2023-07-15, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller
De yngre I fordonshobbyn som ska köpa jänk är det bara Cheva Impala eller möjligtvis BelAir 59-65+68 4dr eller S/W I skallen på.
Luft Ljud och Fälgar vekar vara krav samt att bilen ska se så eländig ut som möjligt.
Supa&Svina till max ska det göras och störa så mycket man kan med music att det inte går att stå närmare än 25meter utan Peltorkåpor.
200-300betalar man gärna för en redigt insupen pråm.
Är Ramen knäckt så röven släpar i backen så pissar dom ner sig av upphetsning.

Allt annat kan du köra direkt till StenaFragmentering oavsett märke eller modell I princip.
Jo det stämmer, har själv sett detta på nära håll..
Men det finns minst lika många som gillar bilar i annat skick och har drömmar om ex.vis en grym muskelbil.
Min granne runt 20 år är en av dessa.
Citera
2023-07-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jo det stämmer, har själv sett detta på nära håll..
Men det finns minst lika många som gillar bilar i annat skick och har drömmar om ex.vis en grym muskelbil.
Min granne runt 20 år är en av dessa.

Då har vi olika uppfattning om vad köpare,inte drömmare,vill ha och öppnar plånboken för.

Det är helt okej att drömma och snacka,men ska det bli nån affär ska ju pengar fram också.

Ja det är klart.
Man kan ju ge bort grejorna för att bara bli kvitt dem.....
Citera
2023-07-15, 22:55
Medlem
Citat:
Då har vi olika uppfattning om vad köpare,inte drömmare,vill ha och öppnar plånboken för.

Det är helt okej att drömma och snacka,men ska det bli nån affär ska ju pengar fram också.

Ja det är klart.
Man kan ju ge bort grejorna för att bara bli kvitt dem.....
Har jag uppfattat dig rätt om du menar att alla undomar idag köper de Chevorna du skrev?
Citera
2023-07-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Har jag uppfattat dig rätt om du menar att alla undomar idag köper de Chevorna du skrev?

Nej inte alla ungdomar,men de som ska ha en gammal jänk och inte redan har en är det bara Cheva Fyradörrar Impala och möjligtvis BelAir som är intressant.
Allt annat skriker de bara NEJ till.
Man ska INTE ha det oavsett pris.

Sedan finns det ju naturigtvis något enstaka undantag,precis som att det finns någon ungdom som samlar frimärken,håller på med Märklintåg,Ångmaskiner och bygger Modellplan.
Men jag har inga sådana I mitt kontaktnät och får heller inga förfrågningar på annat än Impala Impala Impala och Impala
Senast redigerad av peller 2023-07-15 kl. 23:05.
Citera
2023-07-15, 23:54
Medlem
Citat:
Nej inte alla ungdomar,men de som ska ha en gammal jänk och inte redan har en är det bara Cheva Fyradörrar Impala och möjligtvis BelAir som är intressant.
Allt annat skriker de bara NEJ till.
Man ska INTE ha det oavsett pris.

Sedan finns det ju naturigtvis något enstaka undantag,precis som att det finns någon ungdom som samlar frimärken,håller på med Märklintåg,Ångmaskiner och bygger Modellplan.
Men jag har inga sådana I mitt kontaktnät och får heller inga förfrågningar på annat än Impala Impala Impala och Impala
Nu vet jag inte var du bor, men det låter lite som "Värmlandsfenomenet".

Åker du på de större träffarna ser du yngre med andra bilar och som har andra mål än den fyr-dörrars Belair du beskriver.
De du beskriver är givetvis en del av den yngre generationen, men det finns många som inte stämmer in i den bilden.
Citera
2023-07-16, 09:50
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Sälj, dom här priserna kommer klinga av och falla dom också. När nya generationens ICA-handlare blivit 50 är det annat dom ska köpa upp och fylla garagen med.

Kolla på övriga marknaden 80-talare är hetare än många betydligt äldre bilar.

Samma sak med alla gamla bensinpumpar och mopeder etc, marknaden kommer svämma över med sånt där närmaste åren när alla gamla gubbar dör av som har uthusen fyllda till bredden. 50 åringarna som vill ha det där räcker inte till och dom som är 20 kommer köpa helt andra saker när dom blir stadda i kassan.

Nä det är lugnt, behåller den.
Citera
2023-07-16, 12:41
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Skulle man kunna tjäna på en nyproduktion av diverse modeller från 50-70 talet?
Om det nu finns folk som gillar stucket på bilarna.

Tänker mig en "remastered" av bilar som man gjort med tv spel.
Samma eller liknande utseende med uppdateringar som bättre bränsle ekonomi, bättre säkerhet, mer prestanda osv.

Jag fattar att det finns samlare som ska ha original och allt det där.
Men jag personligen hade ju gärna kunnat tänka mig visa modeller med en lite uppdatering men samma stuck så att säga.

superformance gör just detta.
Gratis är dom inte heller.
Citera
2023-07-17, 11:12
Medlem
UtvisaFlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Haha, jävlar vilken sofistikerad prismanipulation han ägnar sig åt. Har svårt att tro att det skulle påverka marknaden men...

Han har inte provat att lägga upp en bil för ett överpris och sedan ta bort den inom några dagar som om den vore såld? Om någon ringer och ska pruta så säger han att någon ska komma och köpa den för utsatt pris. Det borde ju också funka.
Det är så han gör, men jag förklarade rätt knepigt.
Citera
2023-07-30, 16:33
Medlem
sne.chilenares avatar
https://www.blocket.se/annons/blekinge/toyota_camry_touring_2_0/110531035

Vad tror ni om denna som familjebil? Låg mil och dessutom skattebefriad?

Något att ha?
Citera
2023-07-31, 06:23
Medlem
evilbeavers avatar
https://www.blocket.se/annons/uppsala/volvo_v70_d3_momentum_1_brukare_drag_d_varm_163hk/1000212107

Åsikter om denna, ska användas som familje bil åt familj på 3 samt pendling till och från arbete 3 mil enkel resa. Vi bor på landet och har hus, behöver en bil som kan dra tunga släp emellanåt.
Citera
2023-07-31, 08:15
Medlem
Peace2023s avatar
Har dåliga erfarenheter av att köpa och äga begagnad bil, pga reparationskostnader.
Därför gjorde jag mig av med bilen för några år sedan.
Funderar på att köpa bil igen men ekonomin är begränsad. Jag kör inte ofta men behöver t ex kunna ta mina djur till veterinären 10-15 mil bort. Finns det någon som kan tipsa om ett bra val? Tack på förhand.
Citera
2023-07-31, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sne.chilenare
https://www.blocket.se/annons/blekinge/toyota_camry_touring_2_0/110531035

Vad tror ni om denna som familjebil? Låg mil och dessutom skattebefriad?

Något att ha?

Det låter lite märkligt att en kombi endast gått 200 mil / år, men det finns kanske dokumentation och en förklaring. Finns inte dokumentation så skulle jag förutsätta att den är mätarskruvad och då är priser för högt IMHO.

Har bilen stått stilla långa perioder så får du räkna med att slangar och bussningar har torkat och sannolikt måste bytas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in