2018-09-23, 20:38
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benkebunke
Är den inte byggd på en ram från en annan bil då? Vilket i så fall skulle vara 87'an då. Har sett liknande ombyggen förr.
Blazer
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:RGPBPiBqzZ4J:www.usabil.nu/databas/till_salulapp.asp%3FID%3D119997+&cd=3&hl=sv&ct=cln k&gl=se
Citera
2018-09-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Den importerades när den var ett år gammal.

Ja . kolla från 2014 till idag och 1000 mil på 4 år ?
Citera
2018-09-23, 20:58
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Ja . kolla från 2014 till idag och 1000 mil på 4 år ?
Föregående ägare var under den perioden 78-82 år gammal, född 1935. Hon har ingen bil idag.
Andra privatpersonen som ägt bilen hade den 2006-2016, hon var född 1949.

Mellan de två ägarna var det en bilfirma som ägde bilen i fyra dagar.
Nu ägs bilen av Lilia Bilcenter AB sen 180921, det är fjärde ägaren.
Citera
2018-09-24, 09:36
Medlem
Citat:
Föregående ägare var under den perioden 78-82 år gammal, född 1935. Hon har ingen bil idag.
Andra privatpersonen som ägt bilen hade den 2006-2016, hon var född 1949.

Mellan de två ägarna var det en bilfirma som ägde bilen i fyra dagar.
Nu ägs bilen av Lilia Bilcenter AB sen 180921, det är fjärde ägaren.

Där skriker min undvika myndigheters intresse radar. Dvs barn barnbarn som plockar hem lite bilar och skriver dessa på andra i släkten...

Har svårt att tro en 78årig tant pyser till Tyskland och importerar en Mercakombi för eget bruk...Snarare någon yngre som tyckte det blev bättre skriva bilen på tanten och som bonus billigare försäkring.

Ställer mig fortfarande ytterst tveksam till miltalet. Och hur en välskött Merca med dessa mil hamnar hos en babbelurfirma....om det nu inte är en hårt sliten gammal import med ytterst tveksam dokumentation när den synas.
Och då är 60K inte alls billigt
Citera
2018-09-24, 20:35
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peller
Där skriker min undvika myndigheters intresse radar. Dvs barn barnbarn som plockar hem lite bilar och skriver dessa på andra i släkten...

Har svårt att tro en 78årig tant pyser till Tyskland och importerar en Mercakombi för eget bruk...Snarare någon yngre som tyckte det blev bättre skriva bilen på tanten och som bonus billigare försäkring.

Ställer mig fortfarande ytterst tveksam till miltalet. Och hur en välskött Merca med dessa mil hamnar hos en babbelurfirma....om det nu inte är en hårt sliten gammal import med ytterst tveksam dokumentation när den synas.
Men va fan... ta nu av foliehatten. Ingen orkar hålla på och backa mätaren på en gammal C-klass inför besiktningen varje år. Att den hamnat hos en mindre firma nu beror väl på att ingen annan vill ta i en 12 år gammal mercedes.
Citera
2018-09-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peller

Kollar man motoralternativet börjar man tänka lite hade inte ens orkat bry mig om de var en 180 eller 200 men nu är de ju snäppet värre motor för mina tankar till hennes barn som är i 45-50 åldern då mercedes har svindyr försäkring . Betalar över 30k för en 18 år gammal S klass om jag ska ha helförsäkring och typ 10600 kr för trafik enbart ....

På min firma har vi några SL och en CLS och historik finns på alla men ja man blir tveksam . Ja lovar efter man spolat av den med högtrycken så kommer varenda repa fram för en bil kan se 100% ut i bilhallen efter all rekond och en liten firma lägger inte 6000 kr på en ordentlig rekond .
Citera
2018-09-25, 09:42
Medlem
Citat:
Men va fan... ta nu av foliehatten. Ingen orkar hålla på och backa mätaren på en gammal C-klass inför besiktningen varje år. Att den hamnat hos en mindre firma nu beror väl på att ingen annan vill ta i en 12 år gammal mercedes.

Naturligtvis inte inför varje besiktning-

Räcker med att backa mätaren en gång. Innan bilen blev reg-bes i Sverige.
Eller mätarhuset gåt sönder och ersätts med ett beg.

Men allt detta kan man med lite detektivarbete lista ut på en eftermiddag.

Vill man handla gammal importmerca från babbelurfirma så ska man givetvis göra det. Men inte komma och gnälla på problem senare.
Citera
2018-09-25, 16:43
Medlem
Lillstarks avatar
Tack för all input angående Mercan, jag tror att det är mycket stor chans att den gått som autobahn-lok i minst 10k mil och sedan skruvades tillbaka när den skulle säljas till die dumme Schweden.
Angående försäkring skulle den bara kosta mig 3192kr att halvförsäkra vilket är mindre än årsskatten.
Citera
2018-09-27, 01:33
Medlem
https://www.blocket.se/sodermanland/BMW_750___KAMPANJ_2_95__RANTA____408hk____So_77836 288.htm?ca=22&w=3

Denna ser väl skön ut, eller?
Citera
2018-09-27, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillstark
Tack för all input angående Mercan, jag tror att det är mycket stor chans att den gått som autobahn-lok i minst 10k mil och sedan skruvades tillbaka när den skulle säljas till die dumme Schweden.
Angående försäkring skulle den bara kosta mig 3192kr att halvförsäkra vilket är mindre än årsskatten.

Ja, ratten ser ovanligt blank ut för en bil som gått 9" mil.
Citera
2018-09-27, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-ex-poo
https://www.blocket.se/sodermanland/BMW_750___KAMPANJ_2_95__RANTA____408hk____So_77836 288.htm?ca=22&w=3

Denna ser väl skön ut, eller?

Jodå.. Allt verkar stämma med den bilen
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/SPL889
Citera
2018-09-27, 11:15
Medlem
Pung3ns avatar
https://mollerbil.se/begagnade-bilar/#/details/31749ef1-6017-4ed7-918a-5a185c02f7d3?made=Skoda&mileageFrom=1&model=YETI

Någon åsikt om denna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in