2009-02-26, 18:00
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Verkligen inte.

Varför?
Citera
2009-09-19, 04:54
Medlem
L0darens avatar
jan milld är bra.
Citera
2009-09-25, 01:54
Medlem
Kongo_89s avatar
gillar hans invandringspolitik( som han oftast förespråkar om) är han SD?
borde ju sitta i riksdagen om han nu inte redan gör de.
de finns för mkt invandrare i sverige men självklart finns de bra invandrare som hjälpt sverige och är kloka människor. de som han säger at de borde finnas krav på invandrarna är rätt! sverige kan inte ta in massa pedofiler eller brottslingar. ska de tas in invandrare i sverige ska de va kloka människor som har någorlunda status i sitt liv med utbildning som motsvarar sveriges gymnasiala utbildning. jag är inte emot globaliseringen jag tycker snarare den är bra! för vi befinner oss i en sådan civiliserad tid att vi ska kunna ströva fritt i andras länder. men att bo i ett annat land än där man kommer ifrån borde man skapa krav på alla invandrare. och vi får inte glömma att invandrare är vi ju allihopa av nått slag. spelar ingen roll om du är svensk eller irak och ska bo i USA. samma om en svenska ska bo i irak tex...de ska finnas globala krav för att invandra! om man klarar dom kraven är e helt okej att bo i andra länder. klarar man itne dem får man åka tillbaka.

btw hasse aro och robert aschberg är ju idioter i den där debatten trådskaparen länka.
inringande person: jag bor i landskrona och här finns de så mkt invandrare som ställer till med bråk att jag knappt vågar gå ut på kvällarna....de skapar brott och är allmänt hotfulla
aschberg:de låter mer som ett polisiärt problem om det är för mkt bråk i landskrona....

IDIOT ASCHBERG

som jag annars tkr e en skön lirare :P

nej men vi kan inte kasta ut alla invandrare vi har NU heller. men vi kan skapa krav på dem annars kanske inte staten hjälper dem i framtiden med lån eller vad vet jag. och samtidigt då införa krav för inkommande invandrare.
Citera
2009-09-25, 18:24
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag gillar Jan Milld. Han är verkligen vettig. Det är bra att han är reaktionär då jag också är det.
Citera
2009-09-27, 16:44
Medlem
Sortys avatar
Kollade på dom där gamla tv-debatterna.
Det var vinklat eftersom det var 3 mot 1 men iallafall så behövde mupparna iallafall hålla inne sin egna galenskap till en vis grad där. Det behöver dom inte nu.
Citera
2010-01-24, 18:30
Medlem
Jan Milld svarar på frågor på forumet Exilen. Intressant läsning. Jan är en intelligent fritänkare samtidigt som han är mycket systematisk och pedagogisk. Jag tycker att det är intressant läsning. Han har också samlat frågorna och svaren på en nystartad blogg. Samtidigt håller han igång ett par andra bloggar med intressant innehåll.

Länkar:

http://exilen.eu/showthread.php?tid=6245
http://valdebatt.wordpress.com/
http://janmilld.wordpress.com/
http://newsmilld.wordpress.com/
Senast redigerad av IvanLendl 2010-01-24 kl. 18:32.
Citera
2010-01-25, 00:00
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Varför kalla en sund och balanserad man för "reaktionär"
Ger fel signaler

Vilket kanske var meningen!
Citera
2010-03-10, 18:23
Medlem
Herr Lindholms avatar
Vad är det för fel på denna bild: http://www.bgf.nu/ak09/v47.html (Att det är en ful shoop är inte felet.)
Citera
2010-12-01, 12:15
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Nu länkar den kloke gubben till nazistiska skriften "Realisten", sedan vill han att hans tittare/läsare kan med fördel gå med i Salemmarschen, samt prenumerera på nationell idag
(den sistnämnda är gränsfall okej dock)

Nu är det väll bara en tidsfråga innan Info14 och SMR dyker upp på hans vänlista, problemet med hans hjärna är att den är väldigt skarp men samtidigt anser han att målet verkar helga alla medel, han ser inte den här gränsdragningen mellan SD nationalism och etnisk nationalism/nya PK benämningen för smygrasism/NS.
Citera
2011-01-10, 14:06
Medlem
Idunas avatar
"Reaktionär" är ju ett helt malplacerat begrepp i sammanhanget. Det som är reaktionärt är tätt sammankopplat med kyrkan och absolut konungamakt, och det ligger ju väldigt långt ifrån det Milld står för. Tvärtom tycks han ju stå bakom de reformer som sossarna genomförde från 1932 och fram till 70-talet, med Sverige som en suverän välfärdsstat.
Citera
2011-01-10, 17:07
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iduna
"Reaktionär" är ju ett helt malplacerat begrepp i sammanhanget. Det som är reaktionärt är tätt sammankopplat med kyrkan och absolut konungamakt, och det ligger ju väldigt långt ifrån det Milld står för. Tvärtom tycks han ju stå bakom de reformer som sossarna genomförde från 1932 och fram till 70-talet, med Sverige som en suverän välfärdsstat.

Ja han var aktiv sosse politiker om jag minns rätt. Kanske han är det fortfarande men partiets nya ledare är det inte längre.
Citera
2011-01-11, 17:42
Medlem
Idunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Ja han var aktiv sosse politiker om jag minns rätt. Kanske han är det fortfarande men partiets nya ledare är det inte längre.

Precis. De är högerliberaler precis som allianspartierna. Vad annat att vänta med arvoden på 65 000+/mån? Det går ju inte att ha politiker som ska representera låg- och medelinkomsttagare, med miljonlöner. För Moderaterna uppstår liksom inte den moraliska konflikten.

Politiker borde ha arvode enligt den lön de hade när de blev invalda, vilken då skulle upptaxeras enligt yrkesgruppens löneutveckling. Då skulle skillnaden bli stor mellan Moderaterna och SAP må du tro! Då skulle politik för arbetare föras!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in