Den iranske knarkdömde kulturberikaren som varit Ann Nicole Smiths pojkvän vill "hem till Sverige" och avtjäna resen av straffet i svenskt fängelse.
"Hans rättighet", säger han.
Vad har den frågeställningen med skvaller att göra? Skvaller är väl att snacka om honom och hans liv. Känns mer som att det här är nåt för Brott & Straff-forumet.
Mitt svar är nej.
Han valde att begå brott, i Sverige, i Italien och i USA. Låt fanskapet ruttna i italienskt fängelse, istället för att kosta en massa skattepengar på svenskt vilohem.
Mitt svar är nej.
Han valde att begå brott, i Sverige, i Italien och i USA. Låt fanskapet ruttna i italienskt fängelse, istället för att kosta en massa skattepengar på svenskt vilohem.
Precis! Antagligen mindre angenämt i italienska kåkar.
Vilka är det som hindrar honom att komma till Sverige? Italienska myndigheter el svenska?
Tror knappast att det är svenska. Sverige har väl allt att vinna på att låta svenska medborgare komma till svenska fängelser om vi i gengäld får skicka utländska medborgare till utländska fängelser.
Vilka är det som hindrar honom att komma till Sverige? Italienska myndigheter el svenska?
Tror knappast att det är svenska. Sverige har väl allt att vinna på att låta svenska medborgare komma till svenska fängelser om vi i gengäld får skicka utländska medborgare till utländska fängelser.
Herre min skapare vad ekande tomt det skulle bli inne på svenska fängelser i så fall!
Varför kallas han för Svensk då han faktiskt kom till Sverige först som 20åring.
Antaligen har han skaffat medborgarskap (vilket är alldeles för lätt), men det nämns inte i artikeln.
Han gifte sig med en svenska så där fick han sitt medborgarskap. Hela hans släkt är kända för att vara banditer och är illa sedda i Iran. Han utgav sig för att ha varit i Shahens livvakt och det var därför han var tvungen att fly från landet enligt honom själv.