Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-18, 00:53
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
En polare är ute efter en 7-sitsare.

Vad tror vi om denna lågmilare? Ser riktigt fin ut men högt i pris eller vad tror ni?

Alla åsikter mottages.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/mitsubishi_pajero_5_dorrar_3_5_v6_4wd_tiptronic_7_ sits_drag/1000859033

För åtta år sen utannonserades den för 87500 kr och hade då gått 9644 mil. Dessa bilar tillhör inte de som gått upp i värde med åren. Då bilen säljs av privatperson via bilförmedling så ligger rimligt pris snarare på runt 45.000 kr. Om det är en bilfirma som säljer med garanti så skulle priset varit högre. Men det är inte många handlare som säljer över 20 år gamla bilar med garantier.

I övrigt är bilen ganska hyfsad, men kör man 7 pers så får man inte mycket bagage med. Har själv haft Chrysler Voyager och Volvo XC90 7-sitsiga och de har mer bagageutrymme kvar.

Pajeron har GDI-motor och de brukar kräva 98 oktan eftersom de inte alltid går så bra på 95 oktan med etanolinblandning.
Senast redigerad av Megaforce 2024-01-18 kl. 00:56.
Citera
2024-01-21, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Jag fick inget svar på min fråga ovan, men åkte och köpte bilen. Jag fick ge 15261 kr för den, där den udda summan berodde på att jag även fick ärva en skatteskuld på fordonet som jag kände till i förväg.

Även om jag kanske gav 2-3000 mer än rekommenderat pris är jag nöjd med köpet för den är i bra skick för sin ålder och helt underbar att köra.
Vågat!
Hur har den gått hittills?
Citera
2024-01-21, 07:29
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddahisbuddy
Vågat!
Hur har den gått hittills?

Bara bra än så länge, men jag har nog lagt 10.000 kr till på reparationer och service för att den ska bli perfekt. Jag har bytt samtliga 6 gasklockor, kamrem och drivrem med rullar, alla oljor och vätskor, termostat samt köpt en uppsättning sommarhjul. Jag ångrar inte köpet för det har inte utannonserats några fler Xantia i mitt närområde sedan denna i höstas.
Det enda grundläggande som är kvar att fixa nu är att byta ljuddämparen som har en trasig hängare samt att göra en till underredsbehandling till sommaren utöver den jag redan gjort med linolja.
Sedan har den några småfel som jag inte bryr mig om, som trasig yttertemperatursensor, trasig radio, trasig elreglering till backspeglarna, kupefläkt som ibland lever sitt eget liv samt repor och bucklor här och där, men det kan jag fixa i framtiden någon gång.
Citera
2024-01-21, 17:10
Medlem
Oftast förstår man varför vissa bilar inte blir sålda men ibland inte.
https://www.blocket.se/annons/1400351589
(Jag behöver inte tips om andra modeller)

Checklista
Svenskt namn (ev. chef på volvo enligt google)
tydlig om skavanker (sånt man får räkna på en 20 år gammal bil)
ser ok ut carinfo/biluppgifter

är det endast för att den är högmilad??

Citat:
Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i Business Manuell 7-sits Drag
29 000 kr
Säljes av:

Svarar snabbt

30k mil
130hk
2006

Endast en förare, först som företagsbil och sedan privat. Bilen går bra. Motor och växellåda i bra skick. Djur och rökfri. Färg sv metallic, ny startmotor
2016, drivaxel 2020, bromsskivor och backar 2022, vindruta 2023. Vinterdäck på svarta aluminiumfälgar. Tackräcke. 2 nycklar.
Skrapmärke på tröskeln under förardörren, rost i stenskott på motorhuv, saknas en täckplåt på en av takrailsen. ACCn är inte längre pålitlig, visar ofta fel temperatur.
Besiktigad t o m 31/7 2024. Årsskatt 2028 kr.
Citera
2024-01-28, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Med risk för att avslöja att jag är obildad; vad betyder isk i blockets bilannonser?

Onödigt att skapa ny tråd bara för en enkel blocketfråga så jag ställer den här.

Tror det kan vara en bugg på Blocket bara. Alla som har isk i rubriken är automater iaf.
Citera
2024-01-28, 18:27
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painthriller
Tror det kan vara en bugg på Blocket bara. Alla som har isk i rubriken är automater iaf.

Det är helt riktigt en bugg som Blocket "jobbar på", vilket betyder vilket år som helst nu.
Citera
2024-02-02, 10:24
Medlem
Niskalaukauss avatar
Vad tycker ni om den nya sökfunktionen på Blocket Bilar.
Hittills tycker jag att den blev betydligt sämre.
Citera
2024-02-12, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Det är helt riktigt en bugg som Blocket "jobbar på", vilket betyder vilket år som helst nu.
När blockets utvecklare rör sig står blixten stilla: https://www.svenskbladet.se/vetenskap/index.php?alias=blockets_webbdesigner_nu_vaken_eft er_13_ar_i_koma.html
Citera
2024-02-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Fler klick för att göra samma saker som tidigare = långsammare. Dessutom, när de ändå gjorde om funktionen, kunde de lagt in ett fält + ett filter för max bilskatt.
Citera
2024-02-12, 21:23
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus

Utvecklarna av webbsidor ska alltid in och peta i det som fungerar helt perfekt. Dom klarar helt enkelt inte av att inse att utvecklingen är färdig och klar.

Ja bättre blev det då inte.
Citera
2024-02-13, 00:56
Medlem
Niskalaukauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotronix
Fler klick för att göra samma saker som tidigare = långsammare. Dessutom, när de ändå gjorde om funktionen, kunde de lagt in ett fält + ett filter för max bilskatt.
Just det här med flera klick för att samma sak är fan sjukt.

Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Utvecklarna av webbsidor ska alltid in och peta i det som fungerar helt perfekt. Dom klarar helt enkelt inte av att inse att utvecklingen är färdig och klar.

Nej det har verkligen inte blivit bättre.
Citera
2024-02-13, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten

Det är extra ironiskt när det är just Blocket, som är berömt för att ha slutat med utveckling för över 20 år sedan. När de sedan plötsligt vaknar ur sin koma och gör något, så är det en försämring. Vilket är en bedrift för någon som har haft 2 decennier på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in