• 1
  • 2
2009-01-15, 07:59
Medlem
Candyasss avatar
Nu löste jag det med säkerhetsfliken, men har gjort precis som det står efter det men det funkar inte. Det finns inget namn eller något i listan där.
Citera
2009-01-15, 08:09
Medlem
Candyasss avatar
Jag fixade det med lite pillande, hade iaf användning av lösningen som var här sen tidigare!
Citera
2009-01-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyass
Jag fixade det med lite pillande, hade iaf användning av lösningen som var här sen tidigare!

har ett liknande problem, tankade prorat från deras officiella hemsida och extractade allt, men när jag trycker på "installationsfilen" står det att den inte kan komma åt den angivna enheten, att jag kanske inte har behörighet för den. någon som kan hjälpa mig ? (har avaktiverat virusprogram och brandvägg just då å de funka inte heller)
Citera
2009-01-15, 17:44
Medlem
Candyasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosseman
har ett liknande problem, tankade prorat från deras officiella hemsida och extractade allt, men när jag trycker på "installationsfilen" står det att den inte kan komma åt den angivna enheten, att jag kanske inte har behörighet för den. någon som kan hjälpa mig ? (har avaktiverat virusprogram och brandvägg just då å de funka inte heller)

Jag gjorde då såhär:

Få fram säkerhetsfliken: Gå till Den här datorn -> Verktyg "där uppe" -> Mappalternativ... -> Fliken Visning -> Av bocka Använd förenklad fildelning (Rekommenderas)

Sen gör du som han sa tidigare i tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Sedan så går du in på hårddisken, högerklickar på den mapp som är skyddad, och sedan väljer du fliken säkerhet.
Klicka Avancerat -> Ägare
Sedan klickar du på Administratör, kryssa i "Ersätt ägare av underbehållare och objekt" och sedan verkställ. Vänta på att processen blir klar (man ser massa papper med blåa, röda och gröna rutor fara förbi).
Sedan klickar du på Administratörer, kryssar i "Tillåt" på fullständig behörighet
Sedan verkställ.

Så gjorde jag, och fick det att funka!
Citera
2009-01-15, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyass
Jag gjorde då såhär:

Få fram säkerhetsfliken: Gå till Den här datorn -> Verktyg "där uppe" -> Mappalternativ... -> Fliken Visning -> Av bocka Använd förenklad fildelning (Rekommenderas)

Sen gör du som han sa tidigare i tråden.

Så gjorde jag, och fick det att funka!

Man jag har ju windows xp hur vart det med fliken då ?

EDIT: jag gjorde sådär med att bocka av å de, men jag ser ingen flik :O ?
Senast redigerad av Fosseman 2009-01-15 kl. 20:24.
Citera
2009-01-15, 23:48
Medlem
hasenfrasens avatar
Starta från en Ubuntu Live-CD, den använder sig inte av Windows NTFS-behörigheter.
Citera
2009-01-18, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Starta från en Ubuntu Live-CD, den använder sig inte av Windows NTFS-behörigheter.

okej, du har ingen länk till nån tråd där en "guide" eller liknande finns ? eller om du kan berätta själv hur jag ska göra ?

EDIT: det måste finnas nån haxor på datorer här inne som hållt på me Prorat som vet vad man kan göra ? :S det som står i tråden funkar inte för mig :S
Senast redigerad av Fosseman 2009-01-18 kl. 15:50.
Citera
2009-07-20, 21:40
Medlem
Jag har ett väldigt liknande problem. Laddade ner några nya drivrutiner för att kunna se på film på datorn. Strax efter så när jag skulle koppla in min hårddisk så stod det bara åtkomst nekad. Har windows Xp

När jag felsöker så står det att mitt USB värdstyrenhet fungerar utmärkt.
enda sättet att komma åt min externa hårddisk från datorn är ifall jag startar upp den i felsäkert läge.

Någon här vet vad som är problemet och hur man enklast löser det?
Citera
2010-01-17, 00:28
Medlem
Bumpar och tackar, mitt liknande problem löste sig med en kombination av Candyass's och sebnie's lösningar
Citera
2010-01-17, 08:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Win -> Support

//Mod
Citera
2010-07-27, 04:28
Medlem
Jackswastedlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Starta upp i felsäkert läge. (F8 när du startar datorn)
Sedan koppla i hårddisken.

Sedan så går du in på hårddisken, högerklickar på den mapp som är skyddad, och sedan väljer du fliken säkerhet.
Klicka Avancerat -> Ägare
Sedan klickar du på Administratör, kryssa i "Ersätt ägare av underbehållare och objekt" och sedan verkställ. Vänta på att processen blir klar (man ser massa papper med blåa, röda och gröna rutor fara förbi).
Sedan klickar du på Administratörer, kryssar i "Tillåt" på fullständig behörighet
Sedan verkställ.

Sedan ska du komma åt dina filer.

Vad i helvete?! Min dator stängdes av när jag höll på att göra det här, precis när jag tryckte på verkställ så dog den! Wtf?!?!
Citera
2010-07-27, 05:09
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackswastedlife
Vad i helvete?! Min dator stängdes av när jag höll på att göra det här, precis när jag tryckte på verkställ så dog den! Wtf?!?!

Blåskärm. Gå in i kontrollpanelen->system->avancerade_inställningar->startup ocgh ta bort automatisk omstart så ser du vad som kraschar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in