Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-11, 12:44
Medlem
eastdulwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jennailusion
Ooh en tråd för mig!

Jag är ju inte så jätte kunnig på bilar.
Men är nu ute efter en Volvo V50.
Skulle behöva lite hjälp faktiskt.

Är jätte intresserad av denna volvon:

http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_v50_41959393.htm?ca=23_11&w=3

Någon som är kunnig och kan hjälpa mig att säga om de är ett bra köp, pris etc.?
Har även kollat upp hur många ägare den har och den har tydligen haft 6 ägare

Hur mycket spelar de roll hur många ägare den haft?

Tacksam för svar

Är ute efter en V50 jag med men då vill jag ha en T5:a då jag hört att den och 2,4 drar lika mycket?! Har valt ut 5 st och behöver hjälp med vilken jag ska välja?

http://www.blocket.se/kalmar/Volvo_V50_T5_OBS_laga_mil_41356155.htm?ca=7&w=3
http://www.blocket.se/varmland/Volvo_V50_T5_41706600.htm?ca=7&w=3
http://www.blocket.se/dalarna/Volvo_V50_t5_41670926.htm?ca=7&w=3
http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_V50_T5_Momentum_41506659.htm?ca=7&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V50_T5_40973947.htm?ca=7&w=3

HJÄLP !!!!!
Citera
2012-08-13, 14:53
Medlem
caliber22s avatar
Jag är lite nyfiken på denna http://www.blocket.se/skaraborg/Porsche_997_Carrera_S_Tiptronic_S_40901530.htm?ca= 23_3&w=3
Är den inte lite väl billig?
335k för en Porsche 997 C2S med LED?
Senast redigerad av caliber22 2012-08-13 kl. 15:39.
Citera
2012-08-14, 13:48
Medlem
Snubbs avatar
Kollar lite på Mercedes E-klass av förra generationen. Ibland stöter man på riktiga blattebilar: Mercedes E 240 Avantgarde stylad snygt ser ut -04

Saker jag stör mig på med denna bil:

1. Den gräsliga grillen.
2. De alltför blingade fälgarna.
3. Vad är det för krafs han hängt i backspegeln? Det formligen skriker blatte. Ok, just detta är lätt att åtgärda, iofs.
4. Ej originalmattor på golvet. MB original kostar runt 4.000 kr, detta krafs kanske tvåhundra. Varför är originalmattorna borta? De brukar kunna berätta en sannare historia om bilens skick och miltal än vad som står på mätaren.
Citera
2012-08-14, 19:41
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
På fotona ser man att indikatorn för låg kylvätskenivå lyser när bilen går på tomgång. Det tyder på kylvätskeläckage, dvs att toppackningen behöver bytas.

Citat:
Ursprungligen postat av audi
Det behöver inte alls bero på att toppackningen har gått,vanligaste är att plastgavlarna på kylaren spricker och släpper ut kylarvätska.

Min 850 har dragit ca 1-3dl kylvätska i månaden i snart 10 år, ingen aning vart den försvinner men försvinner gör den och det har inte blivit bättre eller sämre med tiden, påverkas inte märkbart av årstiderna heller.
Citera
2012-08-14, 19:47
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubb
4. Ej originalmattor på golvet. MB original kostar runt 4.000 kr, detta krafs kanske tvåhundra. Varför är originalmattorna borta? De brukar kunna berätta en sannare historia om bilens skick och miltal än vad som står på mätaren.
Ey vad klagar du på, jag anar jättefina "sportmattor" i durkplåtsimmitation. De ger säker 10hk.

Men fälgarna var vulgärt fula.
Citera
2012-08-14, 20:59
Medlem
Jag har nu hittat en Volvo V50 2,4 140 hk Kinetic - 05 som jag fastnade för när jag såg den direkt.
har haft svårt att hitta en svart volvo v50 med svart klädsel till ett bra pris och har nästna bara hittat svarta volvos med beige klädsel vilket jag inte tycker om.

Men nu hittade jag en som föll mig direkt i smaken med ALLTING.
Den är hos en bilhandlare för 78 900:-

Volvo V50 2.4 140hk Kinetic
Mätarställning: 11470 mil
Färg: Svart metallic
Karosseri: Kombi
Info: Svensksåld med full servicebok! Servad senast vid 10.000 mil, ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Fjärrstyrt c-lås, Färddator, LM-fälgar, Multifunktionsratt, Rails, Servostyrning, Sidoairbag, Stolvärme fram, Yttertemperaturmätare.

Jag är ju inte kunnig någonstans när de gäller bilar och känner inte direkt någon som är så jättebra iheller. Skulle vilja veta vad är det man ska veta om bilen innan man köper den?

Vad kan jag ställa för frågor till säljaren om bilen, vad är de som är bra och veta vill säga?

Och någon därute som har haft eller har en sån här volvo v50 som kan berätta vad de tycker om den?

HJÄLP
Citera
2012-08-14, 21:13
Medlem
Surfar runt på bilar, är kass på detta men tänker att volvo känns kvalité (rätta mig om jag har fel). Jag tänker även att det känns bättre att köpa av bilfirma än av privatperson och kan tänka mig att betala lite mer för det men vill ju fortfarande inte betala FÖR mycket. Känns som att det är så mycket skojare när det kommer till bilaffärer att man känner sig lurad hur man än gör när man som jag inte kan ett enda skit och har polare som är ungefär lika bra som en själv

Men, jag hittade denna och kanske finns det någon expert här som har något att säga om den och evt även den firma som säljer den, seriös eller ej? Rimligt pris? Vad ska jag tänka på? "Ska" man pruta även hos bilfirma och även om de sänkt priset i annonsen? (Är jag nog skitdålig på, är uppfostrad med att saker har prislappar och de gäller, har aldrig köpt något begagnat i hela mitt liv ) Kan tänka mig att lägga upp till 30k för en bil då den endast ska användas som extrabil.

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V70_2_4_CLASSIC_17400_mil_40315274.htm?ca=11 &w=1&last=1
Citera
2012-08-14, 23:08
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazyeyes
Surfar runt på bilar, är kass på detta men tänker att volvo känns kvalité (rätta mig om jag har fel). Jag tänker även att det känns bättre att köpa av bilfirma än av privatperson och kan tänka mig att betala lite mer för det men vill ju fortfarande inte betala FÖR mycket. Känns som att det är så mycket skojare när det kommer till bilaffärer att man känner sig lurad hur man än gör när man som jag inte kan ett enda skit och har polare som är ungefär lika bra som en själv

Men, jag hittade denna och kanske finns det någon expert här som har något att säga om den och evt även den firma som säljer den, seriös eller ej? Rimligt pris? Vad ska jag tänka på? "Ska" man pruta även hos bilfirma och även om de sänkt priset i annonsen? (Är jag nog skitdålig på, är uppfostrad med att saker har prislappar och de gäller, har aldrig köpt något begagnat i hela mitt liv ) Kan tänka mig att lägga upp till 30k för en bil då den endast ska användas som extrabil.

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V70_2_4_CLASSIC_17400_mil_40315274.htm?ca=11 &w=1&last=1
Volvo var en gång i tiden riktig kvalitet. Nuförtiden är det faktiskt ganska många fel på dem, och V70 är något sämre än medelbilen på besiktningen om jag minns rätt.

Är man ointresserad av bilar och vill ta sig från A till B med minsta möjliga strul är det Toyota som gäller. Roligt blir det naturligtvis inte, men det kan man inte beskylla V70 för att vara heller å andra sidan...
Citera
2012-08-15, 21:41
Medlem
Citat:
Volvo var en gång i tiden riktig kvalitet. Nuförtiden är det faktiskt ganska många fel på dem, och V70 är något sämre än medelbilen på besiktningen om jag minns rätt.

Är man ointresserad av bilar och vill ta sig från A till B med minsta möjliga strul är det Toyota som gäller. Roligt blir det naturligtvis inte, men det kan man inte beskylla V70 för att vara heller å andra sidan...

Stort tack för svar, ska absolut kolla upp toyota också! Någon särskild modell du kan rekommendera?
Citera
2012-08-15, 21:55
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Stort tack för svar, ska absolut kolla upp toyota också! Någon särskild modell du kan rekommendera?
Vilken som helst av dem är driftsäker i princip, men skall det vara ungefär som V70 är det nog Avensis man skall titta på. Lite mindre än V70, men annars gör den ungefär samma jobb, förflyttar familjen från A till B utan krångel.
Citera
2012-08-15, 22:06
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:

Volvon verkar ok. Behöver du kombi?
Om inte så finns det mängder av prisvärda bilar att välja bland. Kombis har högt andrahandsvärde, mindre bränslesnåla bilar likaså - Men du ska ju ha en extrabil, då spelar förbrukningen mindre roll.
Halvstora sedaner, gärna japanska är pålitliga och relativt billiga.
Avensis och accord är mycket bra, men står lite högt i pris. Carisma, mazda 626 (sista årsmodellerna) och primera är mer "uddafåglar" som många inte tittar efter. Här kan du fynda!
Citera
2012-08-15, 22:11
Medlem
990099s avatar
Citat:
Kollar lite på Mercedes E-klass av förra generationen. Ibland stöter man på riktiga blattebilar: Mercedes E 240 Avantgarde stylad snygt ser ut -04

Saker jag stör mig på med denna bil:

1. Den gräsliga grillen.
2. De alltför blingade fälgarna.
3. Vad är det för krafs han hängt i backspegeln? Det formligen skriker blatte. Ok, just detta är lätt att åtgärda, iofs.

Fyfan asså man skulle åka dit och puckla på Mohamed som äger MB´n och hälsa ifrån Styling Polisen. Snacka om att snubben har förstört sin bil det blir lätt 3/4 heldagar på att plocka av turk kraffset och återställa bilen till ett skick som går att visa upp.

Säger det igen FYFAN
Senast redigerad av 990099 2012-08-15 kl. 22:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in