• 8
  • 9
2009-06-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden-Muhammed
Så om ett rånoffer säger att jag har blivit rånad av 5 mångkulturellt berikande svartskallar i 12-13 års åldern, då ska inte polisen få stanna ett gäng som består av 5 mångkulturellt berikande svartskallar som är i 12-13 års åldern???

Hur ska de någonsin kunna lösa brott då???

Berikningen anses vara mer värdefull än eventuell förlust av egendom vid rånet. Således har inget brott begåtts
Fråga Måna
Citera
2009-06-17, 10:53
Medlem
whoareyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden-Muhammed
Så om ett rånoffer säger att jag har blivit rånad av 5 mångkulturellt berikande svartskallar i 12-13 års åldern, då ska inte polisen få stanna ett gäng som består av 5 mångkulturellt berikande svartskallar som är i 12-13 års åldern???

Hur ska de någonsin kunna lösa brott då???

Ehm... vafan ger det någon i detta dilemma dem hade att låta ungarna stå mot väggen i 45min?

Inte ett skit förutom mer hat mot poliser i största allmänhet.

Snuten LÖSER ju inget genom att låta dem stå där.

Eller?
Citera
2009-06-17, 10:58
Medlem
(卐)s avatar
Verkar vara många i tråden som identfierar sig med killana mot väggen, är ni vekligen 18 år ?
Min uppfatning att det hela tog hela 45 minuter är ju för att tjafsarna var där.
Citera
2009-06-17, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoareyou
Ehm... vafan ger det någon i detta dilemma dem hade att låta ungarna stå mot väggen i 45min?

Inte ett skit förutom mer hat mot poliser i största allmänhet.

Snuten LÖSER ju inget genom att låta dem stå där.

Eller?

De löste det så att en vittneskonfrontation kunde genomföras. Självklart kunde de ha bussat alla inblandade till stationen, men vad skulle de ha hjälpt?

Om ungdomarna har svårt att förstå begrepp som demokrati och polismakt, så var väl detta en utmärkt start på deras "bildning". Här i Sverige utreder polisen brott och inte någon "byäldste" som medlar mellan klaner

Angående damen på cykeln, så kan hon vara stolt över att leva i den smältdegel till experiment som är Malmö, hon kommer nog finna betydligt större anledningar till att gapa i framtiden. Fast då kanske det är hon som är rånad på mobilen

Edit: Kan någon moderator redigera trådens rubrik. Det är inga barn som blivit "fasthållna" de har blivit "kvarhållna" skillnaden är ganska stor.
Senast redigerad av kingofstyle 2009-06-17 kl. 11:07.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in