Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Visst kan amerikanerna verka mer positiva på ytan, men det är ofta ganska falska leenden. De är lika avundsjuka som alla andra, men positivitetstänkandet är så starkt och välgrundat där att det sitter i ryggmärgen på dem att alltid le och säga nåt peppande vare sig de är avundsjuka eller inte.
Ja, det finns inget som tyder på att svensken är mätbart mer avundsjuk än något annat västerländskt folk.
Citat:
Man vill för allt i världen inte uppfattas som en människa med en negativ attityd, det är riktigt riktigt fult för en amerikan och kan hindra dig från att få jobb osv. Min uppfattning iaf, när vi nu är igång och generaliserar...
Har varit i amerika och träffar amerikaner titt som tätt i mitt jobb(jobbar som taxiförare) och senast idag så körde jag ett par från USA. Ganska friskt och härligt med amerikaner i lagom doser må jag säga. Speciellt när man sitter och degar i en taxi. De livar upp en med sin positiva attityd och framåtanda(påklistrat eller ej). "I Love Umeå" sa en väldigt proper amerikansk kvinna i 40 års åldern till mig idag och forsatta att ösa lovord över amerika, sverige osv =)
Körde några stockholmare igår varav en kvinna överlägset sa "ja, de har väl någon affärsgata någonstans, haha." och i förra veckan sa en annan stockholmstjej att "det värsta med de här jävla småhålorna är att det bara finns pizza och hamburgare".
Inget fel i att uttrycka sina ärliga åsikter trots att man har en skev verklighetsuppfattning. Men samtidigt är det jäkligt uppfriskande med lite jänkare då och då som är framåt och positiva! =)