2008-03-30, 23:15
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Det finns redan vissa sådana forum som alla inte har tillgång till..

Jo, jag vet. Men jag skulle tycka att det vore roligt om FB kunde konkurrera med dem. Eftersom FB är mycket bättre än alla andra forum och har mycket mer medlemmar vore det roligt om det fanns här också.
Citera
2008-03-30, 23:24
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Jo, jag vet. Men jag skulle tycka att det vore roligt om FB kunde konkurrera med dem. Eftersom FB är mycket bättre än alla andra forum och har mycket mer medlemmar vore det roligt om det fanns här också.

Du missförstod mig.. Det finns forum på Flashback som inte alla har tillgång till..
Citera
2008-03-30, 23:40
Medlem
@ Herr Norrland: Jag tror säkert du menar väl men du verkar vara rätt grön på FB. Tror du inte det är bättre att spendera en tid på ett väl etablerat forum för att se hur det fungerar istället för att komma med en lång lista på förändringar efter 2 månader?
Citera
2008-03-30, 23:41
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Du missförstod mig.. Det finns forum på Flashback som inte alla har tillgång till..

Jaså, det enda jag känner till är ett forum som bara moderatorerna har tillgång till. Finns det fler och i sådana fall vilka?
Citera
2008-03-30, 23:44
Medlem
Dr. Sjökvists avatar
Citat:
Jaså, det enda jag känner till är ett forum som bara moderatorerna har tillgång till. Finns det fler och i sådana fall vilka?

Jag känner till Laidback, men det har ett intagningskrav på 100 inlägg och sex månaders medlemskap.

Sen tror jag att det finns ett som heter Password som kräver 500 inlägg och ett års medlemskap, men det kan jag nog ha fel på.
Citera
2008-03-30, 23:44
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
@ Herr Norrland: Jag tror säkert du menar väl men du verkar vara rätt grön på FB. Tror du inte det är bättre att spendera en tid på ett väl etablerat forum för att se hur det fungerar istället för att komma med en lång lista på förändringar efter 2 månader?

Jo, du har säkert rätt. Men det blev i alla fall lite diskution över det hela och en del har fått säga vad de tycker och så. Det var bara några saker som jag har tänkt på nu under de två månaderna som jag har varit medlem. Om sex månader kanske jag inte tycker likadant, vem vet. Jag har ju även fått höra en del motargument mot en del förslag och det har gjort att jag ändrat uppfattning i några också.

Citera
2008-03-30, 23:48
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Sjökvist
Jag känner till Laidback, men det har ett intagningskrav på 100 inlägg och sex månaders medlemskap.

Sen tror jag att det finns ett som heter Password som kräver 500 inlägg och ett års medlemskap, men det kan jag nog ha fel på.

Okej, på så vis.
Citera
2008-03-31, 01:30
Medlem
fairyfellers avatar
Det där med minderåriga är nog helt omöjligt. Men egentligen, om en minderårig faktiskt tillför något nyttigt (det är inte bara 18+ som kan sköta sig och ha kunskaper inom diverse saker), varför ska den då väck? 18 är ju bara en ålder som innebär flera rättigheter i samhället, knappast så att hjärnan hoppar från omogen och oförståndig till geni och fullt mogen. Nu inte för att någon har påstått det heller..

Kan säga att en polares lillebrorsa hänger mycket här, han är 16 och hänger mest på de datorrelaterade avdelningarna och har ofta varit till stor hjälp då folk har haft problem med datorer eller liknande. Kan inte se någon anledning till att han ska bli bannad om man bortser från regeln. Han beter sig avsevärt bättre än vissa andra på forumet som är äldre (visst man kan ju inte lita på att de faktiskt är äldre, men jag syftar mer på de som har 4000+ inlägg och t.o.m är farsor eller liknande).

Visst, de minderåriga som faktiskt uppför sig ociviliserat och dåligt på andra sätt ska ju givetvis puts väck, men likaså de 18+ som gör det (säger inte att det inte är så).

Anledningen till att jag endast svarade på detta är att jag faktiskt själv satt här för tre år sedan när jag var 16, och det är ingen större skillnad på mig från nu och då förutom att jag har körtkort och har vuxit fyra centimeter på längden.

Jag ber om ursäkt för att jag struntade i reglerna då, men jag tyckte (och tycker) att flashback är sveriges enda vettiga forum med seriösa diskussioner och till viss del nästan bara moget språk. Trivs som ett dansband på en Finlandsbåt här!
Senast redigerad av fairyfeller 2008-03-31 kl. 01:35.
Citera
2008-03-31, 15:28
Medlem
Zous avatar
Personligen tycker jag läxhjälp är väldigt bra. Däremot kan man förfina det lite som Deanna säger att man får hjälp att förstå någonting. Det är väl det som att starta en ny tråd går ut lite på att diskutera ett ämne man vill höra andras åsikter och erfarenheter om.

Matematik till exempel är väl jättebra om folk som sitter inne med information kan förmedla den och ge tips?

Än så länge har jag inte sett någon som dragit igenom en läxa bara sådär, tror ingen här ksulle kunna skriva en uppsats åt någon, snarare ta med viktiga saker som man bör känna till.
Citera
2008-03-31, 15:48
Moderator
vfs avatar
Citat:

Finns även ett knypplingsforum och ett dolt UE-forum.
Citera
2008-03-31, 16:48
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Finns även ett knypplingsforum och ett dolt UE-forum.

Kalla mig nybörjare, men vad är det du nyss nämnde?
Citera
2008-03-31, 17:25
Medlem
Citat:
Kalla mig nybörjare, men vad är det du nyss nämnde?

Glöm bort det där med knyppling! Det får INTE nämnas!

UE står för Urban Exploration, detta fora kan du ansöka till genom din profil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in