2008-03-30, 21:25
Medlem
Deannas avatar
Svarar på inlägget ovan..

Läxhjälpsforum har varit uppe på tapeten förr, och det är något som jag tror inte skulle gynna användarna. Jag tror hellre att om man ställer frågor i rätt forum (dvs med rätt ämne) så får man bäst svar.. Ingen användare kommer sitta och kolla av ett läxforum.

Angånde varningar så sker alltid en omröstning, detta kan ta ett par dagar om alla moderatorer ska få säga sitt. Vi tar bort inlägg då vi inte tycker att de hör hemma på forumet dvs bryter mot de regler som vi har satt upp..
Språkregler tycker jag personligen inte att vi ska ha.
Citera
2008-03-30, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Norrland
Nej, det är för att vi är svenskar och ska därför prata svenska med varandra. Det är vår identitet, tradition och historia och något vi ska vara VÄLDIGT stolta över.

Nej. Hoppas de gör Flashback mer internationellt och ändrar Religion till دين .

Samt Arbetsliv och studier till Arbeit macht frei!

Citera
2008-03-30, 21:46
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Svarar på inlägget ovan..

Läxhjälpsforum har varit uppe på tapeten förr, och det är något som jag tror inte skulle gynna användarna. Jag tror hellre att om man ställer frågor i rätt forum (dvs med rätt ämne) så får man bäst svar.. Ingen användare kommer sitta och kolla av ett läxforum.

Angånde varningar så sker alltid en omröstning, detta kan ta ett par dagar om alla moderatorer ska få säga sitt. Vi tar bort inlägg då vi inte tycker att de hör hemma på forumet dvs bryter mot de regler som vi har satt upp..
Språkregler tycker jag personligen inte att vi ska ha.

Det har du rätt i, det är nog smartast att ha det så som det är med läxhjälpen. Har inte tänkt i de banorna som du skrev förut.

Hur blir man egentligen moderator? Och hur många moderatorer finns det på FB?
Citera
2008-03-30, 21:47
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napalmskadad
Nej. Hoppas de gör Flashback mer internationellt och ändrar Religion till دين .

Samt Arbetsliv och studier till Arbeit macht frei!

Ursäkta mig, men jag förstår ej vad du menar. Har du lust att förklara?
Citera
2008-03-30, 21:49
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Det har du rätt i, det är nog smartast att ha det så som det är med läxhjälpen. Har inte tänkt i de banorna som du skrev förut.

Hur blir man egentligen moderator? Och hur många moderatorer finns det på FB?

Moderatorerna (+ admin självklart) utser nya moderatorer genom omröstning..
Det är moderatorerna själva som lägger fram kandidater som de tycker passar för deras forum. Sen gör vi bedömningar utifrån kandidatens aktivitet, nivå på inläggen, antalet trådstarter, evenutella straff osv.

Just nu finns det enligt admin 69 st. moderatorer.
Citera
2008-03-30, 21:49
Medlem
Sälklubbarns avatar
Hittade några bra förslag:
- Förbättra sökfunktionen.
- Flytta Samhälle - Muhammed-bilderna till Media - Censur och yttrandefrihet - Muhammed-bilderna.
- Inför Livsstil - Samlingar och samlarsaker.
- Ta bort Alternativa avdelningar - Knutby.

Däremot borde "Graffiti och street art" ändras till "Graffiti och vandalism".
Citera
2008-03-30, 21:53
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Däremot borde "Graffiti och street art" ändras till "Graffiti och vandalism".

Haha, så sant som det är sagt.
Citera
2008-03-30, 21:57
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Moderatorerna (+ admin självklart) utser nya moderatorer genom omröstning..
Det är moderatorerna själva som lägger fram kandidater som de tycker passar för deras forum. Sen gör vi bedömningar utifrån kandidatens aktivitet, nivå på inläggen, antalet trådstarter, evenutella straff osv.

Just nu finns det enligt admin 69 st. moderatorer.

Okej, tack för informationen.
Citera
2008-03-30, 21:59
Medlem
Dr. Sjökvists avatar
Citat:
Nej, det är för att vi är svenskar och ska därför prata svenska med varandra. Det är vår identitet, tradition och historia och något vi ska vara VÄLDIGT stolta över.

I.E. gammal vana. Fortfarande relativt opraktiskt.
Senast redigerad av Dr. Sjökvist 2008-03-30 kl. 22:01.
Citera
2008-03-30, 22:15
Medlem
Megalomanias avatar
Inte för att vara elak men detta är förslag för att göra Flashback bättre för dig, inte för att göra Flashback bättre. När du lägger fram föslag för att starta användargrupper där likasinnade ska kunna debattera utan utomståendes insyn känns det som att du helt och hållet missförstått syftet med forumet och helt och hållet missförstått vad det är som från början gjort FB så välbesökt.

Av alla dina förslag så är det i praktiken bara ett som på allvar skulle förbättra sidan och det är ditt förslag "förbättra sökfunktionen". Nu föreslår du emellertid inte ens på vilket sätt så ska ske utan bara att det ska göras så inte heller där kommer du med något matnyttigt.

Mitt tips är att du hänger här ett tag så att du får lite insyn i formets syfte och dess historia innan du lägger fram förslag på förbättringar.
Citera
2008-03-30, 22:41
Medlem
Herr Norrlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Inte för att vara elak men detta är förslag för att göra Flashback bättre för dig, inte för att göra Flashback bättre. När du lägger fram föslag för att starta användargrupper där likasinnade ska kunna debattera utan utomståendes insyn känns det som att du helt och hållet missförstått syftet med forumet och helt och hållet missförstått vad det är som från början gjort FB så välbesökt.

Av alla dina förslag så är det i praktiken bara ett som på allvar skulle förbättra sidan och det är ditt förslag "förbättra sökfunktionen". Nu föreslår du emellertid inte ens på vilket sätt så ska ske utan bara att det ska göras så inte heller där kommer du med något matnyttigt.

Mitt tips är att du hänger här ett tag så att du får lite insyn i formets syfte och dess historia innan du lägger fram förslag på förbättringar.

Ja, alla de ändringarna som jag nämnde skulle förbättra för mig, det är därför jag driver de frågorna, annars hade jag givetvis inte gjort det.

Visst, FB skall vara öppet och det är därför sidan har blivit så stort, men jag tror inte det skulle skada om man utökade sidan en aning och lade till vissa "forumområden" där endast några särskilt utvalda får skriva och argumentera med varandra, ungefär som moderatorerna har när de diskuterar med varandra.
Citera
2008-03-30, 23:03
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ja, alla de ändringarna som jag nämnde skulle förbättra för mig, det är därför jag driver de frågorna, annars hade jag givetvis inte gjort det.

Visst, FB skall vara öppet och det är därför sidan har blivit så stort, men jag tror inte det skulle skada om man utökade sidan en aning och lade till vissa "forumområden" där endast några särskilt utvalda får skriva och argumentera med varandra, ungefär som moderatorerna har när de diskuterar med varandra.

Det finns redan vissa sådana forum som alla inte har tillgång till..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in