2008-03-29, 19:30
Medlem
bjornidentitys avatar
En polare till mig fick sin MSN kapat av ngonting som hette partypicz (ja, med Z) eller ngot sdant. MSN-kapningen skickade d en lnk till en sida som utgav sig fr att vara hans partypicz-sida, dr jag ombads skriva in mina windows live messenger-data.

Jag skrev nog aldrig in min data dr, men det gjorde andra sidan inte han heller. Det rckte tydligen med att han klickade p lnken fr att hans dator skulle bli smittad. S nu r jag orolig att min ocks kan var det.

r det ngon som vet ngonting om saken? Vad r partypicz, vad kan det gra mot datorn, osv?

Jag ska frska kra en jmrans massa antivirusgrejer och dylikt i kvll...

Min polare sger: "jag loggas ut och fr samtidigt ett medelande att jag loggas in frn en annan dator ... kan inte styra ngonting"
Senast redigerad av bjornidentity 2008-03-29 kl. 19:32. Anledning: Stavade fel till partypicz - det ska ju vara med z och inte s
Citera
2008-03-29, 19:37
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornidentity
En polare till mig fick sin MSN kapat av ngonting som hette partypicz (ja, med Z) eller ngot sdant. MSN-kapningen skickade d en lnk till en sida som utgav sig fr att vara hans partypicz-sida, dr jag ombads skriva in mina windows live messenger-data.

Jag skrev nog aldrig in min data dr, men det gjorde andra sidan inte han heller. Det rckte tydligen med att han klickade p lnken fr att hans dator skulle bli smittad. S nu r jag orolig att min ocks kan var det.

r det ngon som vet ngonting om saken? Vad r partypicz, vad kan det gra mot datorn, osv?

Jag ska frska kra en jmrans massa antivirusgrejer och dylikt i kvll...

Min polare sger: "jag loggas ut och fr samtidigt ett medelande att jag loggas in frn en annan dator ... kan inte styra ngonting"
fick en sn lnk med frn en polare p msn. inget hnde av att g in p sidan.
prova skriva in en fake msn men den sa "felaktig login"
funderar p o regga ett extra acc o frska traca vad som hnder
Citera
2008-03-30, 01:32
Medlem
http://cocaman.ch/wp/2008/03/partypi...se-be-careful/

Det gamla vanliga..
Citera
2008-03-30, 01:47
Medlem
Fick ocks den sidan.
Det r en luring. Skriver man in fel info s blir det fel anvndarnamn eller lsenord. Och skriver man in rtt s tas man vidare till ngon annan skum sida.
Citera
2008-03-30, 03:27
Medlem
Allts fan i helvetes skit sida! Jag har en piss datorn och grannens trdlsa s nr jag skulle g in p sidan s bara datorn stanna Jag lyckades f upp aktivitetshanteraren och sg att min CPU lg p 100%
Citera
2008-03-30, 09:12
Medlem
bjornidentitys avatar
Men det borde rcka med att man byter lsenord fr att man inte skall behva oroa sig va? Vad jag kan frst s har de ju inte "planterat" ngonting i min dator, eller i min polares heller fr den delen...

EDIT: Och stort tack fr svaren frresten!
Citera
2008-03-30, 10:15
Medlem
ChristianXs avatar
ITS -> Windows

/Mod
Citera
2008-03-30, 11:59
Medlem
927s avatar
http://sosvirus.changelog.fr/MSNFix.exe
installera programmet med frvalda instllningar, vlj valfritt sprk >ta bort osv.
posta texten i den loggen som automatisk visas, msnfix.txt (C:\WINDOWS\msnfix.txt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in