenhorar som VFH och liknande, men i detta fallet var det med alla rätt imo, bra jobbat hug!

jag trodde sån information postades per automatik så fort ett intrång gjordes...
Citera
2008-03-31, 10:13
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_d0ct0r
Självklart tror jag inte att alla DBs hamnar på FB, men dessa typer av sidor har varit så pass heta att om någon hade fått reda på någonting konkret så hade det publicerats vid det här laget.
Citera
2008-03-31, 11:06
Medlem
Slash4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 357
Jag kan ha fel, men är ej bevis som samlats upp på olagligt sätt inte värd något i domstol?

iaf så cezar eller vad han heter helt klart en målvakt.

Hade också för mig att det var något sådant men borde inte detta ge polisen anledning att följa upp det själva?
Citera
2008-03-31, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tormandy
Får detta ens klassas som bevis i en domstol? :/
I Sverige, japp. Spelar ingen roll varifrån bevisen kommer, dock kan illegalt samlade bevis leda till att den som utfört insamlandet åtalas för sitt handlande.

Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Vi har något i Sverige som kallas fri bevisprövning vilket betyder att dessa bevis är värda lika mycket som andra bevis. Det är upp till domstolen att bestämma hur trovärdiga de är dock, vilket i detta fall kan minskas pga de blivit hittade vid ett intrång.
skälig misstanke = husrannsakan, lämpligt vis med hjälp av kronofogden som beslagtar allt i lokalerna där servern står? (Hoppas nu bara de inte har sitt skit hostat hos PRQ)
Citera
2008-03-31, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Hoppas nu bara de inte har sitt skit hostat hos PRQ)

De ligger på Levonline
Citera
2008-03-31, 15:42
Medlem
belboolas avatar
bra jobbat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem