Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-12-19, 23:28
Medlem
konstigkille93as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Inget märkvärdigt pris för en tomhylsa, väller in en massa tjänstebilar nu så med lite is i magen kan du göra en bättre affär. Visst, litet plus för milen men gissar att handlaren tagit in den för 150-160.

Tack för svar. Jag kommer självklart försöka få ner den till 200 Jag var lite chockad eftersom nästan alla 5-serie modellerna ligger över 260.000 kr. Är den så pass billig eftersom den inte har så bra utrustning då eller?

Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
520i är den minst attraktiva av alla F10, även om det är en bra bil. Det är 520d som är storsäljaren.

Jaha! Okej tack men vad är skillnaden på de två?
Senast redigerad av konstigkille93a 2014-12-19 kl. 23:31.
Citera
2014-12-19, 23:45
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
Jaha! Okej tack men vad är skillnaden på de två?

520i = bensinmotor

520d = dieselmotor
Citera
2014-12-20, 15:17
Medlem
Conny89s avatar
Tjena!
Har tittat på denna bil och tänker möjligtvis köpa den
Ville bara slänga in annonsen här först och se vad ni Flashbackare tycker och kan se utifrån annonsen.
http://www.blocket.se/stockholm/Fiat_Stilo_1_6_12381_mil__besiktigad_57565333.htm? sa=1
Citera
2014-12-20, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny89
Tjena!
Ville bara slänga in annonsen här först och se vad ni Flashbackare tycker och kan se utifrån annonsen.
http://www.blocket.se/stockholm/Fiat_Stilo_1_6_12381_mil__besiktigad_57565333.htm? sa=1

Oavsett bilmärke och modell, säljaren har ägt bilen i en månad. Det skulle få mig att dra öronen åt mig...
Citera
2014-12-20, 18:20
Medlem
Conny89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pas83
Oavsett bilmärke och modell, säljaren har ägt bilen i en månad. Det skulle få mig att dra öronen åt mig...
Snackade med säljaren, han har flyttat men bilen står kvar hos hans föräldrar, därför antar jag att han har skrivit över bilen på någon av dem för att kunna sälja bilen utan att behöva åka en väldigt lång sträcka ??tycker du/ni här på flashback att det är värt pengarna annars?
Citera
2014-12-20, 18:55
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Snackade med säljaren, han har flyttat men bilen står kvar hos hans föräldrar, därför antar jag att han har skrivit över bilen på någon av dem för att kunna sälja bilen utan att behöva åka en väldigt lång sträcka ??tycker du/ni här på flashback att det är värt pengarna annars?
Tveksamt, en Fiat är inte det mest lättsålda vilket du kommer märka den dag du ska sälja. Han står fortfarande skriven på bilen, har ägt den en månad. Bjud 8 max, svårt att avgöra om bilen är ok genom en annons. Magkänslan skriker - skit i den. Varför vill du ha en sådan bil?
Citera
2014-12-20, 20:03
Medlem
Conny89s avatar
Citat:
Tveksamt, en Fiat är inte det mest lättsålda vilket du kommer märka den dag du ska sälja. Han står fortfarande skriven på bilen, har ägt den en månad. Bjud 8 max, svårt att avgöra om bilen är ok genom en annons. Magkänslan skriker - skit i den. Varför vill du ha en sådan bil?
Vill ha en bil som inte drar allt för mycket soppa och som fungerar bra, läste en annan tråd här på fb där det sades att Fiat stilo är en bra bil i kvalité nästan som en golf. Vill helst inte att bilen är skitful heller hehe... Hur vet du att det är han som fortfarande står på bilen? Hur ska han kunna sälja den till mig om han är 80mil bort? ??
Citera
2014-12-20, 20:24
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Tjena!
Personligen hade jag köpt en bil från VAG-koncernen (VW). Typ Seat eller Skoda, som man kan hitta för det snarlika priset och skicket som motsvarar Fiaten. Skoda/Seat är i bättre kvalitet , lättillgängliga reservdelar överallt och inte alls så bränsletörstiga i jämförelse. Skoda/Seat är mer lättsålda än Fiat och italienska bilar rostar mer i jämförelse eftersom plåten inte är galvaniserad som en VAG-bil är.
Citera
2014-12-20, 20:36
Medlem
Conny89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Personligen hade jag köpt en bil från VAG-koncernen (VW). Typ Seat eller Skoda, som man kan hitta för det snarlika priset och skicket som motsvarar Fiaten. Skoda/Seat är i bättre kvalitet , lättillgängliga reservdelar överallt och inte alls så bränsletörstiga i jämförelse. Skoda/Seat är mer lättsålda än Fiat och italienska bilar rostar mer i jämförelse eftersom plåten inte är galvaniserad som en VAG-bil är.
Ungefär en sådan här bil?
http://www.blocket.se/stockholm/Nu_saljer_jag_min_seat_cordoba_57789302.htm?sa=1
Citera
2014-12-20, 20:37
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Vill ha en bil som inte drar allt för mycket soppa och som fungerar bra, läste en annan tråd här på fb där det sades att Fiat stilo är en bra bil i kvalité nästan som en golf. Vill helst inte att bilen är skitful heller hehe... Hur vet du att det är han som fortfarande står på bilen? Hur ska han kunna sälja den till mig om han är 80mil bort? ??
Om bilen är bra eller inte har jag ingen aning om, men det säljs inte många Fiat i Sverige vilket troligen inte beror på att den är superbra. Enligt biluppgifter har den haft 5 ägare och står reggad på en 20-årig kille, enligt Transportstyrelsen har den haft 5 ägare med senaste ägarbyte för en månad sedan. Sälja den till dig är inga problem, räcker med en fullmakt för att skriva på ägarbytet, eller att hans föräldrar helt enkelt bara krafsar ned något. Omöjligt att sia om bilen är bra eller inte, men han som säljer har haft den en månad. Så antingen är det något skit med bilen eller så är det en "handlare" som vill tjäna en slant. Hoppa över den säger magkänslan, men om du åker och kollar och allt är ok, max 8.
Citera
2014-12-20, 21:44
Medlem
Conny89s avatar
Citat:
Om bilen är bra eller inte har jag ingen aning om, men det säljs inte många Fiat i Sverige vilket troligen inte beror på att den är superbra. Enligt biluppgifter har den haft 5 ägare och står reggad på en 20-årig kille, enligt Transportstyrelsen har den haft 5 ägare med senaste ägarbyte för en månad sedan. Sälja den till dig är inga problem, räcker med en fullmakt för att skriva på ägarbytet, eller att hans föräldrar helt enkelt bara krafsar ned något. Omöjligt att sia om bilen är bra eller inte, men han som säljer har haft den en månad. Så antingen är det något skit med bilen eller så är det en "handlare" som vill tjäna en slant. Hoppa över den säger magkänslan, men om du åker och kollar och allt är ok, max 8.

Okej men det som gör bilen oattraktiv är alltså att Fiat är ett märke som inte har så bra rykte? att bilarna är svårare att sälja? Har hört rätt bra grejer om just den modellen men jag tar självklart era råd allvarligt. Men om bilen och allt är bra när jag kollar på den imorgon, hur ska jag lyckas få ner bilen till 8000 från 13000?
Citera
2014-12-20, 22:36
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Okej men det som gör bilen oattraktiv är alltså att Fiat är ett märke som inte har så bra rykte? att bilarna är svårare att sälja? Har hört rätt bra grejer om just den modellen men jag tar självklart era råd allvarligt. Men om bilen och allt är bra när jag kollar på den imorgon, hur ska jag lyckas få ner bilen till 8000 från 13000?
Ja, Fiat är ett oattraktivt märke vilket gör den trögsåld. Han har haft den en månad, varför? Hur du får ned den till 8? Lämna ett bud bara, tror absolut att han tar det. Om bilen är ok och han måste sälja efter en månad så är det inte orimligt att tro att det är ekonomin som spökar, och då är 8 bra, bilen lär knappast springa iväg. Kamrem bytt?

Det här med prut: när jag pluggade så köpte och sålde jag en del bilar. Aldrig mindre än 30% i prut, med utgång från de billigaste på blocket. Om bilen är ok, börja på 8. Tar han inte det så finns det fler bilar. Tänk lite så här när du lägger ett bud: Vad kan jag få om jag måste sälja den idag?!
Senast redigerad av carlpetersen73 2014-12-20 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in