Hej hittade en bil på blocket där det står som ex 130hk fast jag vet att den har 180hk ( den är importerad och det är en bilfirma som säljer den innan dess hade privatpersoner den innan ). Det blev fel när den importerades att det är 130kw och inte 130hk. Så frågan är, vad händer om jag köper den kan jag försäkra den med 130hk fast jag vet att det är 180hk? Kan jag bli åtalad för något brott?? Även om jag spelar dum??
Hej hittade en bil på blocket där det står som ex 130hk fast jag vet att den har 180hk ( den är importerad och det är en bilfirma som säljer den innan dess hade privatpersoner den innan ). Det blev fel när den importerades att det är 130kw och inte 130hk. Så frågan är, vad händer om jag köper den kan jag försäkra den med 130hk fast jag vet att det är 180hk? Kan jag bli åtalad för något brott?? Även om jag spelar dum??
Den är inte så dyr men de brukar sjunka rätt mycket i andrahandsvärde för att sen stabilisera sig.
Känns ganska mycket som en mopedbil i kvalitet och utformning, men är betydligt snabbare.
Rekommenderas dock inte för de som väger över 90 kilo eftersom sätena är för klena.
Du kanske har sett detta redan, men:
4 ägare, först ett företag. Resterande ägare var alla 40+ när de köpte bilen. De två senaste har ägt bilen i 3-4 år var.
Utrustningsnivån verkar låg, men jag är inte expert på E90-utrustning. Ser väldigt tomt ut vid vinsökningen i alla fall.
Priset kan jag inte säga någonting om, är inte tillräckligt insatt i modellen.