2009-03-05, 06:03
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayJay
undra bara vad bil det för böter om jag får för mig att köra med sommardäck under vinter perioden?

Antagligen dyrt.

Jag blev stannad förra vintern på en flygande och åkte dit på att båda bakdäcken var för dåliga, 600kr per däck = 1200kr.

Kanske något liknande för dig?
Citera
2009-03-06, 17:08
Medlem
Mourtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranceport
Torskade för ungefär 1 ½ år sedan på ringa narkotikabrott. Efter allt lugnat sig så fick jag slutligen papper från Länsstyrelsehorerna om att jag under 7 månader ska lämna urinprov. I onsdags lämnade jag mitt första urinprov, även ett blodprov och dom visar ingenting eftersom jag är ren som en ren

Hur som helst så har jag en rättegång om skadegörelse och ett skadestånd på dryga 15 000 kr som väntar på att slå ner på mig. Detta hände sommaren 2007 men har fortfarande inte blivit avslutat av någon djävulsk anledning...

Då jag är mitt uppe i att försöka få tillbaka mitt lämplighetsintyg, kan denna framtida dom ha någon inverkan på hur läget är just då? Tex att när jag just fått tillbaka min lämp, vilket jag kommer få förr eller senare så blir jag dömd och de får för sig att dra in den igen? Kan dom vara så djävliga?

Det känns iaf jäkligt bra att lämna proverna och göra allt the legal way Är så sjukt sugen på körkort nu!!!

Du behöver nog inte oro dig, jag har torskat för lite olika saker, å fått sitta på kronan å lite så.
Jag har även fåt hastighetsböter, tex 120 på 90 väg etc.
Å jag har fått ha kvar mitt körkort, sålänge du lixom är helt ur pundad ere lugnt.
Citera
2009-03-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mourten
Du behöver nog inte oro dig, jag har torskat för lite olika saker, å fått sitta på kronan å lite så.
Jag har även fåt hastighetsböter, tex 120 på 90 väg etc.
Å jag har fått ha kvar mitt körkort, sålänge du lixom är helt ur pundad ere lugnt.

Men jag är inte "ur pundad" så då är det inte lugnt? eller skrev du fel bara?

Hur som helst känns det jävligt bra.

Skadegörelsemålet tänker jag bli friad från
Citera
2009-03-07, 21:18
Medlem
Mourtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranceport
Men jag är inte "ur pundad" så då är det inte lugnt? eller skrev du fel bara?

Hur som helst känns det jävligt bra.

Skadegörelsemålet tänker jag bli friad från

haha skrev fel såklart :P
Citera
2009-03-08, 08:16
Medlem
linuxs avatar
Det som står på baksidan av körkortet, 100. (20090903), är det när prövotiden går ut?
Citera
2009-03-08, 12:18
Medlem
Mourtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linux
Det som står på baksidan av körkortet, 100. (20090903), är det när prövotiden går ut?

yes
Citera
2009-03-08, 12:20
Medlem
linuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mourten
yes

Tack. Då är det inte så långt kvar då
Citera
2009-03-09, 00:37
Medlem
Om man exempelvis kör alldeles för fort i Tyskland och fortfarande har sin prövotid i Sverige, kommer man att bli av med körkortet utan automatiskt återkallelse eller får jag enbart och glatt lägga upp några ynka pistoler till die Deutsche Polizei?
Citera
2009-03-09, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyC
Om man exempelvis kör alldeles för fort i Tyskland och fortfarande har sin prövotid i Sverige, kommer man att bli av med körkortet utan automatiskt återkallelse eller får jag enbart och glatt lägga upp några ynka pistoler till die Deutsche Polizei?

Tyskland är väl det mest korkade ställe att köra för fort i, med tanke på att man till stor del kan köra hur fort man vill. Inte långa sträckor man faktiskt måste behärska sig där nere
Citera
2009-03-09, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Tyskland är väl det mest korkade ställe att köra för fort i, med tanke på att man till stor del kan köra hur fort man vill. Inte långa sträckor man faktiskt måste behärska sig där nere
Faktum är att många autobahns med "fri" fart är borta och ersatt med hastighetsbegränsningar.

Finns betydligt färre "fria" sträckor nu för tiden.
Citera
2009-03-09, 14:03
Medlem
Jag ringde precis Polisen, tyvärr var Trafikpolisen på lunch så jag fick tala med någon "allmän". Hon var osäker men hon sade att det i andra EU-länder blir böter på plats och eventuellt körförbud i just det landet, men är det fartkameror så snacka hon om att det kunde gå via VV och därmed så kan den med prövotid bli av med kortet. - Ska ringa imorron till Trafikadelningen.
Citera
2009-03-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maverickgoose
Faktum är att många autobahns med "fri" fart är borta och ersatt med hastighetsbegränsningar.

Finns betydligt färre "fria" sträckor nu för tiden.

:O Detta visste jag inte. Var nyligen nere i tyskland på autobahnen mot holland och den var till stor del fri hastighet i varje fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in